Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:41:37 GMT

مراکز موفق در جذب دانشمندان ایرانی مقیم خارج معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۲۹۵۶۹

مراکز موفق در جذب دانشمندان ایرانی مقیم خارج معرفی شدند

علی مرتضی بیرنگ در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان به صورت سالیانه پایگاههای مهم را در زمینه همکاری با متخصصان و کارافرینان ایرانی خارج از کشور مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی با بیان اینکه پایگاههای تخصصی همکار شامل دانشگاهها، پژوهشگاهها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد می شود، عنوان کرد: این پایگاهها که شامل ۴۹ پایگاه می شوند بر اساس شاخص هایی ارزیابی می شوند تا بدانیم کدامیک در بحث همکاری با ایرانیان مقیم خارج بیشتر فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قائم مقام در امور بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این ارزیابی، پایگاههای همکار طرف قرارداد با معاونت علمی هستند و مشخصا با مرکز تعاملات بین المللی ارتباط دارند.

بیرنگ با اشاره به شاخص های انتخاب بهترین پایگاه همکار با مرکز تعاملات بین المللی بیان داشت: سخت گیری در انتخاب بهترین متخصصان ایرانی مقیم خارج، سرعت بررسی تقاضا، عدم بررسی نهایی، رضایتمندی متقاضیان از عملکرد پایگاهها، پاسخگویی و پیگیری پایگاهها از شاخص های این امر به شمار می روند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری گفت: بدین واسطه پایگاههای برتر به رقابت با هم در جذب ایرانیان مقیم خارج می پردازند. امسال هم این بررسی انجام شده و موفق شدیم که ۵ پایگاه برتر در جذب ایرانیان مقیم خارج را معرفی کنیم.

بیرنگ با اشاره به برترین پایگاهها در سال ۹۷ اضافه کرد: دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، ستاد توسعه فناوری نانو، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علم و صنعت جزء ۵ پایگاه برتری هستند که در جذب ایرانیان مقیم خارج به خوبی عمل کرده اند.

وی ادامه داد: البته پارک فناوری پردیس ششمین پایگاهی بود که در این زمینه به خوبی فعالیت کرده است؛ رویکرد پارک پردیس متفاوت است زیرا در راستای کمک به متخصصان ایرانی برای راه اندازی کسب و کارشان نیز فعالیت می کند که با ارزش است.

کد خبر 4323337 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شریف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سلول بنیادی امنیت اطلاعات گوگل فناوری نانو هوش مصنوعی ایالات متحده آمریکا موبایل پهپاد شبکه اجتماعی هکرها ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز

خلبان برزو فرجی فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت : خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام چهار پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های کرند غرب و ماهیدشت در استان کرمانشاه و اسدآباد در استان همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در این مناطق توانستند به چهار نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این افراد به‌علت بیماری نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگرد‌های اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • درخشش تنیسورهای ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند