Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، در طبقه فوقانی ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

*شهردار به مردم در خصوص سفرهای خارجی خود گزارش دهد

مهدی مزروعی در این جلسه به شهردار اصفهان تذکر داد که وضعیت اساسنامه سازمان‌های شهرداری گزارش شود که البته بعد از گذشت یک ماه هنوز اتفاقی نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تأکید کرد: از شهردار اصفهان می‌خواهم برای مردم گزارشی از علمکرد و اهداف و نتایج سفرهای خارجی خود داشته باشد.

نصیر ملت نیز با بیان این که بیشتر مردم روزگار خود را به سختی می‌گذرانند، عنوان کرد: شاد کردن مردم کار سختی نیست و هر کدام از ما باید در جایگاهی که هستیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم تا مردم را شاد کنیم.

*کارگران هنوز طلبکار از شهرداری

پورمحمد شریعتی‌نیا با اشاره به آیه‌ای از قرآن، در تذکری خاطرنشان کرد: باید وظایف خود را تنها برای خدا و رضایت او انجام دهیم، اعضای شورای شهر مستخدم و حقوق‌بگیر مردم هستند تا برای شهر برنامه‌ریزی کرده و این برنامه‌ها را اجرا کنیم که اگر چنین نشود نسبت به حقوقی که می‌گیریم بر گردن مردم حق خواهیم داشت.

وی با بیان این که عدم پرداخت مطالبات مالی پیمانکاران بخش خصوصی نوعی حق‌الناس است، گفت: باید نسبت به این موضوع حساس بود و مطالبات این پیمانکاران را پرداخت کرد، از اتوبوسرانی اصفهان در خصوص خدمات‌دهی در روز قدس تشکر می‌کنم.

*کم شدن آب ناشی از مسائل طبیعی را می‌توان پذیرفت

فتح‌اله معین در نطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام از جام جهانی، اظهار کرد: ملت ایران باید در همه عرصه‌های علمی، ورزشی، اقتصادی و... که میدان رقابت و تلاش است پیروز باشند، وحدت مردم در جشن پیروزی تیم ملی فوتبال، زبانزد بود و لازم است که مسؤولان نسبت به این رفتار وحدت آمیز مردم توجه کرده و آن را الگوی عمل خود قرار دهند، مردم ایران نشان دادند که اگر بخواهند به صحنه‌ای ورود کنند با یک حرکت جمعی قدرت خود را به جهانیان اثبات خواهند کرد.

وی با اشاره به روز بیابان‌زدایی بیان کرد: اصفهان بزرگترین شهری است که با وجود مشکلات خشکسالی و کمبود آب، با گسترش بیابان در ستیز بوده است، مالچ پاشی و درختکاری در زمان توسعه فرودگاه اصفهان، باعث تثبیت شن‌های روان شد، یکی از دلایل گسترش بیابان در اصفهان، ضایع شدن حق مردم اصفهان در رودخانه زاینده رود است.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان این که کم شدن آب ناشی از مسائل طبیعی را می‌توان پذیرفت، تصریح کرد: آن چه امروز مردم اصفهان را رنج می‌دهد برداشت بی رویه از بالادست است که نتیجه بی تدبیری است، طبق آمار وزارت نیرو شهروندان اصفهان کم‌ترین میزان مصرف آب بین شهرهای کشور را دارند.

وی ادامه داد: مردم اصفهان از خشک شدن زاینده‌رود رنج زیادی می‌برند و این در حالی است که جاری شدن آب در زاینده‌رود، دور از دسترس نیست و مدیریت در کنار قانون گرایی می‌تواند آب را به صورت دائم به زاینده‌رود باز گرداند، در خصوص روز جهاد سازندگی نیز باید بگویم این سازمان به دستور امام راحل(ره) تشکیل شد که روحیه انقلابی مردم مبنای آن است و نوع تلاش در آن باید الگوی همه دستگاه‌های کشور باشد.

*مخالفت با افزایش نرخ بلیت مترو

در یکی از تصمیمات امروز صحن علنی پارلمان شهری، با لایحه شهرداری مبنی بر افزایش مجدد نرخ بلیت مترو این بار از 700 تومان به هزار تومان مخالفت شد.

علیرضا نصر اصفهانی نیز امروز در نطق میان دستور خود با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در خصوص وضعیت آب و کمبود آن، رسانه‌های جمعی تلاش کردند تا مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند و روند نشان می‌دهد مردم عزم خود را برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب، جزم کرده‌اند و این را بدانیم اگر همکاری و همیاری مردم در مدیریت آب صورت نگیرد، حتماً با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد.

*مدیرانی که حوصله تعامل با شهروندان را ندارند، خداحافظی کنند

وی با بیان این که رمز موفقیت مدیریت شهری، ارتباط صحیح با شهروندان است، تصریح کرد: باید در برخورد با مردم صبر و تعامل بیشتری داشته باشیم که این امر به پیشرفت شهر کمک می‌کند و همدلی و هم افزایی و پرهیز از گرفتار شدن در بحث‌های حاشیه‌ای ضروری است و مدیرانی که حوصله تعامل با مردم را ندارد، وظیفه و مسؤولیت خود را به دیگران واگذار کنند.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با بیان این که مدیرانی که امکان وقت گذاری تمام وقت برای حوزه مسؤولیت خود ندارند، مسؤولیت را به دیگران واگذار کنند، یادآوری کرد: اگر وقت کافی و لازم برای مأموریت‌های خود نگذاریم در انجام آن‌ها ناتوان خواهیم ماند.

*مدیران شهری به درخواست‌های اعضای شورا توجه کنند

وی با بیان این که مدیران شهری نسبت به درخواست‌های اعضای شورای شهر که در جهت رفع مشکلات مردمی است، پیگیری کنند چرا که اگر اعضای شورای شهر درخواستی دارند به علت مراجعات مردمی است و مدیران شهری باید به آن‌ها توجه کنند.

نصر اصفهان ادامه داد: آن چه در شورای شهر به تصویب می‌رسد غالبا لوایحی است که از شهرداری به صحن علنی رسیده است و اگر لایحه‌ای تصویب شد و مورد شکوائیه مردم قرار گرفت این گونه القا نشود که این مصوبات شورای شهر است، قرار نیست اگر مصوبه‌ای کام مردم را تلخ کرد بگوییم مصوبه شورای شهر بوده است و اگر کام مردم شیرین شد نامی از شورای شهر آورده نشود، این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که مفسر مصوبات، شورای شهر است.

*اصفهان با الگوی شهر خلاق فاصله زیادی دارد

امیر احمد زندآور نیز که دومین ناطق میان دستور امروز در صحن علنی شورای شهر بود، اظهار کرد: شورای اسلامی شهرها، پیگیری مشکلات و مسائل مردمی را به عنوان وظیفه خود می‌داند و اعضای شورای شهر باید مواردی که مراجعات مردمی است را دنبال کنند و این وظیفه اعضای شورای شهر است و نباید حمل بر این شود که اعضای شورای شهر در همه امور اظهار نظر می‌کنند.

وی با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه، خدمت به خلق خدا را هم راستا با جهاد در راه خدا می‌دانند، تصریح کرد: میدانی که در اختیار اعضای شورای شهر است همانند میدان جنگ است و لازم است در جهت رفع مشکلات مردمی گام برداریم، فلسفه شهر خلاق این است که همیشه ظرفیتی بیش از آن چه تصور می‌شود وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که باید شرایطی مهیا شود تا به شهر خلاق نزدیک شویم، عنوان کرد: چنین موضوعی باعث افزایش زیبایی‌های بصری، حل مشکلات اجتماعی و ثروت آفرینی در شهر می‌شود، افراد خلاق به شرط داشتن فرصت کافی، می‌توانند خلاقیت خود را بروز دهند.

وی با بیان این که شهر اصفهان با الگوی شهر خلاق فاصله زیادی دارد و فعالیت‌های انجام شده کافی نبوده است، مطرح کرد: کف سازی شهر اصفهان که از مصالح خوبی هم در آن استفاده می‌شود با توجه به گرافیک شهری و خلاقیت شهروندان، باید کف سازی بهتر و زیباتری را انجام داد، شهر خلاق باید بتواند اهداف و نیازهای افراد مختلف را برآورده کند، مدیریت شهری در کشور سعی می‌کند شهر را تمیز کند، مبلمان شهری داشته باشد و فضای سبز ایجاد کند اما همه این موارد نمی‌تواند به بروز خلاقیت شهری کمکی کند.

*پیاده راه چهارباغ برای معلولان مناسب سازی نشده است

کوروش محمدی نیز در انتها در تذکری یادآوری کرد: هنوز برخی از حقوق بگیران شهرداری، حقوق خود را دریافت نکردند و با توجه به مشکلات معیشتی که وجود دارد این معوقات حقوق پرسنل باید پرداخت شود که چیزی بین 2 هزار نفر و حتی بیشتر است.

وی افزود: پیاده‌راه‌سازی چهارباغ نیز برای معلولان مناسب‌سازی نشده و هنوز اتفاقی برای مناسب‌سازی افراد معلول جسمی و حرکتی انجام نشده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کُش صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: صحبت‌های امروز بنده متعرض به اشخاص و افراد نیست، بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر، اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسرد کردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مأیوس کردند، آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

ذوالنوری اظهار کرد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه مجلس، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیأت رییسه‌محور نیست بلکه رییس محور است، حال اینکه مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیری ندارند. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلان‌شان پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرد که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آن‌ها استمزاج شود. باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رییس محوری، نماینده‌محور باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عمر یک مجلس چهار سال است که ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رأی مردم، مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

کد خبر 6085425 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور