Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، کتاب «غیرت و غربت» روایت‌گر خاطرات رزمندگان لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) لرستان است که از هم‌رزمان شهید خود یاد کرده‌اند.
این کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای مروری است گذرا بر خاطرات رزمندگان سرافراز لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان که از هم‌رزمان شهید خود یاد کرده‌اند و در لابه‌لای این خاطرات کوتاه ولی پُر محتوا، گوشه‌هایی از اخلاص، فداکاری و غیرت دینی شهدا‌ی گران‌قدر آن لشکر همیشه پیروز را به نمایش گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کتاب توسط وحید کرم‌الهی گردآوری و تدوین شده و انتشارات اردیبهشت جانان در سال 88 آن‌را با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان و ستاد کنگره سرداران و ۶۲۰۰ شهید استان به چاپ رسانده است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «یک روز قبل از عملیات «کربلای ۴» در دی‌ماه سال 65 سید کریم پاپی‌زاده که برادرش هفت‌ماه قبل شهید شده بود، به من گفت: دیشب خواب دیدم که در این عملیات شهید می‌شوم و جنازه‌ام جا می‌ماند. بالاخره عملیات شروع شد و بعد از چند ساعت درگیری در خط دشمن مستقر شدیم. علی‌رغم عقب‌نشینی دشمن از مواضع خود، یکی از تیربارچی‌ها پشت یک خاکریز باقی مانده بود و به‌شدت مقاومت می‌کرد. سید کریم پاپی‌زاده آر.پی.جی را آماده کرد و می‌خواست به طرف تیربارچی دشمن شلیک کند، ولی قبل از شلیک آر.پی.جی خود مورد اصابت تیر قرار گرفت و به شهادت رسید».

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی کتاب دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین

پیکر معلم شهید حجت اله یوسفیه پس از ۳۹ سال غربت و چشم‌انتظاری بر روی دستان مردم شهیدپرور ورامین تشییع و در گلزار شهدای حسین رضا (ع) خاک‌سپاری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، مراسم تشییع پیکر شهید حجت اله یوسفیه از شهدای دفاع مقدس که پس از 39 سال در شهر سلیمانیه عراق تفحص شده بود، صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور ورامین، خانواده معظم شهدا و مسئولان از میدان امام حسین (ع) به‌سوی میدان امام (ره) بدرقه شد.

شهید حجت اله یوسفیه سال 1364 در عملیات فتح در شهر سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، و پس از 39 سال انتظار به آغوش خانواده و به خاک ایران بازگشت.

پیکر مطهر شهید یوسفیه با استقبال گرم و پرشور مردم دیار پانزده خرداد با گفتن یا حسین و یا زهرا در طول مسیر عطرافشانی و گلباران شد.

مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد

پیکر معلم شهید با همراهی خانواده معزز شهید، مردم و مسئولان به گلزار شهدای حسین رضا (ع) ورامین بدرقه و تدفین شد.

در وصیت‌نامه شهید یوسفیه آمده است که "این خون شهداست که به انسان، انسانیت و حرکت و تکامل می‌دهد و مدرس آزادی و حیات و جاودانگی است."

گفتنی است؛ با رجعت شهید حجت اله یوسفیه مردم شهرستان ورامین، تا کنون 758 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان