Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:28:07 GMT

فراخوان مقالات همایش ملی «فلسفه کلام»

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۷۵۱۵

فراخوان مقالات همایش ملی «فلسفه کلام»

خبرگزاری شبستان: فراخوان مقالات همایش ملی فلسفه کلام با محوریت‌ آراء و اندیشه‌های علامه ذوفنون آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:‌  فراخوان مقالات همایش ملی «فلسفه کلام با محوریت‌ آراء و اندیشه‌های علامه ذوفنون آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی» به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همکاری نهادهای علمی کشور منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این فراخوان دو محور کلی برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تعیین شده است. در بخش همایش قم محورهای: درباره فلسفه علم کلام(چیستی و هستی فلسفه کلام)، مسائل فلسفه کلام(چیستی، هستی، تطور علم کلام و …)،‌ ترابط علم کلام با علوم اسلامی انسانی(فقه، اصول فقه، فلسفه، تاریخ و …)، آراء و اندیشه های کلامی آیت الله سبحانی و نقش آیت الله سبحانی در تبیین، رشد و گسترش علوم عقلی گنجانده شده است.

 

در بخش همایش تبریز همچنین آراء و اندیشه های فقهی و اصولی آیت الله سبحانی، آراء‌ تفسیری و آراء ایشان در علوم حدیث، تاریخ و … مورد توجه قرار گرفته است.

 

مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه همایش تا نیمه مردادماه سال جاری و فرصت ارسال اصل مقالات تا پایان مهرماه ۹۷ در نظر گرفته شده است.

 

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با نشانی: قم، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ گروه کلام مکاتبه و یا با شماره تماس ۰۲۵۳۷۶۰۳۵۷۱ داخلی ۱۴۲ تماس حاصل کنند.

 

همایش ملی فلسفه کلام به رسم هر ساله پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پاسداشت این روز، همزمان با روز جهانی فلسفه، نیمه دوم آبان ماه سال جاری در دو شهر قم و تبریز برگزار می شود.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر مجلس دولت مساجد ماه رمضان ماه مبارک رمضان اردبیل مقام معظم رهبری حسن روحانی فراخوان آیت الله سبحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «آسیب‌ها و بایسته‌های تبلیغ دین» برگزار می‌شود

سلسله نشست‌های دین و چالش‌های روز از سوی انجمن کلام اسلامی حوزه، با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی قم به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

هفدهمین جلسه از این سلسله نشست‌ها با موضوع «تبلیغ دین؛ آسیب‌ها و بایسته‌ها» با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ محمدصفر جبرئیلی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همراه خواهد بود.

این نشست روز چهارشنبه ـ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ـ ساعت ۲۱ الی ۲۲ به صورت آنلاین برگزار می‌شود و شرکت برای عموم علاقمندان آزاد می‌باشد.

علاقمندان می توانند از لینک https://www.aparat.com/el_balagh/live جهت ورود استفاده نمایند.

دیگر خبرها

  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • از فراخوان جایزه ملی معماری تا انتصاب رئیس دبیرخانه هنر معماری
  • ظرفیت شناسی حکمت متعالیه در تبیین هنر اسلامی بررسی می شود
  • نشست «آسیب‌ها و بایسته‌های تبلیغ دین» برگزار می‌شود
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو
  •  تمدید ارسال مقاله به همایش بین المللی زیستن با کیفیت
  • اشعار و کلام شاعران و ادیبان میراث ماندگار نسل‌های آینده است