Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رنو از ایران نمی رود، تروریست‌ها ثبات و امنیت افغانستان را هدف قرار داده‌اند، انتظارات ستاد عالی مساجد از دولت، شرکت ۱۱۰۰ ترک مقیم ایران در انتخابات از دولت از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۷ خرداد ۹۷ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شرکت رنوی فرانسه می گوید از ایران نمی رود و با توجه به تحریم های ‌آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران این کشور را ترک نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو رقیب دیگر رنو در ایران یعنی پژو و سیتروئن گفته اند این کشور را ترک می کنند. گفته می شود جمهوری اسلامی ایران یکی از بارارهای منطقه ای رنو به شمار می رود و این شرکت از هاب ایران برای حضور در بازارهای منطقه ای استفاده می کند.

 

رنو  در حالی خبر از عدم خروج از ایران می دهد که دو شرکت دیگر فرانسوی یعنی سیتروئن و پژو گفته اند خروج از ایران را بررسی می کند. علت این تصمیم کارخانه های خودرو سازی فرانسوی مساله تحریم های است که آمریکایی ها گفته اند آن را باز می گردانند.

 

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه با محکومیت شدید انفجار انتحاری عصر روز شنبه در گردهمایی نیروهای دولتی و گروه‌های افغانی که ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت، با دولت و ملت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

 

این دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به اینکه تروریست‌ها ثبات و امنیت افغانستان را هدف قرار داده‌اند، اظهار کرد: بدخواهان ملت افغانستان که ثبات و آرامش و تلاش های اخیر از جمله آتش‌بس میان دولت و گروه طالبان را مغایر با منافع خود می‌دانند، تلاش ها برای تحقق آتش‌بس و وحدت در این کشور را تاب نیاوردند و با خلق جنایتی دیگر نشان دادند بقا و دوامشان در جنایت‌آفرینی و تفرقه‌افکنی است.

 

 

گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره تفحص از افراد دو تابعیتی، بررسی تقاضای تشکیل کمیسیون بررسی لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ولایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

 

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی، طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، رد طرح دهیاری‌ها، طرح استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بررسی طرح اصلاح تبصره ماده ۲۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم، طرح صدور چک، طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور وتقویت آن‌ها در امر صادرات را در دستور رسیدگی دارند.

 

دیلی نیوز خبر داده که آمریکا همانطور که از حضور روسیه در گروه هفت حمایت می کند و آن را باردیگر می خواهد به گروه هشت مبدل کند از حضور ایتالیا در مجموع 1+5 حمایت می کند. گفته می شود ترامپ خواهان حضور ایتالیا به عنوان یک واسطه تجاری است تا شاید بتواند مشکلات با ایران وارد مرحله مذاکره مجدد کند.

 

آمریکا بر این باور است که اگر ایتالیا به مجموعه کشورهای مذاکره کننده با ایران اضافه شود موج تازه ای از همکاری ها نیز آغاز خواهد شد. ایتالیا جایگاه ویژه ای در مناسبات با ایران دارد به طوری که این مناسبات مملو از اعتماد و همکاری دو جانبه تعریف شده است و به همین جهت به نظر نمی رسد کشور دیگری در اتحایه اروپا باشد که جایگاه رم را در مناسبات با تهران داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رییس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت و گو با خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان از انتظارات ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دولت گفته و اشاره کرده است: ما از حاکمیت انتظاراتی داریم و حاکمیت هم از ما انتظاراتی دارد که باید برآورده کنیم اما کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد به صورت کاملا رسمی ثبت نشده اند و بچه های مسجد هنوز به عنوان اعضای اثربخش در عرصه فرهنگی و هنری دیده نشده اند و برای اینکه دیده شوند باید قطعا با حاکمیت ارتباط داشته باشند.

 

وی به ثبت اساسنامه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: حالا که این ستاد به ثبت رسمی رسیده گام اول را برداشته ایم و باید در ادامه 19 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد را به ثبت برسانیم و این ثبت کانون ها کمک به حاکمیت و دولت خواهد بود زیرا قالب های فرهنگی و هنری دولت را می پذیریم و در همان راستا اقدام و عمل می کنیم پس نهادهای مختلف از جمله دولت می توانند از ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری بهره ببرند.

 

 

محمدجواد جمالی، عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبستان با اشاره به بستن تعدادی از مساجد اتریش توسط دولت این کشور با بیان اینکه اقدام دولت اتریش در بستن درب مساجد درست نیست، گفت: اتریش به جای بستن در مساجد راه حل های دیگری را برای حل مشکلاتش با ترکیه انجام دهد. بحث بستن این مساجد بنا به گفته مسئولان اتریشی بیشتر سیاسی بوده است و به دلیل اختلافاتی است که ترکیه با اتحادیه اروپا دارد. اروپایی ها همواره بر این موضوع مانور می دهند که سیاست از مذهب جداست ولی در عمل می بینیم که در مساجد را می بندند و آن را به مسایل سیاسی ربط می دهند.

 

روز گذشته ویتالی مارکلوف، معاون شرکت گازپروم روسیه از آماده شدن اسنادی برای مشارکت با ایران در 4 طرح گازی خبر داد که مهمترین آن فرزاد B است و به این ترتیب روسیه رقیب هند در همکاری با فرزاد B شده است. همانگونه که در دوران تحریم ها روسیه مانند چین در بازار ایران حضور داشت حالا هم تلاش می کند به بازار انرژی ایران بیش از گذشته دست یابد این در حالی است که معاون شرکت گازپروم گفته در طرح های بهره برداری از 4 حوزه گازی در ایران شامل کیش، پارس جنوبی، فرزاد A و فرزاد B اسنادی برای مشارکت آماده کرده و حاشیه ای ترین مورد به میدان فرزاد B بازمی گردد.

 

 

جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبستان با بیان اینکه جنس مخالفت ها با FATF از جنس کارشکنی در کار دولت است، گفت: هدف برخی ها زمین زدن دولت است. اگر بنای برخی منافع ملی و امنیت ملی است باید بر اساس این معیار پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک را بسنجند. اگر به این نتیجه برسند که محاسن این پیوستن کمتر از زیان های آن است پس ما نیز همانند آنها هم نظر می شویم اما اگر دیدند که ضررهایش کمتر است پس باید در تصمیمشان تجدیدنظر کنند.

 

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه برخی باید از کلی گویی و استفاده از کلمات کلیشه ای خودداری کنند، تصریح کرد: برخی با گفتن اینکه آبروی ما در خطر است یا ناموسمان به خطر افتاده و یا ربط دادن هر مسئله ای به غیرت ایرانی سعی می کنند احساسات عمومی را برانگیزند پس بهتر است از این ادبیات دست بردارند و به منافع ملی فکر کنند.

 

 

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور طی یک تماس تلفنی با محترم اینچه قائم مقام وزیر کشور ترکیه گفتگو و در این تماس بر ادامه همکاری در مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته در منطقه تاکید کرد. در این تماس تلفنی، طرفین ضمن اظهار خرسندی از گسترش روابط دوجانبه، بر ادامه همکاری در مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته در منطقه و کنترل مرزهای مشترک به ویژه در مواقع خاص و جلوگیری از اقدامات تروریستی تاکید کردند. در این تماس تلفنی همچنین، ذوالفقاری خواستار همکاری ترکیه در دستگیری و استرداد مجرمین فراری از جمله کلاهبردارانی که به آن کشور گریخته اند، شد.

 

از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب امروز سفارت ترکیه در تهران و سرکنسولگری های این کشور در ارومیه و تبریز میزبان ۱۱۰۰ ترک مقیم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی هستند. این انتخابات برای ترکیه ای های مقیم ایران که ۱۱۰۰ نفر از آن ها واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند در سفارت این کشور در تهران و سرکنسولگری هایش در ارومیه و تبریز برگزار می شود.

 

«رضا هاکان تکین» سفیر ترکیه در تهران در این رابطه عنوان کرد: برگزاری انتخابات در خارج از کشور از هفتم ژوئن در 60 کشور و 123 نمایندگی ترکیه در خارج از کشور آغاز شده که در حدود سه میلیون و 50 هزار شهروند ترکیه در خارج از کشور واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند. یک هزار و یکصد شهروند ترکیه که در ایران واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند که 830 نفر از این تعداد ساکن تهران هستند.

 

هاکان تکین با ذکر این نکته که این دور از انتخابات در درگاه‌های مرزی شامل مرزهای هوایی از جمله فرودگاه‌های استانبول و آنکارا و ... نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اتباع ترکیه می‌توانند در این درگاه‌های مرزی نیز آرای خود را به صندوق بریزند. در درگاه مرزی کوربلاغ بین ایران و ترکیه که بیش از 90 درصد ترافیک مسافری در آنجا انجام می‌شود، شهروندان ترکیه می‌توانند آرای خود را به صندوق بریزند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مجلس مساجد نماز عید فطر کانون های مساجد جام جهانی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز فوتبال صنایع دستی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور که برای شرکت در اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی به سن پترزبورگ سفر کرده است، عصر روز چهارشنبه با همتای چینی خود دیدار و گفت وگو کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین در دیدارهای جداگانه با مشاور امنیت ملی برزیل و عراق دیدار کرد.

از سوی دیگر، وی در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899366

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند