Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@19:59:03 GMT

عللی که باعث بروز حمله میگرن می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۸۵۷۸

میگرن سردرد شدید و بی‌تاب‌کننده‌ای است که باعث تهوع، سرگیجه و حساسیت به نور و برخی صداها می‌شود.به گزارش بلاغ،به گزارش بهداشت نیوز: اگر قادر باشید مشخص کنید چه عواملی باعث آغاز حمله میگرن در شما می‌شود، ممکن است بتوانید از بروز آن جلوگیری کنید.

برخی از علل شایع تحریک‌کننده میگرن اینها هستند:

*استرس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* برخی غذاها از جمله غذاهای سرخ‌شده یا چرب، برخی گوشت‌ها،پنیر،بستنی،شیرین‌کننده مصنوعی آسپارتام یا هر غذایی که با ماده رایحه‌بخش MSG پخته شده باشند.

*نخوردن یک وعده غذایی.

*مصرف کافئین به مقدار زیاد.

*سیگار کشیدن.

*تغییر آب و هوا.

*تغییرات میزان هورمون‌های بدن از جمله در حین قاعدگی.

*کم خوابیدن یا زیاد خوابیدن، یا تغییر برنامه خواب.

برخی از علل شایع تحریک‌کننده میگرن اینها هستند:

میگرن؛ علائم و درمان

میگرن سردرد عروقی است که در اثر انقباض شدید رگ های خونی مغز عارض می شود.

میگرن با دو نوع میگرن معمولی و کلاسیک شناخته می شود. میگرن معمولاً به آرامی رخ می دهد و با دردهای تپنده ممکن است مدت ۲ تا ۷۲ ساعت به طول بیانجامد. درد بسیار شدید و اغلب در شقیقه یا پشت یک گوش متمرکز است که متناوباً از پشت سر شروع و به یک قسمت کامل سر پخش شود. میگرن معمولی با تهوع،

برخی از علل شایع تحریک‌کننده میگرن اینها هستند:

استفراغ، تاری یا اختلال در دید، سوزش و بی حسی در دست ها و پاها همراه بوده و ممکن است تا ۱۸ ساعت ادامه یابد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد

به گزارش قدس خراسان، حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

دیگر خبرها

  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند