Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:28:15 GMT

پرداخت خسارت به کشاورزان خرمشهری متضرر از شوری آب

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۲۷۶۷۴

پرداخت خسارت به کشاورزان خرمشهری متضرر از شوری آب

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اله حیاتی شامگاه یکشنبه در نشست با فعالان اجتماعی شهرستان خرمشهر با موضوع مشکل شوری آب این شهرستان اظهار کرد: در جلسه کمیته بحران شهرستان مقرر شد که میزان خسارت ناشی از شوری آب به کشاورزی شناسایی و پیگیری های لازم از سوی جهاد کشاورزی برای پرداخت خسارت به خسارت دیدگان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآور شدن اینکه امسال مجوز برداشت آب به کشت های دائمی داده شد اما این مجوز به کشت های موقت و فصلی در شهرستان خرمشهر داده نشده است، به برخی اعتراضات پیرامون این تصمیم اشاره کرد.

فرماندار خرمشهر در این رابطه بیان کرد: برخی کشاورزان با این استدلال که خرمشهر در پائین دست رودخانه قرار گرفته و به جای خروج این آب از کشور می توان آن را برای کشت و زرع استفاده کرد، به اعطا نشدن مجوز برداشت آب برای کشت های فصلی اعتراض می کنند.

وی افزود: از جمله سازوکارها برای رفع شوری آب احداث بند بر مارد است که با عملی شدن این امر راه برای پیشرویی آب به سمت پائین دست و خروج از کشور بسته خواهد شد و کشاورزان پائین دست. نیز امکان استفاده از این آب را نخواهند داشت.

حیاتی با بیان اینکه با احداث سه سد سلولی که با حضور وزیر نیرو افتتاح شد، سد چوئبد و سدی در دهانه بهمنشیر که در دست احداث هستند و تا سه سال آینده به بهره برداری می رسند، مشکل تامین آب رفع خواهد شد، افزود: احداث بند خاکی بر کارون و در محل مارد برای رفع شرایط بحرانی فعلی است.

وی، آغاز به کار  کارخانه آب شیرین کن و اجرای طرح فاز دوم آبرسانی غدیر را پایان بخش مشکلات شوری آب مردم خرمشهر در سال جاری دانست.

فرماندار خرمشهر برگزاری این جلسه را با هدف هم اندیشی با فعالان اجتماعی برای پشت سر گذاشتن این مشکل اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعتراض برخی حاضران در جلسه به ناعدالتی در زمینه تخصیص سهمیه برداشت آب برای کشاورزی با اشاره به آزاد بودن کشت و زرع برنج در برخی استان‌ها و ممنوعیت کشت شلتوک در خوزستان، همچنین حذف مجوز برداشت آب برای پرورش آبزیان و در مقابل اعطای مجوز برداشت به صنعت نیشکر، کیفیت نامطلوب آب روستایی و شهری که به اعتقاد آنها مراحل تصفیه را نیز طی نکرده و علاوه بر مشکل شوری سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است از جمله مطالبی بود که در این جلسه دو ساعته مطرح شد.

کد خبر 4323303

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری خرمشهر کشاورزی خوزستان راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد عید سعید فطر ماه مبارك رمضان یاسوج روز جهانی قدس شیراز خرم آباد نماز عید سعید فطر سانحه تصادف صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد

ایسنا/تهران مدیر جهاد کشاورزی ورامین از جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ خبر داد.

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ با ریاست رضا فرازی مدیر جهاد کشاورزی و روسا و کارشناسان ادارات و نهاد های دولتی و خصوصی در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین عنوان کرد: جلسه ستاد برداشت با حضور اعضا ستاد در شهرستان به منظور برنامه ریزی مناسب جهت برداشت محصولی با کیفیت برگزار شده است.

فرازی در ادامه اظهار کرد: سالانه با شروع فصل برداشت حدود ۱۵۰ کمباین بومی و مهاجر در شهرستان نسبت به برداشت غلات فعالیت خود را آغاز می کنند که با مدیریت و پشتیبانی مناسب ناوگان برداشت غلات و کمباین‌ها، برنامه های نظارتی جهت معاینه فنی کمباین‌ها در راستای کاهش افت ریزش در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: مراکز خرید غلات اعم از دولتی و خصوصی با شروع فصل برداشت جهت خرید محصولات استراتژیک از کشاورزان حتی در ایام تعطیلات آمادگی کامل خود را اعلام کردند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین در پایان تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی و راهور جهت کنترل و جلوگیری از خروج محصولات از شهرستان هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید