Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با هیات رئیسه دانشگاه های صنعتی اراک و تفرش اظهار داشت: در حوزه آموزش عالی با واقعیت هایی در کشور مواجهیم از جمله اینکه ۶۰۰هزار صندلی خالی در آموزش عالی وجود دارد، در این شرایط باید نظام آموزش عالی به سمت کاهش عرضه و افزایش و ارتقای کیفیت پیش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر ارتباط منطقی بین فارغ التحصیلان دانشگاهی با بازار کار وجود ندارد و خیل عظیم چندمیلیونی فارغ التحصیلان بیکار داریم، بنابراین در این حوزه نیازمند بازنگری هستیم.

وی بیان کرد: آموزش عالی غیردولتی به مسیری برای کسب درآمد تبدیل شده و نگاه بیشتر کسب درآمد بوده که این امر به آموزش عالی کشور آسیب زده، همچنین میان رشته های تحصیلی و بازار کار تناسب و توازن وجود ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: متاسفانه در حال حاضر هیچگونه نظام اعتبارسنجی کیفی و علمی فارغ التحصیلان در کشور نداریم و بسیاری اوقات، برخی با مدرک از دانشگاه های دورافتاده جذب کار می شوند و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر بیکار می مانند.

کریمی تصریح کرد: دانشگاه های استان باید با واقعیت های موجود و بازار کار تطبیق یابند به نحوی که رسالت دانشگاه ها نیز حفظ شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمایش سرزمینی مراکز آموزش عالی در استان شکل نگرفته و باید این استان صنعتی یک دانشگاه مستقل صنعتی داشته باشد تا ارتباط موثری بین صنایع و دانشگاه ها در استان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: استان مرکزی یک استان قوی در حوزه صنعت و اقتصاد است و این انسجام و هم افزایی میان صنعت و دانشگاه می تواند زمینه مطلوبی را برای ارتقای صنعت استان و همچنین مراکز آموزش عالی این حوزه فراهم کند.

کد خبر 4323291

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها علی اکبر کریمی نمایندگان مجلس راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد عید سعید فطر ماه مبارك رمضان یاسوج روز جهانی قدس شیراز خرم آباد نماز عید سعید فطر سانحه تصادف صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟

ایسنا/خراسان رضوی تا سال ۲۰۳۰، در سراسر جهان بیش از ۱.۴ میلیارد نفر حداقل ۶۰ سال سن خواهند داشت و برخی دانشگاه‌ها می‌توانند نقش کلیدی در بهبود زندگی این افراد داشته باشند.

به نقل از ویفروم، جمعیت جهان به سرعت در حال پیر شدن است و پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد بالای ۶۰ سال تا سال ۲۰۵۰ به ۲.۱ میلیارد نفر برسد. در این مرحله، افراد ۶۰ ساله یا بالاتر، بیشتر از افراد بین ۱۰ تا ۲۴ سال خواهند بود. این تغییر جمعیتی، تلاش‌هایی برای ایجاد دنیایی سازگارتر با سن می‌طلبد.

«دانشگاه‌های دوستدار سن» مؤسساتی هستند که متعهد به گنجاندن و حمایت از فراگیران در هر سنی شده‌اند و ارتباطات بین نسلی را تقویت می‌کنند. حضور افراد مسن در محوطه دانشگاه، تجربه یادگیری را برای نسل جوان و بزرگتر غنی می‌کند.

ایجاد دنیای سازگارتر با سن، شامل موارد اساسی مانند بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی است اما یک جزء مهم اغلب نادیده گرفته می‌شود و آن گذراندن دوره‌های دانشگاهی در دهه ۵۰، ۶۰ یا بالاتر است. این فرصت‌ها برای یادگیری در مراحل بعدی زندگی با نتایج مثبت سلامتی همراه بوده است و شامل کمتر منزوی شدن از نظر اجتماعی و تیز بودن ذهنی است.

بر اساس داده‌های مرکز ملی آمار آموزش، بیش از ۵۵۰ هزار بزرگسال ۵۰ ساله و بالاتر ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۱ در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ثبت‌نام کردند. دلایل آنان برای بازگشت به تحصیل از یادگیری مهارت‌های جدید گرفته تا تمایل به پیشرفت در حرفه خود و دستیابی به موفقیت را شامل می‌شود.

مؤسسات آموزش عالی نقش منحصر به فردی در شکل دادن به دنیای پیری دارند. در سال ۲۰۱۲، گروهی از محققان بین رشته‌ای گرد هم آمدند تا ۱۰ اصل یک دانشگاه سازگار با سن را ایجاد کنند. این موارد شامل مواردی مانند توسعه شغلی برای افراد مسن‌تر که به دنبال شغل دوم است، افزایش دسترسی به برنامه‌های سلامت و تندرستی در دانشگاه‌ها و فرصت‌هایی برای یادگیری در کنار دانشجویان جوان‌تر است.

دانشگاه سازگار با سن، دانشگاهی است که متعهد به گنجاندن و حمایت از فراگیران در تمام سنین است. معنای این ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. برخی بر افزایش حضور افراد مسن در نظر گرفته شده در سن ۵۵ سال و بالاتر تمرکز دارند. برخی دیگر توسعه ابتکارات بهداشتی و تحقیقاتی را برای بهبود زندگی افراد مسن هدایت می‌کنند.

سالمندان از فرصت‌های اجتماعی، تحریک فکری و رشد شخصی سود می‌برند. افراد مسن درگیر در فعالیت‌های اجتماعی کمتر در معرض ابتلا به برخی بیماری‌ها ازجمله بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها هستند. یادگیری مداوم همچنین با پیامدهای سلامتی مثبت مانند بهبود رفاه عمومی و سلامت روان مرتبط است.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که روابط بین نسلی در محوطه دانشگاه می‌تواند ادراک منفی دانشجویان جوان‌تر را از بزرگسالان مسن‌تر کاهش دهد. دانشجویان جوان ممکن است افراد مسن را کمتر با زوال جسمانی و مرگ و بیشتر با لبخند زدن و یادگیری همراه کنند و کلاس‌های مشترک تجربیات مثبت بیشتری را بین آنان ترویج خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم