Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران در حاشیه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی این کشور در محل سفارت ترکیه، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید در 24 ژوئن در ترکیه هم انتخابات ریاست‌جمهوری و هم مجلس برگزار می‌شود و بر اساس مقررات انتخابات در ترکیه، امکان رای‌گیری در خارج از کشور هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از 7 ژوئن برگزاری انتخابات در خارج از کشور شروع شده و در این چارچوب در 60 کشور و 123 نمایندگی انتخابات در حال برگزاری است.

سفیر ترکیه در تهران همچنین بیان کرد:‌ تقریبا سه میلیون و 50 هزار شهروند واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و در ایران همان‌طور که شاهد هستیم در سفارت ما در تهران و سرکنسولگری‌های تبریز و ارومیه صندوق اخذ رای قرار دارد.

این دیپلمات ترکیه‌ای ادامه داد: تقریبا در ایران 1100 شهروند واجد شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد 830 شهروند در تهران ساکن هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس مقررات انتخابات در ترکیه، در درگاه‌های مرزی هم امکان رای دادن وجود دارد، گفت: در فرودگاه‌های استانبول و آنکارا و درگاه مرزی مشترک با ایران هم شرایطی را برای اخذ رای افراد فراهم شده است.

هاکان تکین در ادامه اظهار کرد: روند رای‌گیری در خارج از کشور 19 ژوئن به پایان می‌رسد و این در حالی است که در نمایندگی‌های ایران و ترکیه فقط یک روز زمان رای‌گیری است.

سفیر ترکیه در تهران با اشاره به فرآیند انتخابات در ترکیه، گفت: اگر بین نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ فردی بیش از 50 درصد آرا را کسب نکند، انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود و مرحله دوم هم 8 ژوئیه برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: این انتخابات هم برای ترکیه و هم برای کشورهای منطقه موجبات خیر و برکت را به همراه داشته باشد.

این دیپلمات ترکیه‌ای در مورد کیفیت تامین امنیت انتخابات در ایران و نمایندگی‌ها، اظهار کرد: در نمایندگی‌های ایران تدابیر لازم برای تامین امنیت انتخابات اتخاذ شده و از ساعت 9 صبح تا 9 شب زمان اخذ رای است که بعد از آن صورت جلسه شده و برای شمارش آرا به ترکیه فرستاده می‌شود در واقع آرای ماخوذه در بسته‌های مخصوص مهر و موم شده و فردا به ستاد انتخابات کشور ترکیه ارسال می‌شود.

وی درباره تاثیر انتخابات بر روابط ایران و ترکیه هم ابراز کرد: تمامی احزاب از هر طیف و جناحی در ترکیه در مورد اهمیت روابط با ایران نظر مشترکی دارند و بنده معتقدم نتیجه هر چه باشد تاثیر منفی در روابط بین دو کشور ندارد و می‌تواند به گسترش روابط دو کشور کمک کند.

دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در تهران امروز برگزار شد اما روند رای گیری در خارج از کشور 19 ژوئن به پایان می‌رسد. 

انتهای پیام  

منبع: وانا

کلیدواژه: انتخابات ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۸ هزار و ۴۴۵ واحد افزایش معادل یک و ۱۳ صدم درصد در محدوده ۷۵۳ هزار و ۴۳۹ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فولاد، فملی، نوری، شپنا، بوعلی، شبندر و وبملت از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های اخابر، حفارس، سهرمز، وپارس و سابیک با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های فولاد، ذوب، فملی، خودرو، شپنا، وبملت، کاما و شستا هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۲۸۹ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۴۹۶ واحد رسید.
نماد‌های آریا، فصبا، زاگرس، شگویا، ارفع و آریان از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های فزر، وهور، آ س پ، هجرت و ثپردیس از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۶۱ نماد مثبت برابر ۳۴۱ نماد منفی بود. ۹۲ صف خرید مقابل ۴۱ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۲۶۰ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۱۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۴ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • اطلاعیه روابط عمومی راه آهن؛ هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟