Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در برنامه های اوقات فراغت استعدادها کشف شده و به آنها پرداخته شود، در قالب آموزشی ما خلاقیت، نبوغ و کشف استعداد مغفول واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، داود محمدی امروز (۲۷ خرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: آنچه مسلم است ما احساس می کنیم دانش آموز بعد از ۱۲ سال تحصیل آنگونه که باید با مهارت های شغلی و زندگی آشنا نبوده و درواقع خروجی کار آنچه مورد انتظار است، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: کسی که در بهترین سنین جذب و فراگرفتن دانش است، باید بعد از ۱۲ سال بتواند در زندگی اجتماعی، گلیم خود را از آب بیرون بکشد و مهارت های لازم را کسب کند که فقدان این امر بخشی به قالب هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد، بازمی گردد که باید تغییراتی رخ دهد و انعطافی در آن به وجود آید.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از راه ها برای رفع این نارسایی این است که از فرصت اوقات فراغت استفاده کنیم؛ می توانیم دانش آموزان را مطابق با آموزه های دینی و اسلامی و با باورهایی که برای نسل جوان وجود دارد، آموزش دهیم و باید با بهره گیری از اوقات فراغت، آموزش ها را در طول ۱۲ سال برای دانش آموزان تکمیل کنیم.

 

وی عنوان کرد: در این برنامه ریزی ها خواهشمندیم بحث هم افزایی مورد توجه قرار گیرد و لازم است هم افزایی با نگاه تخصصی در هر دستگاهی باشد تا تداخل کاری به وجود نیاید و هر گروهی با توجه به تخصصی که برجسته تر است کار کند.

 

محمدی اعلام کرد: نکته دیگر این است که باید در برنامه ها استعدادها کشف شده و به آنها پرداخته شود، قالب آموزشی ما منحصر به انباشت محفوضات است و خلاقیت، نبوغ و کشف استعداد مغفول واقع شده و باید در بین دانش آموزان مرواریدهای شایسته را صید کرده و آینده کشور را تضمین کنیم.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به ورزش دانش آموزان گفت: ما می گوییم عقل سالم در بدن سالم است ولی بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان مشکل جسمی و کم تحرکی دارند بنابراین این نکته باید مدنظر قرار گیرد و تحرک جسمانی به ویژه در بخش دختران را باید جدی تر بگیریم چراکه مادران آینده جامعه هستند و نسل سالم آینده باید در دامان اینها پرورش یابد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما ظرفیت های خوبی در دستگاه های مختلف داریم ولی همه می گویند فضای ورزشی کم داریم در حالی که اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و خروجی جلسه منتهی به این شود که از ظرفیت های که هر دستگاهی در بخش های مختلف دارد، استفاده شود شاید از کمبود فضای فیزیکی رنج نبریم ولی این هم افزایی رخ نمی دهد و در نتیجه کمبود فضا به وجودمی آید که در برنامه ریزی و تفاهم ها باید این امر مدنظر قر ار گیرد.

 

وی تأکید کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای تعریف شود که دانش آموزان بیشتری از برنامه های اوقات فراغت استفاده کنند و با بهره گیری از امکانات آموزش و پرورش و همچنین سایر دستگاه باید این امر محقق شود.

 

در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ما باید در رویکردهایمان دقت بیشتری داشته باشیم زیرا جامعه ما دینی است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی عنوان کرد: برنامه های فرهنگی و دینی بسیاری در سطح جامعه اجرا می شود ولی باز نگرانی وجود دارد که باید علت را  در این خصوص جستجو کرد که مشاهده می شود در کلان، تربیت دینی مورد غفلت واقع شده است و همه دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش باید در این امر دخیل باشند.

 

وی اعلام کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از دستگاه های دخیل در امر اوقات فراغت است و در ایام تابستان دغدغه دارد به طوری که برای بحث اوقات فراغت ۱۵۰ پایگاه شامل ۸۵ بوستان و ۶۵ هسته داریم که هسته ها ۳۰ تا ۴۰ نفر را زیرپوشش دارند که با این افراد در ارتباط هستیم و این تجربه خوبی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: نکته دیگر تخصصی کردن برنامه های اوقات فراغت است و هر دستگاهی می تواند به تناسب نوع فعالیت تخصصی، برنامه داشته باشد و از ظرفیت ها می توانیم به این شکل استفاده کنیم.

 

وی یادآور شد: نکته دیگر این است که حضور در روستاها گاهی کمرنگ است و ۹۰ درصد کلاس های ما در روستاها برگزار می شود و لازم است به بحث غنی سازی در روستاها هم توجه شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مساجد دولت نماز عید فطر حجت الاسلام ارزانی عید فطر صنایع دستی استهلال ماه شوال تجمعات احزاب نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خلاقیت غنی سازی اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخلاف دهه‌های گذشته در یک دهه اخیر شاهد ریزش تعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی در دبیرستان‌های کشور هستیم آن طور که آمارها نشان می دهد فقط بین 15 تا 18 درصد دانش آموزان رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل خود در مقطع دبیرستان انتخاب می‌کنند، محمدرضا نیک نژاد با اشاره به اینکه در یک روند تقریبا یک دهه اخیر تعداد افراد علاقه‌مند به ریاضی کمتر شده است، اظهار کرد: در این مدت زمان شاهد علاقه‌مندی و حضور بیشتر دانش آموزان به رشته تجربی و در نهایت پزشکی و زیرشاخه این رشته هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ آموزشی غالب بر روی دانش آموزان تاثیرگذار است، یادآور شد: قبل از این دهه دانش آموزان و حتی والدین آنها به رشته های فنی و مهندسی علاقه‌مند بودند و در برهه ای از زمان شاهد بودیم که حتی کشور و جهان علاقه‌مند به جذب نیروهای فنی و مهندسی بودند. 

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال‌های اخیر عواملی مانند افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و دیگر زیرشاخه‌های رشته ریاضی همچنین تغییر رویکرد از تولید و کارهای خدماتی به فعالیت‌هایی مانند دلالی که عمدتا نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد متاسفانه باعث شد تا نگرش جامعه نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر کند. 

به گفته نیک نژاد، در حال حاضر رشته پزشکی به دلیل درآمد بالا، نیاز جامعه و جذب در کشورهای خارجی بیشتر از سایر رشته‌ها به ویژه ریاضی مد نظر انتخاب دانش آموزان پس از انتخاب و تحصیل در رشته تجربی است.  

وی با بیان اینکه مردم ارزیابی خود را از شرایط جامعه دارند، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته ‌های مختلف پزشکی هستیم و شاید جامعه نیاز به رشته های فنی و مهندسی به دلیل نداشتن بازار کار مناسب ندارد، در حالی که والدین باید بدانند همان اندازه که جامعه نیاز به رشته هایی همچون پزشکی دارد به رشته های فنی و مهندسی نیز نیاز دارد. 

این کارشناس آموزش و پرورش متذکر شد: متاسفانه اقتصاد کشور براساس اقتصاد دلالی می چرخد که نیاز به مدرک تحصیلی فنی و مهندسی ندارد، این در حالی است که بسیاری از داشن آموزان می خواهند پس از دریافت مدرک تحصیلی مناسب برای ادامه تحصیل یا کسب شغل مناسب به کشورهای خارجی بروند. 

وی پیشنهاد کرد: برای رفع مشکل کاهش تعداد دانش آموزان در رشته ریاضی لازم است دولت بازار کار و اقتصاد کشور را ساماندهی کند و از طریق فراهم کردن شرایط مناسب برای بازار کار، رویکرد جامعه را نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر دهد، البته در این عرصه نیاز به یک آموزش فراسازمانی نیز است تا هم تعادل در تحصیل در رشته‌های نظری ایجاد شود و هم والدین بدانند که جامعه نیاز به همه رشته‌های تحصیلی دارد.  

گفت‌وگو از مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه