Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نیروهای یمنی امروز دوشنبه 28 خرداد با حمله موشکی به تجمع ارتش آل سعود در منطقه الصحن در السدیس واقع در نجران شماری از مزدوران را به هلاکت رساندند.

بر اساس این گزارش یک زره پوش پی ام پی متعلق به مزدوران آل سعود با موشک هدایت شونده یمنی ها در جبهه «نهم» منهدم و سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یک خودروی جنگی مزدوران آل سعود توسط نیروهای یمنی در المهاشمه در بخش خب و الشعف در الجوف منهدم و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

از سوی دیگر گزارش های خبری منتشر شده حاکی از آن است که سرهنگ ستاد عبده حیدر از فرماندهان مزدور آل سعود با آتش ارتش و کمیته های مردمی یمن در صرواح واقع در استان مأرب به هلاکت رسید. همچنین منابع رسانه ای از هلاکت «عبود احمد محسن الجمالی» از فرماندهان مزدور آل سعود با آتش ارتش و کمیته های مردمی یمن در ساحل غربی خبر دادند.

این در حالی است که جنگنده های آل سعود بعدازظهر روز گذشته دست کم ۲۵ حمله هوایی به فرودگاه بین المللی الحدیده انجام دادند. جنگنده های آل سعود روز گذشته دو حمله هوایی به الحوک در الحدیده و یک حمله هوایی به بیمارستان الثوره انجام داده بودند که به شهادت شماری از شهروندان یمنی انجامید. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات منطقه یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

 

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت