Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@06:45:34 GMT

چگونه از شر حشرات در تابستان خلاص شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۲۲۴۴۸

چگونه از شر حشرات در تابستان خلاص شویم؟

جعفر غفارزاده متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص راه رهایی از حشرات در تابستان، اظهار کرد: معمولا حشرات سراغ کسانی می روند که خون کثیفی دارند؛ به این معنا که خون در بدن آن ها غلیظ و به خون کثیف تبدیل شده است، همچنین افرادی که مبتلا به دیابت هستند بیشتر از افراد دیگر در معرض نیش حشرات هستند، برای رهایی از نیش حشرات اول از همه باید به سلامت بدن خود رسیدگی کنند که این کار با تغذیه سالم، حجامت و زالو درمانی میسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حشرات منحصر به فردترين سیستم شنوایی را دارند

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در یک خانواده اصولا حشرات تمام اعضا را نیش نمی‌زند و برخی افراد را نیش می‌زنند، بیان کرد: اصولا افرادی که به اصطلاح گوشتی شیرین دارند در معرض نیش حشرات هستند؛ لذا توصیه می شود این افراد در تابستان که حشرات زیاد هستند از پشه بند استفاده کنند.

جای نیش حشرات را چگونه درمان کنیم؟

غفار زاده با تاکید بر اینکه برای درمان جای نیش حشرات روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارد، گفت: یکی از این روش ها ترکیب سرکه با آب است، می توان این مواد را با هم ترکیب کرد و روی محل گزیدگی مالید؛ همچنین استفاده از گشنیز بسیار مفید است.

وی با اشاره به اینکه برای رهای از زنبور، مورچه و سوسک در منزل راه های مختلفی  وجود دارد، افزود: آب خطمی و یا آب خرفه برای دور کردن حشرات از محل زندگی می تواند مفید باشد؛ همچنین می توان سرکه را با آرد جو ترکیب کرده و آن را روی محل گزیدگی قرار داد.

برای درمان جای نیش چه چیزی مصرف نکنیم؟

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف سکنجبین، آب انار، آب کاهو، آب خیار، آب سیب و آب کاسنی در رفع جای گزیدگی حشرات مفید است؛ افراد می توانند این مواد را برای درمان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: روشی جالب برای کشتن حشرات موذی بدن استفاده از سم

غفارزاده با اشاره به اینکه حشراتی مانند سوسک، مگس و پشه به روش های مختلفی فراری می شوند، عنوان کرد: برای رهایی از مورچه، آهن ربا را در محل رفت و آمد آن ها بگذارید؛ همچنین گوگرد را دود کنید و دود آن را در خانه پخش کنید، روش دیگر برای رهایی از مورچه استفاده از کیسه صفرا گاو است که می توان آن را در محل عبور و مرور آن ها قرار داد.

وی ادامه با اشاره به اینکه دود گوگرد و بوی سیر باعث فراری شدن زنبور می شوند، اذعان کرد:  دود گوگرد، بوی سیر و عصاره ختمی باعث دور شدن زنبور می شوند؛ همچنین برای رهایی از پشه سبوس را دود کرده و آن را در محلی که هستند پخش کنید این کار باعث فراری شدن آن ها می شود.

انتها ی پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طب سنتی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟

به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟»، در حال تغییر است زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامتی جسمی و روحی برخوردارند.

به گزارش ایسنا، طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

به گزارش ان‌بی‌سی، این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌های ۱۴ هزار شرکت‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

«مارکوس وتشتاین»، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌ هستند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آنها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند.

وتشتاین می‌گوید: افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

با این حال برخی کارشناسان می گویند این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد زیرا دیدگاه‌های فرهنگی درباره پیری و روند تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹ به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • ما اینجاییم تا قهرمان فوتسال آسیا شویم
  • احمدعباسی: ما در فینال هستیم تا قهرمان شویم
  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • شمسایی: بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • بدون حواله هم قهرمان می‌شویم!
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم
  • مراقب نیش ها باشید!
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟