Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ جلالی در بازدید از اراضی نیاوران که با هدف بررسی نحوه ساخت و ساز و میزان انطباق این اراضی با طرح گردشگری افزود: هرجایی که مشاهده شود حقوق مردم و بیت المال تضییع شده و یا مورد تعرض قرار گرفته است، دستگاه قضایی و در راس آن دادستانی به عنوان مدعی العموم درچارچوب قانون اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوق عامه دادسرای قزوین با بیان اینکه آب و اراضی دو اولویت مهم در بحث حقوق عامه است گفت:دادستان‌ها موظف‌اند با بسیج تمام امکانات و ظرفیت ها، حفظ و صیانت از منابع آب و اراضی را در اولویت نخست وظایف احیای حقوق عامه قرار دهند.

جلالی با اشاره به اینکه ارتکاب جرایم و تخلفات در حوزه اراضی ارتباط مستقیم با ارزش اراضی دارد گفت: هر چه‌قدر نظارت دستگاه‌های متولی بیشتر باشد جرایم در این حوزه کاهش می‌یابد.

وی افزود: این امر مسئولیت دستگاه‌های متولی و ناظر را سنگین‌تر می‌کند و نیازمند برنامه ریزی مدون، نظام‌مند و همراه با خط مشی واحد و به دور از تفکر و رفتار جزیره‌ای است.

این مقام مسئول گفت: در سال گذشته گزارشات و شکایاتی که درباره تغییر کاربری و برخی تخلفات ساخت و ساز در اراضی نیاوران از سوی اداره راه و شهرساز اعلام شد در همان زمان بررسی و دستورات قضایی لازم خطاب به ادارات و شهرداری صادر شد.

سال گذشته ده هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی شهرستان قزوین که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود قلع و قمع و رفع تصرف غیرقانونی شد. با این حال در سه دهه اخیر، ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر کاربری پیدا کرده‌اند و تنها بخشی از آن با اقدامات قانونی به چرخه کشاورزی بازگردانده شده است.

استان قزوین دارای یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار وسعت است که ۴۸۹ هزار هکتار آن معادل ۳۰ درصد قابل‌کشت است.
انتهای پیام/.

بازدید از اراضی نیاوران با هدف بررسی نحوه ساخت و ساز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش بیش از ۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومترمربع از اراضی باغی و زراعی استان از اول تا نهم فروردین در تعطیلات نوروزی به منظور جلوگیری از زمین خواری و تغییر کاربری غیرمجاز پایش شد.

سرهنگ مسلم مویدی امروز دهم فروردین‌ماه اظهار کرد: در این راستا ۴۴مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۱۹ مورد بیشترین تغییر کاربری‌ را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: اما براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌ وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است.

وی افزود: بنابراین از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۴ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان
  • پایش بیش از ۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • اکیپ‌های گشت برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی فعال هستند
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان