Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه کردستان، گفت: بستر همکاری دانشگاه کردستان با نیروی دریایی در حوزه پژوهشی و فارغ‌التحصیلان فراهم است که راه‌گشا در زمینه اشتغال، خلق درآمد، تولید ثروت، رونق گردشگری و ... خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  «فردین اخلاقیان‌طاب» رئیس دانشگاه کردستان در دیدار با معاونت نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تیم همراه که در دفتر ریاست دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای خوب و پیشرفته دنیا در کنار دریا قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: دریا به یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های توسعه این مراکز بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بر این اساس باید تلاش کرد که نعمت و مزیت‌های منابع آبی را که در کشور ما نیز موجود است، به تمامی نقاط کشور تعمیم داد.

 

رئیس دانشگاه کردستان با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه نیروی دریایی آغازگر این حرکت توسعه‌مدار است، گفت: امید است این ارتباط گسترش یافته و زمینه افزایش سرانه سفرهای دریایی، مصارف محصولات دریایی، اشتغال‌ز‌‌ایی و... فراهم شود.

 

وی نیروی دریای را از نیروهای خوشنام کشور در عرصه خدمت‌رسانی دانست و ادامه داد: تلاش برای ایجاد بسترهای تحقیقاتی، پژوهشی و همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی از اقدامات شایان تقدیر نیروی دریایی است.

 

اخلاقیان‌طاب تأکید کرد: هم اکنون دانشگاه‌های کشور از فاز صرفاً تربیت نیرو عمومی خارج شده و تمرکز بر ورود و نقش‌آفرینی عینی دانشگاه‌ها در تمامی حوزه‌های تخصصی کشور بر اساس ایجاد ارتباط با جامعه، ارتباط با سایر دستگاه‌ها و تولید علوم کاربردی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با ذکر اینکه دانشگاه در کشور به عنوان یکی از چرخ‌دنده‌های موتور توسعه در کنار سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان، حرکت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: قریب به یک دهه است که دانشگاه‌ها در این حوزه ورود کرده و دانش و توانایی خود را در اختیار توسعه هر چه بهتر کشور قرار داده‌اند.

 

رئیس دانشگاه کردستان با اعلام اینکه بستر همکاری دانشگاه کردستان با نیروی دریایی در حوزه پژوهشی و فارغ‌التحصیلان فراهم است، خاطرنشان کرد: شناسایی نخبگان علمی در راستای جذب نیروی دریایی، برگزاری تورهای دریایی، ایجاد تحولات علمی و فنی مهندسی، بسترسازی در زمینه کاهش وابستگی به نفت و تلاش‌های زیست محیطی از جمله ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که می‌توان از آنها در راستا تحقق این مهم بهره گرفت.

 

وی یادآور شد: ظرفیت علمی، عملی، فنی، پژوهشی دانشگاه‌ها از بهترین دستاویزهای خلق فرصت‌های جدید در حوزه دریایی است که راه‌گشا در زمینه اشتغال، خلق درآمد، تولید ثروت، رونق گردشگری و ... خواهد بود.

 

گشایش باب جدید تحقیقاتی در دانشگاه کردستان

 

«حسن بیورانی» معاون پژوهشی دانشگاه کردستان نیز در ادامه با اعلام اینکه حضور نیروهای دریایی در دانشگاه کردستان را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: خوشبختانه پتانسیل‌های خوبی از جمله 150 عضو هیئت علمی و 10 هزار دانشجو در دانشگاه کردستان موجود است.

 

وی افزود: اگرچه به خاطر دوری استان کردستان از دریا، تا کنون به صورت مشخص در خصوص صنایع دریایی و حوزه‌های مرتبط هم‌چون کشتی‌سازی رشته مشخصی در دانشگاه کردستان ایجاد نشده است، اما می‌توان در رشته‌های نزدیک به این رشته از ظرفیت این دانشگاه بهره برد.

 

معاون پژوهشی دانشگاه کردستان ضمن استقبال از همکاری مشترک دانشگاه کردستان و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری بازدیدهای مشترک با فراخوان اولویت‌های پژوهشی دریایی، بابی جدید در حوزه فعالیت‌های پژوهشی و علمی دانشگاه کردستان گشوده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مشاور وزیر اقتصاد با رئیس دانشگاه رضوی

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رئیس دانشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، حجت الاسلام سعید فراهانی، مشاور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت اقتصاد دارایی ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری، رئیس دانشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار رئیس دانشگاه رضوی به بیان گزارشی از فعالیت های دانشگاه رضوی پرداخت.

سپس قائمی‌نیک، معاون پژوهشی دانشگاه از فعالیت ها در زمینه درآمدزایی معاونت های مختلف دانشگاه و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه سخن گفت.

وی در ادامه به جذب دانشجوی خارجی، استفاده از ظرفیت پژوهش دانشگاه، سمینارها و دوره‌های مشترک علمی و غیره اشاره کرد.

در این دیدار صمیمی اعضای هیئت علمی گروه اقتصاد نیز حضور داشتند که به بیان ایده و نظرات و دیدگاه‌های خویش در زمینه‌های همکاری علمی، نشریه و موارد آموزشی پژوهشی دانشگاه رضوی با وزارت اقتصاد، مباحث اقتصاد اسلامی و در نهایت تفاهم‌نامه پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام فراهانی، مشاور وزیر اقتصاد به بیان گزارشی از فعالیت‌ها در زمینه اقتصاد اسلامی و تشکیل ستاد همکاری حوزه با وزارت اقتصاد و تشکیل کارگروه‌هایی نظیر مالیات، بیمه، گمرک، بانک، اقتصاد بازار و غیره پرداخت.

وی با تأکید بر امکان استفاده از ظرفیت طلاب اقتصاد خوان در مسائل مورد نیاز وزارتخانه و تسری کارگروه‌های تشکیل شده در استان‌ها به ویژه خراسان به لزوم ارتباط سه‌گانه حوزه، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها اشاره کرد.

رئیس دانشکده اقتصاد مدیریت دانشگاه قم در ادامه به برگزاری برنامه‌هایی همچون مدرسه مدیریت اقتصاد و دوره های ویژه در این زمینه اشاره کرد و از امکان همکاری با دانشگاه علوم اسلامی رضوی در زمینه‌های علمی سخن گفت.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دیدار مشاور وزیر اقتصاد با رئیس دانشگاه رضوی
  • حضور امیر ایرانی بین مردم سیل‌زده دشتیاری
  • عکسی از فرمانده بلندپایه ارتش در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • حضور امیر ایرانی در جمع مردم سیل‌زده دشتیاری
  • بازدید امیر ایرانی از روند خدمت رسانی به مردم سیل زده دشتیاری
  • حضور امیر ایرانی در بین مردم سیل زده دشتیاری
  • افزایش همکاری‌های علمی ایران و افغانستان
  • مانور بزرگ مقیاس کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی
  • مروری بر دستاوردها و رخدادهای نظامی ۱۴۰۲
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه‌های رفسنجان