Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:39:34 GMT

حل مشکل شوری آب در شهرستان خرمشهر

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۲۳۰۰۷

حل مشکل شوری آب در شهرستان خرمشهر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به اقدامات در دست اجرا برای افزایش کیفیت آب شهرستان گفت: بخشی از این شوری، بر اثر پیشروی آب شور در مارد است که با احداث سد خاکی از سوی کارشناسان سازمان آب و برق رفع می شود.

وی با یادآوری طرح های بلند مدت و کوتاه مدت دولت برای مقابله با شوری آب افزود: احداث سه سد بر روی رودخانه منیخ (برای جلوگیری از آب شور کارون به بهمنشیر)، در دهانه بهمنشیر (که تا دو سال آینده به اتمام میرسد ) و بر روی مارد (که احداث آن تا سه سال دیگر طول می کشد) طرح های هستند که قرار است در بلند مدت شوری آب را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حرف شنو مسئول امور آب جنوب هم از کاهش بارندگی مطابق شاخص های مختلف در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: گرما و برداشت های بی رویه از رودخانه ها این مشکل را تشدید می کند.

وی افزود: برداشت آب از رودخانه ها زیر ذره بین است و با تمام ارگان هایی از جمله نیشکر و پرورش ماهی که در برداشت آب زیاده روی کنند برخورد می شود.

مسئول امور آب جنوب ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده بر اثر تدابیر انجام شده دبی رودخانه کارون افزایش و کیفیت آب در خرمشهر ارتقاء یابد.

در این نشست با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب میزان آب مصرفی خرمشهرها 44 هزار متر مکعب اعلام شد. 

همچنین به گفته فرماندار ویژه خرمشهر با توجه به تاثیر شوری آب بر کشاورزی کارشناسان بیمه برای برآورد خسارت کشاورزان دست بکار شده اند.

انتهای پیام/ د

بررسی راهکارهای حل مشکل شوری آب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد