Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو؛ رسول موسی‌رضایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان، درباره ایام پیک امسال و تدابیر اتخاذ شده مجموعه تحت امرش برای گذر از این پیک اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان یک استان صنعتی بزرگ در کشور به‌شمار می‌رود و در موضوع برق با صنایع بزرگ و وسیع اصفهان بسیار ارتباط داریم، از این رو برای پیک امسال با ۴۴ صنعت این استان، جلساتی را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین زمینه ادامه داد: صنایع بزرگ ما در استان اعم از فولاد مبارکه، ذوب آهن، کارخانجات سیمان و... برای گذر از پیک سال‌جاری دست همکاری به ما دادند و آمادگی لازم برای کاهش مصرف برق انجام گرفته است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه قرار شد صنایع اصفهان ژنراتور‌های خودشان را به مدار بیاورند، اضافه کرد: با توجه به جدول ساعات اوج بار اصفهان که از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر است، بنا گذاشتیم تا ۶ ساعت از اوج بار را در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریورماه برای این صنایع اعمال کنیم.

رضایی افزود: از طرفی این موضوع نیز درباره شرکت‌های توزیع صدق پیدا کرد و با هماهنگی‌های انجام شده با دو شرکت توزیع شهرستان و استان اصفهان، قرار شد جدول ساعات اوج بار برای مشترکین بالای یک مگاوات مد نظر قرار گرفته و اعمال شود.

وی از مشکل بزرگ کم‌آبی در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت و بیان کرد: به دلیل کم آبی فقط از ۱۰ درصد ظرفیت نیروگاه اصفهان در مدار است و در این راستا چند طرح اساسی و اجرایی مورد نظر است تا کمبود‌ها برطرف شده و به زودی این طرح‌ها در مدار قرار گیرد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان به‌عنوان نمونه از طرح‌های در دست اجرای این استان گفت و بیان کرد: دو پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت «پاکدل» و ۴۰۰ کیلوولت «هاتف» به‌زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و از طرفی نزدیک به ۱۰۰ مگاوات نیروگاه‌های DG را برای ایام پیک آماده کرده‌ایم تا بتوانیم در این ایام از این نیروگاه‌ها نیز بهره لازم را ببریم.

رضایی در پایان گفت: سال گذشته مصرف برق در ایام پیک استان حدود ۴ هزار و ۳۸۱ مگاوات بود که پیش‌بینی ما برای امسال نیز افزایش حدود ۳ تا ۴ درصدی است.

انتهای پیام/

پیش بینی افزایش ۳ تا ۴ درصدی مصرف برق در ایام پیک استان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد عصر دیروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) در محل این مجتمع با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان، محسن داوری، فرماندار مشهد و علیزاده، مالک مجموعه‌ موج‌های آبی مشهد برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیر مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد در این مراسم اظهار کرد: بزرگ‌ترین جکوزی کشور را براساس نیازسنجی های موجود در مجموعه موج‌های آبی ایجاد کردیم. باتوجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد مخاطب ما را زائران و مسافران تشکیل می‌دهند، به همین منظور یک نیازسنجی دقیق انجام شد و متوجه شدیم قشر بالای ۴۵ سال ما که از این مجموعه استفاده می کنند نیاز به فضایی برای تفریح و البته ورزش دارند، به همین منظور تصمیم گرفتیم بزرگ‌ترین جکوزی کشور را هم در مجموعه آبی خودمان راه اندازی کنیم و خدمات جدیدی را به علاقه مندان ارائه دهیم.

وی افزود: این مجموعه افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه داشت که باتوجه به شرایط موجود امیدواریم پاسخگوی نیاز مراجعان محترم باشیم.  به طور متوسط ۶ ساعت و نیم میزبان هر فرد هستیم و تمام تلاش و امکانات خود را به کار می‌گیریم که بهترین امکانات را با بهترین شرایط در اختیار مراجعین بگذاریم.

نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در بخشی از این مراسم گفت: این پروژه که توسط موج‌های آبی بنا شده، نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. به عنوان مثال پشت بام‌ها فضاهایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای پرت مجموعه‌ها محسوب می‌شوند اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های درآمدی را داشت.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی