Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

دکتر محمد مهدی گویا ، با اعلام این خبر، افزود: تیم کارشناسی وزارت بهداشت در منطقه ثلالث باباجانی حاضر شده‌اند تا وضعیت دام‌ها و کشتارگاه‌های آن منطقه را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۳ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که سه نفر از آنها که دارای بیماری زمین‌های بودند، جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آنها یک فرد ۷۲ ساله در استان هرمزگان بود که دارای بیماری خونی بود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو، اظهار داشت: این بیماری از سه راه می‌تواند به انسان منتقل شود. یکی تماس نزدیک با دام است و اگر کنه روی بدن دام، انسان را مورد گزش قرار دهد، ممکن است فرد به این بیماری مبتلا شود و نباید فراموش کنیم که در دام علامتی وجود ندارد که مشخص باشد دام آلوده به ویروس است یا خیر.

گویا، راه دوم انتقال بیماری تب کریمه کنگو را ذبح حیوان و تماس با ترشحات آلوده امعا و احشا و خون حیوان عنوان کرد و افزود: در زمان ذبح حیوان و پاک کردن گوشت تازه حیوان، ممکن است فرد در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو قرار داشته باشد. افرادی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند، برای این منظور آموزش‌های لازم را می‌بینند و گوشت حیوانات ذبح شده در کشتارگاه‌ها تا ۲۴ ساعت در یک فضای مخصوص نگهداری می‌شود تا اگر ویروسی در بدن دام ذبح شده وجود دارد، در این فضا از بین برود. احتمال انتقال ویروس تب کریمه کنگو از گوشت ذبح شده در کشتارگاه‌ها، بسیار پایین است.

وی ادامه داد: گوسفندی که در کنار جاده و خیابان‌ها ذبح شود، می‌تواند فرد ذبح کننده و فردی که با لاشه گوسفند، بز و گاو تماس داشته را در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو قرار دهد. 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از تماس با افراد مبتلا به تب کریمه کنگو به عنوان سومین راه انتقال این بیماری یاد کرد و افزود: مواردی وجود داشته که پزشک، پرستار و افرادی که با خون و ترشحات بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در ارتباط بودند، به این بیماری مبتلا شده‌اند.

بنابر اعلام وبدا، گویا در خصوص علائم بیماری تب کریمه کنگو، گفت: بروز بیماری تب کریمه کنگو با تب، سردرد، درد بدن، علائم گوارشی مانند استفراغ، اسهال و درد گلو همراه است و به مرور که وارد مراحل پیشرفته می‌شود، ممکن است بیماران دچار علائم زردی و خونریزی از دهان، لثه، بینی، دستگاه گوارش، تناسلی و ادرار شوند.

وی در پایان تاکید کرد: تمامی بیماران مبتلا به تب کریمه کنگو در بیمارستان‌ها در محیط ایزوله نگهداری و درمان می‌شوند و تحت درمان دارویی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: تب کریمه کنگو وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست

حسین فرشیدی درخصوص تزریق واکسن «گارداسیل»، وضعیت شیوع بیماری HPV درکشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.  

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، اظهار کرد: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در خصوص ضرورت استفاده از این واکسن گفت: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • تب دنگی جان بیش از هزارو ۶۰۰ برزیلی را گرفت