Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
شینهوا، خبرگزاری رسمی چین با اشاره به اعمال تعرفه های تجاری توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه چین نوشت: یک «فرد هوشیار» اقدام به ایجاد پل می‌کند اما یک «احمق» دیوار می‌سازد.

به گزارش ایرنا، به دنبال افزایش تنش در روابط اقتصادی دو کشور چین و آمریکا به دلیل اعمال تعرفه های 25 درصدی بر کالاهای چینی توسط رییس جمهوری آمریکا، این رسانه در یاداشتی نوشت: با جهانی شدن اقتصاد هیچ جدایی وجود نخواهد داشت و هیچ کشوری هم نمی‌تواند برای توقف روابط تاریخی حصار ایجاد کند اما دولت ترامپ این کار را کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آمریکا 15 ژوئن (25 خرداد) امسال فهرست افزایش تعرفه بر واردات کالا از چین را منتشر کرد که بر اساس آن بر حدود 50 میلیارد دلار از واردات کالاهای چینی تعرفه 25 درصدی وضع شده است و از روز ششم ژوئیه در دو مرحله به اجرا گذاشته می شود.

دولت ترامپ، در ماه آوریل پیش نویس برنامه ای جهت اعمال تعرفه های سنگین بر طیف گسترده ای از واردات از چین را بر اساس ماده 301 از قانون تجارت آمریکا اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد که این تعرفه‌ها برای جلوگیری از نقل و انتقالات ناعادلانه تکنولوژی و مالکیت معنوی آمریکا به چین و حمایت از مشاغل آمریکایی ضرورت دارند.

کمیته مقررات تعرفه گمرکی شورای دولتی چین نیز روز گذشته در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال مجدد تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی، بر 659 نوع از کالاهای واردات آمریکا به مبلغ حدود 50 میلیارد دلار تعرفه 25 درصدی وضع کرد.

این تصمیم بر اساس 'قانون تجارت خارجی جمهوری خلق چین' و 'مقررات تعرفه گمرکی وارداتی و صادراتی جمهوری خلق چین' و پس از تصویب شورای دولتی چین اتخاذ شده است.

بر اساس تصمیم این کمیته، افزایش تعرفه 34 میلیارد دلاری بر محصولاتی از جمله محصولات آبی، کشاورزی و خودرو از 6 ژوییه سال 2018 اجرا می شود و زمان اجرای افزایش تعرفه بر سایر کالاها بعدا اعلام می گردد.

چین معتقد است اعمال تعرفه های گمرکی آمریکا بر چین با مقررات سازمان تجارت جهانی و تفاهم به دست آمده در مذاکرات اقتصادی و تجاری دو کشور مغایر است و به شدت به حقوق قانونی چین و منافع کشور و مردم این کشور آسیب می رساند.

در همین زمینه: آمریکا جنگ تجاری علیه چین را دنبال می‌کند معمای حملات صوتی مرموز به کارمندان سفارت آمریکا رهبر کره شمالی با پشتیبانی جنگنده چینی به ملاقات ترامپ می‌رود بیماری مرموز دیپلمات‌های آمریکایی در چین مکزیک از آمریکا در سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند واکنش پنتاگون به هشدار چین

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رییس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 6093346

دیگر خبرها

  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود