Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > مسکن - دنیای اقتصاد نوشت:بررسی آمارهای ساخت‌وساز در سال‌های اخیر نشان می‌دهد عرضه واحدهای زیر ۶۰ مترمربع در تهران بسیار ناچیز و زیر یک درصد از کل ساخت‌وسازهای تکمیل و عرضه شده در هر سال بوده و این در حالی است که بیش از یک‌چهارم معاملات ماهانه مسکن در حال حاضر متعلق به آپارتمان‌های تا ۶۰ مترمربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب با وجود نیاز جدی بازار مسکن به واحدهای کوچک متراژ برای پاسخ به تقاضای خانه اولی‌های حاضر در بازار فعلی معاملات، نوع کار سازنده‌ها در زمینه متراژ آپارتمان‌ها در ساخت‌وسازهای جدید به کسری شدید مسکن در بخش پرمتقاضی بازار دامن زده است.

در این بین از آنجا که واحدهای نوساز در تعیین قیمت مسکن نقش پیشرو دارند و ارزش آپارتمان‌های هر منطقه بر اساس آخرین قیمت فروش واحدهای نوساز آن منطقه تعیین می‌شود، مجموعه عواملی که به کاهش عرضه آپارتمان‌های نوساز در گروه کوچک‌متراژها به‌رغم بیشترین سهم از تقاضا میان گروه‌های متراژی مسکن منجر شده، اثر قیمتی قابل توجهی به دنبال داشته است.

در پی کاهش عرضه فایل‌های نوساز کوچک‌متراژ در بازار مسکن، قیمت این گروه از آپارتمان‌ها در چند ماه اخیر با رشد قابل توجه همراه بوده و در اردیبهشت ماه گذشته نیز شاهد نوعی تشنج قیمتی در بازار مسکن به ویژه در گروه واحدهای نوساز بودیم. به این ترتیب اکنون اثر سوء ضوابطی که مانع ساخت و ساز مسکن کوچک‌متراژ با وجود تقاضای موثر برای خرید آنها شده، بر اقتصاد مسکن ملموس شده است، طوری که قیمت واحدهای نوساز و به دنبال آن دیگر واحدهای مسکونی در گروه‌های سنی مختلف با افزایش چشمگیر روبه‌رو شده و با وقوع تشنج قیمتی اخیر، از قدرت خرید متقاضیان مسکن به ویژه خانه اولی‌ها دست کم به میزان ۲۵ درصد کاسته است.

 

45302

کلید واژه‌ها : بازار مسکن تهران - قیمت مسکن - مسکن -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار مسکن تهران قیمت مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر قصد خرید خانه در محله یوسف آباد تهران را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت‌ها در این محله مرکزی تهران بپردازیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با بودجه‌ای حدود ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانید آپارتمانی با متراژ ۱۱۷ متر و دو خوابه را در یوسف آباد خریداری کنید.

آپارتمان دیگری با زیربنای ۱۱۴ متر در حالی که ۱۶ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۱۵ میلیارد تومان در این محله به فروش می‌رسد. واحدی ۲۱ ساله در یوسف آباد با زیربنای ۱۰۳ متر و دو اتاق خواب، امروز به قیمت ۱۲ میلیارد تومان معامله می‌شود.

آپارتمان دیگری در این محله با ۲۵ سال سن و متراژ ۱۱۵ متر، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. با سرمایه ۲۱ میلیارد تومان می‌توانید صاحب واحد آپارتمانی ۱۰ ساله با زیربنای ۱۴۰ متر در یوسف آباد شوید.

یک آپارتمان نوساز ۲۰۰ متری با سه اتاق خواب در این محله به قیمت ۳۴ میلیارد فروخته می‌شود. آپارتمان نوساز دیگری با متراژ ۱۱۲ متر و دو اتاق خواب، ۱۷ میلیارد تومان قیمت دارد.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر جدولی را که در ادامه آماده کرده‌ایم بخوانید:

دیگر خبرها

  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول