Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@12:18:27 GMT

مشکل شوري آب خرمشهر رفع مي شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۲۴۹۴۱

مشکل شوري آب خرمشهر رفع مي شود

خبرگزاري آريا - آبادان – ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه خرمشهر گفت:برطرف کردن مشکل شوري آب شهرستان خرمشهر در دستور کار دولت تدبير و اميد قرار گرفته و هم اينک سه طرح آبرساني آغاز و تا اواسط تير امسال به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ايرنا ولي اله حياتي روز يکشنبه در نشست با فعالان اجتماعي خرمشهر در سالن اجتماعات فرمانداري، افزود:براي برطرف کردن شوري آب شرب خرمشهر، طرح احداث سد خاکي مارد، اجراي مرحله دوم طرح آبرساني غدير و راه اندازي دستگاه آب شيرين کن در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: با توجه به اينکه شوري آب رودخانه کارون بالا است، سازمان آب و برق خوزستان براي جلوگيري از پيشروي آب دريا به سمت کارون، طرح احداث سد خاکي مارد را داده که در حال اجرا است و حدود 40 متر ديگر از ارتفاع اين سد باقي مانده است.
حياتي افزود: با بهره برداري از سد مارد، ديگر آب شور به تاسيسات آبرساني خرمشهر وارد نمي شود.
فرماندار ويژه خرمشهر گفت: راه اندازي دستگاه آب شيرين کن با ظرفيت توليد روزانه 10 هزار متر مکعب آب شيرين از ديگر طرح هاي برطرف کردن مشکلات شوري آب خرمشهر است.
حياتي با بيان اينکه مرحله دوم طرح آبرساني غدير به سرعت در حال پيشرفت است، افزود: با اتصال خط دوم طرح غدير مشکل شوري آب براي هميشه در آبادان و خرمشهر برطرف مي شود.
وي بيان کرد:با توجه به مشکلات کشاورزان خرمشهر، از سوي ستاد مديريت بحران دستور داده شد که علاوه بر تعيين نوع کشت در تابستان ، خسارت کشاورزان برآورد و پرداخت شود.
مدير امور آب جنوب خوزستان در اين نشست کاهش بارش در خوزستان را 32 درصد بيان کرد و گفت: ميزان حجم ورودي آب به حوضه آبي کارون نسبت به سال آبي پارسال 42 درصد کاهش دارد.
محمد حق شنو ، درباره آخرين وضعيت شوري کارون ازايستگاه هاي برداشت آب از اهواز تا خرمشهر نيز بيان کرد: ميزانشوري آب اين رودخانه در نزديکي اهواز بين2 هزار و 700 تا سه هزار ميکروموس رسيده است.
رييس امور آبفاي خرمشهر نيز تعداد مشترکان آب در خرمشهر را 32 هزار اشتراک آب بيان کرد و گفت: در مجموع 160 هزار نفر زير پوشش آبرساني هستند و در روستاهاي شنه ، محرزي و بخش هايي از حفار 42 هزار اشتراک خانوار وجود دارد که روزانه به طور متوسط 42 هزار متر مکعب آب مصرف مي کنند.
غلامرضا پورجلالي ميزان ورودي آب آشاميدني خرمشهر را از طرح آبرساني غدير 70 هزار متر مکعب بيان کرد و افزود: روزانه 95 هزار مترمکعب آب از تاسيسات آبرساني خرمشهرخارج مي شود و براي جبران کمبود آب 10 هزار متر مکعب از رود کارون برداشت مي شود.
وي گفت: يک دستگاه آب شيرين کن با ظرفيت توليد 10 هزار متر مکعب آب شيرين در تصفيه خانه آب خرمشهر راه اندازي شد.
پورجلالي ظرفيت اسمي تصفيه خانه آب آشاميدني خرمشهر را 105 هزار متر مکعب در روز بيان کرد و گفت: هم اکنون پيمانکار قرارگاه خاتم الانبيا که مجري طرح غدير است مرحله دوم اين طرح را آغاز کرده و تا 15تير اين خط وارد شبکه آبادان و خرمشهر مي شود.
در اين نشست جمعي از فعالان اجتماعي نظرات و پيشنهادات خود را در مورد مشکلات مردم و تبعات ناشي از شوري آب بيان کردند.
7100/7165/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی ظهر دوشنبه، دهم اردیبهشت ماه در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره بین المللی خلیج فارس اظهار داشت: روز خلیج فارس یادآور یکی از مجموعه فتوحات گسترده ملت ایران در طول تاریخ است.

وی با تاکید بر اهمیت روز ملی خلیج فارس، اخراج پرتغالی‌ها از این منطقه را مثل روزهای بزرگ شکست مغول‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از ایرانیان دانست و افزود: فتح خلیج فارس به دست دلاور مردان ایرانی در سال ۱۶۲۲ میلادی مثل فتح خرمشهر بوده و اهمیت زیادی دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه خلیج فارس خانه ما است گفت: این روز نشانه حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج فارس است و امروز ما وظیفه مهمی برای دفاع از نام، محیط زیست و مردمان این منطقه، بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است که این هویت و تاریخ نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب و رسوم دارد.

دوستی گفت: روز ۱۰ اردیبهشت ماه که روز فتح جزیره هرمز و حاکمیت ایرانیان بر تمام خلیج فارس است بهانه‌ای است که فرهنگ و هنر غنی منطقه را معرفی کنیم و یاد و نام خلیج فارس را زنده نگه داریم.

کد خبر 6092095

دیگر خبرها

  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر