Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:14:19 GMT

رشد خزنده بیابان‌زایی در ششمین استان پهناور

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۸۱۱۲

رشد خزنده بیابان‌زایی در ششمین استان پهناور

​مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از هدف‌گذاری این اداره کل برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در گستره‌ای به وسعت 21 هزار هکتار از بیابان‌های ششمین استان پهناور کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی‌نقی حیدریان همزمان با 27 خردادماه (17 ژوئن)که به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی نامگذاری شده با اعلام این خبر اظهار کرد: درصورت تخصیص اعتبارات و با اجرایی شدن این طرح، گام موثری در راستای مقابله با بیابان‌زایی و پیشروی کویر و بیابان در استان برداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری یک همایش ترویخی ویژه بانوان با هدف جلب مشارکت زنان و خانواده‌ها در مقابله با بیابان‌زایی در سمنان خبر داد و تصریح کرد: این همایش چهارشنبه هفته جاری با حضور مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان و از جمله مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برگزاری این همایش به عنوان یک پویش خانوادگی نام برد و افزود: با توجه به اثرگذاری بالای زنان در خانواده، همراهی این قشر با برنامه‌های ترویجی می‌تواند تا حد زیادی به نجات زمین از مشکلات و معضلات زیست‌محیطی و معضلاتی که منابع‌طبیعی با آن روبرو است کمک کند.

حیدریان با بیان اینکه خانواده‌ها باید خطر بیابان‌زایی را جدی‌تر بگیرند به رشد خزنده و تدریجی عرصه های بیابانی در کشور و استان پرداخت و گفت: بیابان‌زایی به مرور و در طول زمان انجام می‌شود و لذا مقابله با آن نیز به زمان و کار تدریجی و مستمر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های زیست‌محیطی که امروز جای جای ایران و خصوصا خوزستان و استان‌های حاشیه زاگرس با آن روبرو است طی یک بازه 20تا 30 ساله بوجود آمده است، یادآوری کرد: برای مقابله با این روند نیز نمی‌توان در یک بازه زمانی کوتاه برنامه‌ریزی کرد بلکه برای رفع اثرات سوء این روند حداقل به تلاش و کار مستمر در یک بازه زمانی 10 تا 15 ساله است.

این مدیر مسوول، نقش مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و خصوصا رسانه‌ها در مقابله با بیابازایی را بی‌بدیل خواند و گفت: رسانه‌ها و مردم می‌توانند نقش بسیار مهمی در مقابله با بیابان‌زایی داشته باشند.

حیدریان بر ضرورت جلب مشارکت‌های مردمی در این حوزه تاکید و خاطرنشان کرد: مشارکت‌های مردمی می‌تواند هزینه طرح‌های بیابان‌زدایی را تا حد زیادی کاهش دهد لذا منابع طبیعی استان برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی طرح‌های متعددی پیش‌بینی کرده است.

وی از هدفگذاری این اداره کل برای اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در سطح 21 هزار هکتار خبر داد و اظهار کرد: برای اجرایی شدن این حجم از کار به اعتباری بیش از 20 میلیارد تومان نیاز داریم که با توجه به محدودیت‌های اعتباری به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی در این حوزه هستیم که می‌تواند میزان هزینه‌های این طرح‌ها را به زیر 10 میلیارد تومان کاهش دهد. ضمن اینکه استفاده از طرح‌های نوینی همچون کنترل هرزآب‌ها، ایجاد بادشکن‌های زنده و غیرزنده، جلب مشارکت جوامع محلی که از انگیزه بالایی در این بخش برخوردارند می‌تواند هزینه طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی را تا حد زیادی کاهش دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه سال گذشته بیش از 11 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی برآورد شده بود خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع حدود پنج میلیارد تومان این اعتبارات به استان تخصیص و طرح‌های مرتبط با آن عملیاتی شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • سقوط ابر‌های بارور در بیابان‌های عربستان (فیلم)
  • تصاویر عجیب و آخرالزمانی از سقوط ابرهای بارور در بیابان‌! + فیلم