Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان، از دغدغه‌های خود در جهت حمایت از بازی‌های رایانه ای تولید شده در داخل کشور و توسط ناشرهای داخلی اینگونه گفت:

همانطور که مطلع هستید، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در قالب مصوبه شورای عالی فضای مجازی که سال ۱۳۹۴ گذرانده شد، پیگیر وضع تعرفه بر روی بازی‌های خارجی هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه وضعیت داخلی ما به گونه‌ای است که شرکت‌های بین المللی به صورت رسمی بازی‌های خود را در کشور عرضه می‌کنند و در واقع از درآمدی که از داخل بازار ما کسب میشه، سودی نیز به آنها خواهد رسید. شرایط حاکم بر کسب و کار داخلی ما به شکلی است که بازی ایرانی نسبت به بازی خارجی هیچ مزیتی در زمینه عرضه ندارد.

این حرف به معنای آن است که زمانی که یک بازی در داخل کشور تولید می‌شود، در هنگام عرضه همان مالیات، ارزش افزوده و تعرفه‌ها را پرداخت می‌کند که بازی خارجی پرداخت می‌کند. از نقطه نظر دیگر؛ ما دنبال این هستیم که در منطقه در بخش بازی سازی حرفی برای گفتن داشته باشیم، کما اینکه در حال حاضر نیز داریم و به بیان بهتر فقط کشور ترکیه است که رقیب ما محسوب می‌شود؛ اما باز هم جای پیشرفت وجود دارد و ما به آینده روشن‌تری نگاه می‌کنیم.

ما در تلاش هستیم که بازی‌های خود را طوری بسازیم که قابلیت عرضه در بازارهای خارجی را داشته باشد و رویداد TGC برای رسیدن به این هدف، گام مهمی محسوب می‌شود. یکی از اهداف ما برای تولید بازی داخلی بهتر این است که شرایط را برای بازی‌ساز طوری محیی کنیم که ساخت بازی در داخل برای او، نسبت به وارد کردن بازی و فروش راحت آن، توجیه اقتصادی داشته باشد.

قدوسی ادامه داد: بازی خارجی به یک اسب زین کرده و آماده شبیه است که یک شرکت می‌تواند آن را خریداری کند و داخل کشور به صورت راحت و آماده به فروش برساند و مطمئن نیز باشد که سود خوبی از این کار عایدش می‌شود. در مقابل برای شرکتی که قصد بازی سازی دارد شرایط به گونه ای است که باید مقدار زیادی پول خرج کند و زمان زیادی بگذارد تا اینکه بازی خود را عرضه کند، اما باز هم این تضمین برایش ایجاد نمی‌شود که می‌تواند بازی را به راحتی به فروش رسانده و به سود نسبی برسد.

از طرفی ما قصد نداریم یک بازار انحصاری برای بازی‌های داخلی ایجاد کنیم، هدف ما این است که بازی‌های در کنار بازی های خارجی رشد کنند به این معنی که بازی های خارجی نیز در کشور عرضه شوند و بازی های داخلی با آنها رقابت کنند، اما به هر صورت باید یک مزیت نسبی برای حمایت از بازی‌های داخلی قائل بشویم.

قدوسی در ادامه صحبت‌های خود به عرضه بازی های رایانه ای در فضای دیجیتال اشاره کرد و افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حال حاضر تلاش می‌کند که به بخش عرضه بازی در فضای مجازی پرداخته و این حوزه را ساماندهی کند. پیش از این ما به ساماندهی بازی های رایانه ای در فضای فیزیکی پرداخته‌ایم و سیاست مشخصی ارائه دادیم تحت این عنوان که بازی هایی در کشور رسمی هستند که هولوگرام داشته باشند و بنیاد به آنها مجوز داده باشد.

اما در فضای مجازی ما وضعیت فوق را تاکنون نداشتیم و سعی می‌کنیم که سیاست‌گذاری حاکم بر حوزه فیزیکی را وارد حوزه دیجیتال هم بکنیم، و در راستای همین هدف فعالیت‌هایی نیز داشته ایم، از جمله اینکه به ناشران اعلام کردیم باید پروانه انتشار از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای دریافت کنند. در همین رابطه از اول تیرماه، بازی‌هایی که بدون پروانه انتشار در فضای مجازی منتشر می‌شوند اخطار دریافت می‌کنند و در صورت بی توجهی، بازی‌های آنها مسدود خواهد شد.

قدوسی در پاسخ به سوال درباره نظارت بر نحوه عرضه بازی‌های کنسولی در کشور، راه‌کارهای بنیاد ملی برای مقابله با بازار قاچاق این عناوین را اینگونه بیان کرد: یکی از قدم‌های مهمی که توسط بنیاد در جهت این هدف برداشته شده، کاهش عوارض واردات این بازی‌ها است. ما سال گذشته عوارض این بازی‌ها را از ۲۰ درصد به ۵ درصد رساندیم که وارد کردن آن بازی از طریق مرز توجیه اقتصادی داشته باشد. همچنین کار دومی که در جهت مبارزه با قاچاق بازی‌های کنسولی در حال انجام آن هستیم این است که از شرایط ارزی که حاکم بر کشور است استفاده کنیم و راه ارتباطی برای وارد کنندگان مجاز بازی‌های کنسولی باز کنیم که بتوانند از ارز مبادله‌ای و دولتی استفاده کنند. و با این حساب می‌توان امیدوار بود که یک وارد کننده بازی های کنسولی بتواند به صورت مجاز و غیرقاچاق، کالای خود را با قیمتی بسیار ارزان تر عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید: اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید

بیشتر بخوانید: کدام دستگاه‌ها از iOS 12 پشتیبانی می‌کنند؟

بیشتر بخوانید: شرکت HTC به روند نزولی خود ادامه می‌دهد؛ کاهش درآمد ۴۶ درصدی نسبت به سال گذشته

بیشتر بخوانید: اولین خودروها با پلاک دیجیتالی در کالیفرنیا

بیشتر بخوانید: اجازه اپل به توسعه دهندگان برای ارائه نسخه آزمایشی نرم‌افزارهای پولی اپ‌استور

بیشتر بخوانید: ایرپادهای اپل در iOS 12 ابزار افراد کم‌شنوا می‌شود

انتهای پیام/

▐حسن کریمی قدوسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ▌ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریچه فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «بخوانیم و بسازیم» افتتاح خواهد شد، تلاش شده که همه ناشران کشورمان که شرایط حضور را دارند در نمایشگاه امکان حضور حداکثری داشته باشند، بنابراین همه ناشران ثبت‌نام‌کننده در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت، تلاش داریم نمایشگاهی قدرتمند تشکیل شود.

اعتبار بن دانشجویی افزایش خواهد یافت

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره افزایش اعتبار بن‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب با توجه به تورم سالانه توضیح داد: تلاش داریم امکان بهره‌مندی دانشجویان و طلاب را از یارانه خرید افزایش دهیم، جزئیات رقم اعتبار اعلام خواهد شد، اما در صدد تامین منابع هستیم. 

سیلی ایران به اسرائیل و عدم حضور هندی‌ها

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگر درباره مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب و نهایی شدن «یمن» ابراز داشت: کشور «هند» طبق مذاکراتی که از سال گذشته داشتیم حضورش در نمایشگاه کتاب قطعی بود، در سفر ما به هند هم این مساله مورد تاکید قرار گرفت و گروه هندی در فروردین ماه به ایران آمد و محل نمایشگاه و حضور ناشران و اسکان شخصیت‌های فرهنگی هندی مورد توافق قرار گرفت، اما با اتفاقاتی که در منطقه رخ داد و تعرض رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه و پاسخ ایران به این تجاوز در آن ایام، دولت هند سفر اتباع هندی را با محدودیت اعلام کرد تا شرایط تنش‌زای منطقه فروکش کند، هنوز محدودیت برداشته نشده است، ما در هفته گذشته و در اردیبهشت‌ماه تصمیم داشتیم حضور هندی‌ها را منتفی اعلام کنیم، اما سفیر هند با حضور در دفتر ما تقاضای مهلت کرد، از سویی با توجه به تلاش حداکثری تا روز گذشته این اتفاق رخ نداد و با توجه به زمان کم تا برگزاری نمایشگاه کتاب، ما حضور «هند» را منتفی اعلام کردیم، بنابراین حضور هند را به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه سال جاری نخواهیم داشت.

نام «کشور» یا «شهر» مهمان ویژه نمایشگاه هنوز قطعی نشده است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران حضور کشوری به عنوان مهمان ویژه را به جای «هند» قطعی ندانست و گفت: حتما شهر یا کشور جایگزین را خواهیم داشت، بین کشورهای منطقه در حال ارزیابی هستیم تا کشور مناسب حضور اعلام شود، هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده و در حال مذاکره با کشورهای همسایه هستیم.

انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

وی در پایان درباره وضعیت خاص منطقه و سیلی محکم ایران به تجاوز اسرائیل و تائیر آن بر نمایشگاه کتاب گفت: ما هیچ انصرافی از سوی ناشران خارجی برای عدم حضور در نمایشگاه کتاب نداشتیم، امیدواریم امسال بخش ناشران خارجی پر رونق تر هم برگزار شود.

این گزارش در خاتمه اضافه می‌کند، روز گذشته علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب که اغلب اخبار را در شبکه ایکس(توئیتر) منتشر می‌کند، با اننتشار پیامی، از جایگزینی «یمن» به جای «هند» برا ی حضور در نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان مهمان ویژه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی