Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@13:03:22 GMT

مهد قرآن اصفهان مسابقات «مصباح» برگزار می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۱۹۷۰۷

مهد قرآن اصفهان مسابقات «مصباح» برگزار می‌کند

حسین خاکسار‌هرندی، مدیر‌عامل مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به اینکه مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان یک مرکز مردمی و خودجوش است، برای چهارمین بار سلسله مسابقات قرآنی مصباح را به صورت مستقل برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: سه دوره مسابقات مصباح ویژه دانش‌آموزان مؤسسه مهد قرآن، تاکنون با موفقیت برگزار شد که در حال حاضر چهارمین دوره از این مسابقات برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاکسارهرندی ادامه داد: این مسابقه هر ساله از سوی متسابقین با استقبال خوبی همراه بوده است به طوری که در سال گذشته حدود 1500 نفر شرکت‌کننده به مرحله آزمون رسیدند. امسال نیز این دوره در سه مقطع زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و بالای 18 سال و همچنین ویژه مربیان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.


وی به رشته‌های این مسابقات اشاره کرد و افزود: مسابقات برپایه اصلی رشته حفظ و ترتیل قرآن قرار گرفته است به طوری که رشته حفظ شامل جزء اول، 30، 5 جزء، حفظ 10،20 و کل قرآن و همچنین تحقیق و ترتیل است.
مدیر‌عامل مؤسسه مهد قرآن و ولایت اصفهان تصریح کرد: این مسابقات هر ساله برای مهد قرآن و شعب این مرکز در سطح استان اصفهان و همچنین مربیان در رشته حفظ 20 جزء قرآن انجام می‌شود.
خاکسار‌هرندی ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید دریکی از مهدهای قرآن استان اصفهان عضویت داشته باشند.این مسابقات در دو سطح شهرستانی در نیمه اول مرداد‌ماه واستانی در نیمه دوم مردادماه درسطح شهرستان با اعزام داوران از اصفهان و در سطح استانی با برگزاری در شهر اصفهان این رقابت‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌ نام از تاریخ 1 تا 20 تیر‌ماه به مرکز مؤسسه به نشانی اصفهان، خیابان ابن سینا، کوی شماره 37 مراجعه کنند و یا با شماره ۳۴۴۷۶۶۸۰ تماس حاصل کنند.
خاکسارهرندی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و رقابت سازنده بین حافظان و ارتقای سطح قرآنی آنها است، بیان کرد: این مرکز به تنهایی همه هزینه و مسئولیت برگزاری این مسابقات را برعهده دارد و هر ساله از استتقبال خوبی همراه بوده که امیدواریم همینطور موفق پیش رفته و به طور ثابت از سری مسابقات سالانه محسوب شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از رقابت ها با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز برگزار شد.

فرهادی افزود: در این مسابقات دانش آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی با هم به رقابت پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود