Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@06:57:49 GMT

درخواست کم سابقه امام جمعه زاهدان از زنان اهل سنت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۲۱۵۴۴

رکنا: مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، خواستار حضور زنان در نماز جمعه شده است. رخدادی که تاکنون در میان اهل سنت سابقه نداشته است.

به گزارش رکنا، اگرچه پیش از این محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس، هم از ائمه جمعه اهل تسنن و بزرگان آنها خواسته بود که پای بانوان را به نماز جمعه باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته بود که با این کار موجب شوند تا بانوان نیز از خطبه‌های سیاسی و عبادی به‌روز‌شده و از وقایع کشور و منطقه مطلع شوند و در اجتماع معنوی و همدل‌کننده نماز جمعه حضور داشته باشند.

حالا مولوی عبدالحمید هم در نماز عید فطر گفته است شرایط باید برای حضور زنان در نماز عید فراهم شود. او گفته که در حیات طبیه آن حضرت (پیامبر اسلام) نیز خواهران برای نماز عید فطر حاضر می‌شدند. در زمان آن حضرت حتی زنانی که معذور بودند و نمی‌توانستند نماز بخوانند، برای دعای عید فطر شرکت می‌کردند و احادیث مختلفی در این زمینه موجود است. باید خواهران را نیز در مسائل دینی و حضور در صحنه‌های اجتماعی همراه بدانیم. همه در عرصه‌های کاری، اجتماعی و دینی باید خواهران را در نظر داشته باشند، چراکه نصف جمعیت ما را این قشر تشکیل می‌دهند. امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تصریح کرد: تا زمانی که زنان اصلاح نشوند و مسائل پیرامون خود را نشناسند، جامعه ساخته نخواهد شد.

گام‌های تازه زیان سیستان‌و‌بلوچستان

سخنان مولوی عبدالحمید در شرایطی عنوان می‌شود که استان سیستان‌و‌بلوچستان در سال‌های اخیر شاهد حضور بیشتر زنان در سمت‌های مدیریتی بوده است. تعداد زنانی که در پست‌های بخشدار، فرماندار، معاون استاندار و شهردار در استان سیستان‌و‌بلوچستان منصوب شدند، بالاتر از میانگین کشوری بوده است؛ تا جایی که علی‌اوسط هاشمی، استاندار وقت این استان، در سال 94 گفته بود من تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا بتوانیم 56 مدیر زن در سطح استان را داشته باشیم. برای نمونه برای اولین‌بار است که زنان در پست‌های معاون و قائم‌مقام استاندار، ناظر گمرک یا مدیر بنیاد شهید قرار گرفته‌اند. باوجود اینها، در یک ماه اخیر سه زن مدیر در این استان برکنار شدند.

سکینه اشرفی درباره این برکناری گفته بود آن چیزی که در دولت مبنی‌بر اشتغال 30 درصدی زنان در حوزه‌های مدیریتی مطرح شد، به‌مرور کمرنگ شده است. حضور خانم‌ها مانند من به مرور زمان به مذاق بسیاری از مدیران مرد در سطح استان‌هایی مانند سیستان‌و‌بلوچستان خوش نیامده و همین موضوع باعث تمدیدنشدن دوران مأموریتم شد.

منبع: شرق

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

رضا خوشگله آبادان را به هم ریخت!

ماجرای گازگرفتن یک عکاس توسط ستاره معروف زن + عکس

فوری / قتل عام مشکوک خانواده کارمند سابق زندان کرج + جزییات

مرد وقتی به هوش آمد خود را بدون لباس در برابر زن جوان دید!

اولین داور زن در جام جهانی2018 روسیه به میدان می رود + عکس

بازیگر معروف از ممنوع‌الکاری خود گفت! +عکس

فقط 3 دختر از 41 دختر مورد آزار ایرانشهری شکایت کرده اند!

این مرد را می شناسید؟ / او بعد از زندان چه کرد؟! + عکس

این دزد متخصص بی هوشی بود؟! / چهره این دزد غلط انداز بود! + عکس بدون پوشش

عکس هایی که از جشن خصوصی ستاره های معروف ایرانی در هتل لو رفت

جزییات تازه از ربودن و آزار 41 دختر ایرانشهری / پشت پرده فاجعه بزرگ چیست؟!

نوزادان را در تهران پیش فروش می کنند! / استاندار تایید کرد

جوان شیطان صفت را شناسایی کنید + عکس

انتشار عکس های ناجور دختر جوان هنگام تعویض لباس در میهمانی

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت امام جمعه زنان نماز جمعه زاهدان اهل سنت عکس حوادث مرد دختر من فیلم لباس ایران زن ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، پریسا نجفی معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ساماندهی و شناسه‌دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی در اولویت این اداره کل قرار داشته به نحوی که در اواخر سال گذشته و در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی و شناسه دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، ۱۷۵ شناسه ملی به پایگاه‌های نماز جمعه تخصیص یافت.

نجفی در ادامه تاکید کرد: پایگاه‌هایی که برای انجام امور مالی خود نیاز به شناسه ملی دارند باید اطلاعات خود را به اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه کرده تا پس از بررسی و تأیید مستندات، شناسه ملی به آن‌ها تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: همچنین اشخاص حقوقی مذکور مکلف‌اند هر گونه تغییر در اطلاعات را ظرف مدت ۲۴ ساعت، به این اداره کل اعلام کنند.

کد خبر 6089853

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه