Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت خودرو، گفت: طرح جامع خودرو در کشور وجود ندارد تا بتوان براساس آن برنامه مدونی برای قیمت‌گذاری خودرو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خودروسازهای ما خودرو را گران در اختیار مردم می‌گذارند، ادامه داد: خودروسازها وام‌هایی را گرفته‌اند که می‌خواهند آن را با فروش خودروها بازپس دهند اما بهتر است آنها زمین‌های تهران و بانک‌های خود را بفروشند و مستقیما بدون حضور واسطه و دلال از قطعه‌سازان داخلی قطعه‌ها را تحویل بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه با تأکید بر اینکه چه لزومی دارد خودروسازها به کارهای بانک‌داری و زمین‌داری مشغول باشند، بیان کرد: با خرید نقدی قطعه‌های داخلی 30 درصد قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.

قاضی‌پور ادامه داد: پیش از این سایپا و ایران خودرو پول‌هایی را به حوزه فوتبال داده‌اند و حال می‌خواهند آن را از مردم پس بگیرند، مگر آنها وزارت ورزش هستند که چنین پول‌هایی را صرف فوتبال می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه خودروسازها باید برای کاهش قیمت خودرو همه هزینه‌های جانبی را قطع کنند، گفت: از ابتدا تاکنون ما بر سر قیمت خودرو مشکل داشته‌ایم، 60 هزار خودرو در پارکینگ سایپا و 30 هزار خودرو در پارکینگ ایران خودرو وجود دارد تنها برای آنکه آنها بگویند ما کمبودی نداریم.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار گمرک ارزش قطعات منفصله خودروهای سبک شامل سواری و وانت معادل 1.3 میلیارد دلار و ارزش کامل خودروهای وارداتی معادل 14.2 میلیارد دلار در سال 96 بوده است.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه واردات قطعات بیش از خودرو در سال 96 بوده است، گفت: در سالهای بین 91 تا 95 ارزش واردات خودرو بیش از این مبلغ بوده است.

قاضی‌پور تأکید کرد: ایران‌خودرو و سایپا با دلار 3 هزار و 200 تومانی خودروهای خود را ساخته‌اند، لذا باید با همان قیمت به مردم هم تحویل دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه پیش از این در ازای واردات هر خودرو، دو خودروی فرسوده اوراق می‌شد، افزود: این اوراقی‌ها خوراک اولیه ذوب آهن و فولاد مبارکه بودند که اکنون با قطع این اقدام این کارخانه‌ها در تأمین مواد اولیه خود دچار مشکل شده‌اند.

قاضی‌پور تأکید کرد: دولت باید بر اساس طرح جامعی بار دیگر در ازای واردات خودرو، تعدادی خودروی فرسوده را اوراق کند تا در کنار آن مصرف بنزین کاهش و کیفیت خودروها بالا رود، همچنین بتوان خودرو را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس کمیسیون مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی

امتداد - کارشناس اقتصادی گفت: هیچ توجیه اقتصادی برای افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با توجه به افزایش قیمت دلار غیررسمی پذیرفتنی نیست.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلیل جلالی‌فر، کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی تاکنون نیاز واردات را با نرخ تثبیت شده پاسخ داده و افزایش قیمت کالا‌ها به بهانه افزایش نرخ ارز غیررسمی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست بهخبرنگار ایبنا گفت: وقتی ارز واردات به‌طور رسمی و قانونی از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان و تجار اختصاص داده می‌شود و از سوی دیگر قیمت کالا‌های اساسی و وارداتی در کشور مبدا افزایش پیدا نکرده، دلیلی برای افزایش کالا‌های وارداتی با توجیه نوسانات ارزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از فعالان اقتصادی در بازار روسیه به خوبی بر روند واردات از این کشور اشراف دارم و باید به این نکته اشاره کنم که قیمت کالای وارداتی از این کشور نه تنها افزایش نداشته، بلکه حتی پیش بینی افزایش قیمت نیز مطرح نیست. در نتیجه باید دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی در داخل کشور را در طول مسیر واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده جستجو و بررسی کرد.

این فعال اقتصادی افزود: زمانی که بانک مرکزی نیاز‌های واقعی ارزی تجار و فعالان اقتصادی را با ارز نیمایی و به موقع جواب می‌دهد، این بدان معناست که وظیفه خود را به درستی انجام داده و افزایش قیمت برخی کالا‌ها از کانال بانک مرکزی صورت نگرفته است. در نتیجه باید دلیل آن‌را در سایر بخش‌ها بررسی کرد که شاید گروه‌های برخوردار از رانت واردات و حتی خود واردکنندگان هم در این میان نقش داشته باشند.

جلالی‌فر در خصوص نوسانات ارزی ناشی از اتفاقات منطقه‌ای گفت: در ماه‌های گذشته بار‌ها شاهد آن بودیم که با هر اتفاق و درگیری در منطقه، قیمت ارز هم دچار نوسان می‌شد. این بار هم با توجه به پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی برای مدت کوتاهی، قیمت دلار کمی افزایش داشت، اما دوباره کاهشی شد. در واقع می‌توان گفت نوسانات اخیر نرخ ارز با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد و دلیل اصلی آن هیجانات حاصله از رخداد‌های سیاسی داخلی و بین المللی است که با آرام شدن فضا، بازار به تعادل خواهد رسید، چون دلیلی برای نوسان وجود ندارد.

 

 

 

نویسنده: علیرضا هنرمنش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی