Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی روز یکشنبه در هفتادمین جلسه شورا به صورت فوق العاده و به منظور تفویض بخشی از اختیارات به شهردار تهران در دستور کار اعضای شورای قرار گرفت.
محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در این باره گفت: مجمع عمومی شرکت واحد با همان ترکیب هیات رئیسه شورا برگزار می شود و پیشنهادی که در این زمینه مطرح است تفویض اختیارات این مجمع به جز بند ت (که شامل انتخاب هیات مدیره، مدیر عامل و بازرس می باشد ) به شهردار تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: انتخاب بازرس به عهده شورا بوده و همیشه این امر مسبوق به سابقه بوده ، بند ت شامل دو مورد است؛ انتخاب هیات مدیره که قبلا با خودشان بوده و بازرس با شورا ، لذا تا زمانی که هیات مدیره جدید انتخاب نشده هیات مدیره قبلی می توانسته اساسنامه را پیشنهاد دهد.
علیخانی خاطرنشان کرد: بحث انتخاب اعضای هیات مدیره جدید نیز در دستور کار کمیسیون است که قرار شده با تعامل با شهردار این اعضا به شورا بیاند و لذا ربط دادن این موضوع به عدم اساسنامه جدید اشتباه است.
مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز افزود: قید دیگری در برگزاری مجمع عمومی شرکت واحد وجود دارد و آن ارایه اساسنامه جدید این شرکت تا پایان سال 96 بود که از سوی شهرداری تهران مورد غفلت واقع شده است.
وی گفت: مقرر بود شهرداری تهران تا پایان سال 96 اساسنامه شرکت مطابق اصلاحیه سال 89 تهیه و طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر ارائه کند . این کار انجام نشده و شهرداری باید توضیح دهد چرا این اقدام را انجام نداده است.
احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد: اساسنامه شرکت واحد تنها اساسنامه ای است که تغییر نکرده در حالی که همه شرکت ها اساسنامه ها شان را تطبیق دادند و باید توضیح داده شود که چرا تطبیق داده نشده است.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: این نکته را در نظر بگیرید که وقتی این اختیار را به شهردار ندادیم نمی توانیم انتظار این امر را داشته باشیم .
وی گفت: وقتی اختیارات بند ' ت ' را به شهردار ندادیم و مدیر عامل و هیات مدیره را باید شورا انتخاب کند یعنی شهردار نسبت به اتوبوسرانی هیچ مسئولیتی ندارد.
هاشمی تاکید کرد: هر اتفاقی در اتوبوسرانی بیافتاد مسئولیتش با شورا است .
سید حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال قبل همه اعضای شورا در نقش مجمع تایید کردند تا پایان سال 96 به استثنای بند ت تصمیم گرفته شود کار شرکت اتوبوسرانی از جهت تنظیم صورت های مالی معطل نماند ولی قرار بر این شد آقای شهردار و مدیر عامل شرکت طی لایحه ای اساسنامه جدید را بدهند و برای این منظور مهلت سه ماهه نیز در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه نگران این هستم که بلاتکلیفی همچنان ادامه پیدا کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر چند ماه از موعد مقرر در راستای ارسال اساسنامه شرکت واحد گذشته و در اجرای ماده 89 قانون این مهم باید صورت می پذیرفته چه اطمینانی وجود دارد که این امر مجددا به تاخیر نیافتد.
حجت میرزایی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: یک تفاوت بین سازمان اتوبوسرانی با 21 سازمان دیگر شهرداری وجود دارد؛ 18 سازمان اساسنامه مصوب شورا دارند و 3سازمان از جمله سازمان فناوری اساسنامه مصوب ندارند.
وی با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی با سایر شرکت ها تفاوت دارد، اظهار کرد: اساسنامه این شرکت توسط مجلس شوای اسلامی تصویب شده و تغییر آن در صلاحیت مجلس است.
وی تاکید کرد: مجلس باید اساسنامه را تغییر دهد و ما نمی توانیم اساسنامه مجلس را تغییر دهیم جز اینکه درخواست تفویض اختیار به شورا را بدهیم.
سید محمود میر لوحی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در سخنانی یادآور شد: حتی در نظام اداری استخدامی و گمرکات نیز با این گونه موارد مواجهیم آیا در آنجا هم باید بگوییم مجلس شورا باید ورود کند، لذا با تغییر قوانین این مشکل رفع شده است.
محسن پور سید اقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: در همین قانون مجلس که اشاره شد همه اختیارات به هیات مدیره تفویض شده است و باید در نظر داشت تغییر قانون با منشا صدور قوانین است ما البته می توانیم یک شرکت اتوبوسرانی جدید در شهرداری ایجاد کنیم و اساسنامه آن را نیز تدوین کنیم.
وی افزود: درخواست ما این است تمام مفاد تفویض اختیار صورت گیرد در غیر اینصورت وقتی هیات مدیره را خود شورا مستقیم خود انتخاب می کند و آنان نیز مدیر عامل را انتخاب می کنند ما با دو گانگی مواجه خواهیم شد.
پورسید آقایی اظهار کرد: بنابر این دیگر نمی توانیم مدیریتی بر شرکت واحد داشته باشیم چرا که مدیریت این شرکت می تواند از نظر شهردار تمکین نکند و تبعیتی نداشته باشد .
معاون شهردار تهران با بیان اینکه خواهش من این است که این تفویض اختیار کامل صورت گیرد برای اینکه بشود مدیریت کرد، تاکید کرد: برای اینکه سازمانی از شهرداری جدا شود آن هم سازمانی مانند اتوبوسرانی ما حرفی نداریم، این سازمان سازمانی است که هر روز مسئله اجتماعی دارد.
وی افزود: اگر انتظار دارید شهرداری برنامه ریزی کنیم برای بهبود سیستم های حمل و نقل عمومی باید تفویص اختیار کامل باشد.
اعضای شورای شهر تهران پس از بررسی تمام اختیارات مجمع جز انتخاب بازرس را تا پایان سال 97 به شهرداری تفویض کردند و شهرداری تهران مکلف شد که حداکثر تا پایان شهریور ماه امسال صورت های مالی شرکت واحد اتوبوسرانی و اساسنامه جدید این شرکت را به شورای شهر ارایه کند.

*تعرفه خدمات دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران افزایش یافت
همچنین با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران تعرفه خدمات دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران افزایش یافت و محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی اصلاحیه مصوبه ' اصلاحیه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران' گفت: 50 نوع خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حوزه مدیریت شهری ارائه می شود و این مصوبه هر سال در صحن شورا مطرح شده و با توجه به نرخ تورم و پیشنهادات شهرداری اینجا تصمیم گیری می شود .
وی افزود: با بررسی و تصمیمات این کمیسیون، نرخ تعرفه دفاتر برای سال 1397 متناسب با نرخ تورم رسمی و لحاظ میزان افزایش ناشی از حقوق و دستمزد، به طور میانگین 5/12 درصد در این کمیسیون تعیین شد .
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اعضای شورای اسلامی شهر تورم شهردار تهران شهرداری تهران معاون حمل و نقل و ترافیک جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر بررسی و بعد اعضای شورا در صحن به آن رای داده‌اند! - اخبار اجتماعی -

احمد علوی؛ عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران بررسی و بعد به صحن آمده بود.

وی با اشاره به اینکه بندها و متن این تفاهم‌نامه در مواردی در جریان این بررسی‌ها دچار  تغییر و تحول شد و مدیران شهرداری هم  تاکید کردند که متنی که به شورا ارائه شده با متنی که به صحن آمده متفاوت است، افزود: قطعا اگر قرار بود چنین نکاتی (ایراداتی که امروز به تفاهمنامه از سوی برخی از اعضا گرفته شد) مطرح باشد، باید در همان زمان که به‌صورت تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی شد، اشاره می‌کردند.

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه برخی از اعضای شورای شهر در صحن علنی و پس از چند ماه اعلام کنند که در قرارداد شهرداری  تخلف بوده، قابل پذیرش نیست.

علوی گفت: اعضای شورا بعد از تایید این دو کمیسیون در صحن به آن رای داده‌اند و امروز اگر در نحوه اجرا موضوعی بود، باید مطرح می‌کردند.

وی تاکید کرد:  درباره تخلفات اجرای تفاهم‌نامه نیز اگر مسئله‌ای وجود دارد، باید این مسئله به سازمان نظارتی ارائه شود و این سازمان‌ها درباره تخلف نظر بدهند؛ اگر اعضای شورای شهر معتقدند تخلفی شده باید به جای اینکه به صورت عام در صحن شورا، مطرح کنند به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت