Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس سنجش آموزش کشور گفت :برای کنکور سال 98 یقیقنا سوابق تحصیلی نمره امتحان نهایی پایه دوازدهم مطرح خواهد بود.عبدالرسول عمادی (رئیس سنجش آموزش کشور) با اشاره تاریخ برگزاری آزمون سنجش هوش مدارس سمپاد به خبرنگار ایلنا گفت: ما فقط مجری برگزاری این آزمون هستیم و باید اعلام کنم که این آزمون روز 5 مرداد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سنجش آموزش کشور در خصوص حذف کنکور سال 98 گفت: شورای سنجش پذیرش دانشجو هنوز تشکیل جلسه نداده و فعلا برای کنکور 98 تعیین تکلیف نشده است. قانونی که در مجلس تصویب شده قانون سنجش و پذیرش دانشجو است در آن قانون گفته شده که از سال 92 تا 97 به مدت پنج سال باید 85 درصد رشته محل‌های دانشگاهی کنکور آزاد باشد و این اتفاق افتاد است. اما برای آن درصدی که مربوط به رشته محل‌های پرطرفدار یا دانشگاه‌های پرطرفداراست همچنان سهم سوابق تحصیلی و سهم آزمون های عمومی و اختصاصی وجود دارد.

او افزود:‌ قانون شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای سال 98 هنوز تصمیمی را اعلام نکرده است فقط برای رشته  محل‌های پرطرفدار به صورت ترکیبی از کنکور و سوابق تحصیلی عمل می‌کند. ضمن اینکه فعلا مشخص نشده که سهم سوابق چقدر باشد. همچنین ما در سال 98 فقط برای پایه دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت. برای کنکور سال 98 یقیقنا سوابق تحصیلی نمره امتحان نهایی پایه دوازدهم خواهد بود.

عمادی در پاسخ به این سوال که متوسط نمرات امتحانی دبیرستان‌ها به چه صورتی بوده است؟ گفت:‌ متوسط نمرات دوره متوسطه به دست ما نرسیده است و احتمالا هفته آینده مشخص خواهد شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رئیس سنجش آموزش کشور اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

 

 حسینی واشان نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی گفت: با وجود تلاش ارتش برای اعزام بالگرد، برخی از متقاضیان با تأخیر به حوزه امتحانی رسیدند و درصد بسیار کمی هم نتوانستند به آزمون برسند لذا این افراد در مرحله دوم آزمون شرکت می‌کنند.

او افزود: این افراد از حوزه امتحانی زیرکوه و قاین هستند ولی در بقیه حوزه های امتحانی استان بدون هیچ مشکلی آزمون سراسری در حال برگزاری است.

حسینی بیان کرد: امسال در کشور یک میلیون و ۱۵۲ نفر متقاضی کنکور سراسری بوده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر در خراسان جنوبی هستند.

بیشتر بخوانید

رقابت بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در کنکور سراسری خراسان جنوبی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی عنوان کرد: برای آزمون نوبت فردا نیز پیش بینی های لازم انجام شده و امیدواریم کنکور بدون هیچ مشکلی در همه حوزه های امتحانی برگزار شود.

او ادامه داد: نوبت اول آزمون سراسری در استان همزمان با سراسر کشور ششم و هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان در پنج گروه آزمایشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حسینی با اشاره به برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری در هفتم و هشتم تیر ۱۴۰۳ تصریح کرد: چنانچه داوطلبی در هر دو نوبت کنکور در یک رشته واحد آزمون دهد سازمان سنجش رتبه بهتر را ملاک قرار خواهد داد.

مسئولان اعلام کردند که با وجود سیلاب شدید در شهرستان زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

استفاده از ظرفیت ارتش و مرزبانی برای انتقال دانش‌ آموزان از نقاط مختلف به وسیله ماشین آلات سنگین به مرکز شهرستان برای شرکت در آزمون کنکور سراسری از دیگر اقدامات بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش