Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تاکید مقام معظم رهبری بر حرکت نقدینگی به سمت تولید را نشان دهنده سیاست کلان کشور در جهت هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه برشمرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان این مطلب گفت: هفته گذشته بازار سرمایه به وضعیت مثبت به کارخود پایان دارد و این مساله در کنار حجم بالای تقاصا ،شاخص مثبت و اقبال به اکثر بازار همگی معرف نگاه و ورود نقدینگی به این بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به وضعیت پدید آمده برای دلار از یک سو و از سوی دیگر افزایش ارزش جایگزینی شرکت‌ها و امید به بهبود سودآوری که دراختیار سیاست های ارزی آتی مطرح می شود ؛به نظر می رسد بازار سرمایه مستعد رشد قابل توجهی است.

معاون سابق نظارت بر بورس‌ ها و بازارهای سازمان بورس تصریح کرد:  سابقه تاریخی بازار نشان می دهد که همواره بعد از رشد ارزی، بازار سرمایه می تواند حرکت قدرتمندی را آغاز کند که در حقیقت  این مساله قدرت اصلی نقدینگی است که در بازارهای مختلف حرکت کرده است.

وی با اشاره به افزایش ریسک به بازده در اکثر بازارهای موازی از جمله طلا و مسکن و...،سرمایه به سمت بازاری که زمینه رشد دارد سوق پیدا میکند گفت: این پتانسیل بالقوه برای رشد بورس وجود دارد  و حتی اگر این بازار چندین بار بیش از 10 درصد رشد کند بازهم ظرفیت برای رشد دارد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن  با اشاره به تاکیدات  مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت نقدینگی به سمت تولید تصریح کرد: این مساله نشان می دهد که هدایت سرمایه و نقدینگی به سمت سرمایه گذاری مولد، سیاست کلان کشور است و با این وجود شرایط برای رشد بورس مساعد است.  

به گفته خواجه نصیری فعالیت نهادهای مالی بازار و سازمان بورس به منظور هدایت سرمایه ها به سمت صندوق های سرمایه گذاری و مدیریت آن و جذب سرمایه گذاران خرد به صورتی که به شکل مدیریتی ؛پراکنده وتوزیع شده در بازار شکل بگیرد وبا تحلیل پیش رود می تواند رشد پایدارتری را رقم  زده و شرایط امیدوار کنندهای را برای بازار سهام ایجاد و به رشد اقتصاد کمک کند.

وی در پایان یادآور شد که خوشبختانه بر خلاف دوره های رشد گذشته که سرمایه گذاری در بورس پیچیدگی‌های زیادی داشت اکنون امکان سرمایه گذاری آنلاین در صندوق‌های سهامی  با هر میزان پول حتی صد هزار تومان برای عموم مردم مهیاست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نقدینگی بازار سرمایه تامین سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «مصطفی رجبی مشهدی» از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای دومین بار تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: به همین منظور ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

 

دیگر خبرها

  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی