Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره رسیدگی به احکام صادر شده برای دانشجویانی که در اعتراضات دی ماه بازداشت شده‌اند، گفت: پیگیر کار این دانشجویان هستیم در هیات دولت این بحث مطرح شده است، در حال حاضر هم احکام بدوی این دانشجویان صادر شده است باید ببنیم احکام قطعی چیست. 

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در خصوص برخی از لوایح مهم مانند حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: دولت درخواست اولویت کرده است و ما زنان کابینه هم یک نامه سه امضایی به مجلس فرستادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر باید چه کاری انجام می‌دادیم؟

وی تاکید کرد: در نامه مطرح کردیم باتوجه به رشد اتفاقات این لایحه زودتر در دستور کار قرار گیرد که یک قول‌هایی هم به ما داده‌اند البته اگر بحث FATF بگذارد .

مولاوردی درباره تعیین مکان‌هایی برای تجمعات از سوی دولت و امنیت شهروندان بعد از حضور در این مکان‌ها گفت: این حق شهروندی است و در قانون اساسی هم به آن اشاره شده است، اما حال این که بپرسیم بعدا چه اتفاقی خواهد افتاد در حال حاضر تضمینی در مصوبه مذکور که مکان‌های خاصی را برای تجمعات مشخص کرده است، نمی‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه به نوعی تجمعات را مدیریت و ساماندهی می‌کند تا به ناآرامی کشیده نشود و از سوی دیگر هم امنیت شرکت کنندگان را تأمین می‌کند.

مولاوردی درباره تعیین تکلیف وضعیت دانشجویان ستاره‌دار و این که گفته می‌شود بلاتکلیفی این گروه از دانشجویان مغایر با حقوق شهروندی است، گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور که در سالگرد رونمایی منشور صراحت اعلام کردند، ما هیچ دانشجو ستاره‌داری نباید داشته باشیم و وزارت علوم هم در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: چند موردی باقی مانده‌اند که هم ما پیگیر هستیم و هم وزارت علوم در حال پیگیری است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به این سوال که آیا دیداری با این دانشجویان داشته است یا خیر، عنوان کرد: خیر، دیداری با این دانشجویان نداشته‌ام اما تمامی اخبار را رصد می‌کنم،‌مطالب‌شان بررسی می‌شود، خودشان هم مکاتبات و گزارشاتی را برای ما ارسال می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما به سهم خودمان پیگیر مطالبات دانشجویان ستاره‌دار هستیم که انشاالله به نتیجه برسیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهیندخت مولاوردی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصرف سالن هامیلتون پس از آن انجام شد که مدیران دانشگاه کلمبیا صدور احکام تعلیق دانشجویانی که حاضر به برچیدن چادرهای تحصنشان در محوطه دانشگاه نشدند را آغاز کرد.

دانشجویان معترض به مدیریت جنگ غزه دوشنبه شب به وقت محلی چادرهای تحصن خود را به درون ساختمان هامیلتون منتقل کردند.

ساختمان هامیلتون، همان ساختمانی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۶۸ در اعتراض به جنگ ویتنام در آن تحصن کرده بودند.

گروهی که رهبری دانشجویان متحصن در ساختمان هامیلتون را برعهده دارد، نام این ساختمان را به «هند»، دختر شش ساله‌ای که در جریان حملات اسرائیل به غزه کشته شد، تغییر داد.

معترضان هوادار فلسطینی‌ها اعلام کردند تا زمانی که دانشگاه کلمبیا سرمایه مالی خود را از شرکت‌هایی مانند بوئینگ که با ارتش اسرائیل همکاری دارند، بیرون نکشد و همچنین همکاری خود را با مراکز دانشگاهی اسرائیل متوقف نکند، ساختمان همیلتون را ترک نخواهند کرد.

دانشگاه کلمبیا با رد خواسته دانشجویان معترض، صدور احکام تعلیق دانشجویان «خاطی» را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟