Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@14:52:29 GMT

­افزایش قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۹۳۴۵

بانک مرکزی اعلام کرد: در هفته منتهی به هجدهم خرداد، قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن افزایش نشان می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش هفتگی متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در هفته منتهی به هجدهم خرداد ماه اعلام کرد که طی آن قیمت 6 گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته منتهی به هجدهم خرداد نرخ لبنیات یک درصد، تخم مرغ 2 درصد، میوه‌های تازه 6.9 درصد، سبزی‌های تازه 2 درصد، قند و شکر 0.3 درصد و روغن نباتی 2.2 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش و نرخ گوشت قرمز 0.3 درصد و گوشت مرغ 1.3 درصد کاهش یافت، قیمت برنج، حبوب و چای نیز نسبت به هفته پیش از آن ثابت ماند.

خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات بهای ماست پاستوریزه و پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود و قیمت سایر اقلام بـین 0.1 درصد تا 6.2 درصد افزایش داشت. همچنین بهای تخم مرغ معادل 2 درصد افزایش یافت و شانه‌ای 126 هزار تا 180 هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک ثابت بود و بهای برنج داخله درجه دو معادل 0.3 درصد افزایش داشت. در گروه حبوب قیمت نخود و لپه نخود بدون تغییر بود. بهای عدس معادل 0.1 درصد و لوبیا چشم بلبلی 0.2 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین 0.2 درصد تا 0.3 درصد افزایش یافت.

میوه‌ها و سبزی‌ های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری سیب زرد و لیموشیرین عرضه نمی‌شد و پرتقال درجه یک و کیوی عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، بـه نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.

 میوه‌ فروشی‌های سطح شهر نیز اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای انگور معادل 17.7 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین 2.2 درصد تا 22.5 درصد افزایش داشت. در گروه سبزی‌های تازه بهای سیب‌ زمینی معادل 1.2 درصد، لوبیا سبز 3 درصد و سبزی‌های برگی 0.1 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین 0.9 درصد تا 8.3 درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل 0.7 درصد افزایش ولی قیمت گوشت گوسفند 0.6 درصد و گوشت مرغ 1.3 درصد کاهش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل 0.6 درصد و روغن نباتی جامد و مایع هر یک 2.2 درصد افزایش یافت. قیمت شکر و چای خارجی نیز ثابت بود.

تغییرات یکساله

براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت خُرده فروشی لبنیات در هفته منتهی به هجدهم خرداد ماه نسبت به هفته مشابه سال قبل 10.7 درصد، تخم مرغ 52 درصد، برنج 2.4 درصد، میوه‌های تازه 17.4 درصد، سبزی‌های تازه 8.3 درصد، گوشت قرمز 22.7 درصد، چای 20.7 درصد و روغن نباتی 4.3 درصد رشد داشته‌ است. همچنین قیمت خُرده فروشی گروه حبوب 0.9 درصد، گوشت مرغ 2.9 درصد و قند و شکر 3.2 درصد کاهش یافته‌ است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بانک مرکزی خوراکی ها قیمت ها مواد لبنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت