Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن علاقه‌بند زاده، معاون اجرایی موسسه جهاد نصر در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از محل احداث ایستگاه پمپاژ انتقال آب رودخانه کارون به رودخانه جراحی با اشاره به اینکه رودخانه جراحی آبی برای تامین آب نخلستان ‌های شادگان ندارد، بیان داشت: مقرر شده رودخانه کارون آب مورد نیاز این نخیلات را تامین نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به احداث یک ایستگاه پمپاژ ظرف مدت 15 تا 20 روز آینده در نزدیکی رودخانه کارون اشاره و تصریح کرد: به همین روش انتقال آب به نخلستان‌های شادگان انجام خواهد شد.

علاقه‌بند زاده ابراز امیدواری کرد با احداث این ایستگاه پمپاژ و با انتقال آب به کانال مهندس پورشریفی، هور منصوره و سپس رودخانه جراحی آب مورد نیاز نخیلات شادگان به صورت موقت از رودخانه کارون تامین گردد و پس از رسیدن به رودخانه جراحی از طریق کانال‌های قدیمی که در مسیر آن قرار دارند، به نخیلات می رسد.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر افزود: قرار است در این طرح حدود 5 متر مکعب بر ثانیه آب به صورت موقت از رودخانه کارون به جراحی منتقل شود تا حداقل نیاز امسال نخیلات شادگان به آب برطرف شود.

انتهای پیام/گ

بازدید از طرح انتقال آب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، صابر علیدادی گفت: باتوجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان، همه تیم‌های عملیاتی و تجهیزات آبفا از دیروز در حال آماده باش هستند تا درصورت آب گرفتگی، کار تخلیه را با شدت بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه پمپ‌های مکنده در مدار فعالیت قرار دارند، افزود: همچنین پمپ‌های اس دی، ماشین آلات رفع انسداد، مکنده‌ها و دیزل ژنراتور‌ها نیز فعال هستند.

خسارت ۸ هزار میلیاردی دفع آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب اهواز

علیدادی ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب برای کمک به دفع آب‌های سطحی در آماده باش کامل هستند، هر چند ورود روان آب‌ها به شبکه فاضلاب موجب خسارت به شبکه می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان می‌گوید: در بارندگی‌های قبلی، ۸ هزار میلیارد ریال به شبکه فاضلاب، پمپ‌ها و ماشین آلات ما خسارت وارد شد که تاکنون ردیف بودجه‌ای برای این موضوع تعریف نشده است.

علیدادی گفت: همه تلاش خود را برای دفع فاضلاب در اهواز انجام می‌دهیم تا به شهروندان آسیبی وارد نشود.

بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه و بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شرقی، شمال ِشرقی و شرقی و شمالی خواهد بود، همچنین ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان