Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-29@15:15:03 GMT

ترکی:معلولان از امکانات اولیه درمانی محروم هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۲۰۳۶۳

ترکی:معلولان از امکانات اولیه درمانی محروم هستند

به گزارش «نماینده»، اکبر ترکی ، درباره کمبود 30 هزار تخت توان بخشی درکشور، گفت: طبق قانون بخشی از خدمات توان بخشی باید توسط سازمان بهزیستی به مددجویان ارایه شود، درحال حاضر برخی مشکلات در این سازمان از جمله کمبود منابع و اعتبارات ارایه خدمات توان بخشی به افراد را معلول با مشکل روبه رو کرده است؛ اما اگر بخش عمده خدمات به وزارت بهداشت و درمان واگذار شود، شاید مشکلات مددجویان تا حدودی کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ظرفیت ها و زیرساخت های بهزیستی برای ارایه خدمات به جامعه معلولان باید تقویت شود، افزود: متاسفانه شرایط معلولان در اکثر استان های کشور مناسب نبوده و در بیشتر مواقع معلولان حتی امکانات جزیی و اولیه درمانی همانند تخت های درمانی را هم در اختیار ندارند، یعنی بهزیستی گاهی تنها مستمری مددجویان را  پرداخت کرده و هیچ اقدام دیگری برای درمان این افراد انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه بهزیستی باید نسبت به مشکلات مددجویان خود پاسخگو باشد، تصریح کرد: متاسفانه مددجویان بهزیستی درسراسر کشور مشکلات بسیاری دارند، به طورحتم توان بخشی قسمتی از حوزه سلامت بوده و درکنار خدمات بهداشتی و درمانی درتمامی حوزه ها باید خدمات با کیفیت توان بخشی را هم مورد توجه قرار داد، هرچند که این حوزه درحال حاضر شرایط مناسبی نداشته و دولت باید با همکاری مجلس راهکارهای را برای این بخش در نظربگیرد؛ البته بسیاری از خیریه ها و نهادهای مردمی به این حوزه کمک می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه نگهداری از معلولان جسمی و ذهنی مشکلات بسیاری دارد، گفت: طبق اصل 29 قانون اساسی تامین اجتماعی همگانی برای تمامی مردم باید اجرایی شود، اما بی توجهی به این اصل قانون اساسی هم برخی آحاد جامعه از جمله معلولان را از حداقل های زندگی محروم کرده است؛ این مسئله  برای جامعه ما  مورد قبول نیست که افراد معلول دارای شرایط نامناسب زندگی باشند، چطور امکان دارد که برخی مراکز نگهداری از معلولان حتی در تامین مواد غذایی و استفاده از آن برای این افراد هم مشکلات آنچنانی داشته باشند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: آخرین وضعیت درمانی کمیسیون بهداشت و درمان معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • (ویدئو) صداگذارى خلاقانه روى يك بازى ويدئويى
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد