Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، کمیته قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی لایحه‌ای بحث برانگیز را مطرح کرده که براساس آن فیلمبرداری از اقدامات سربازان نظامی این رژیم را ممنوع می‌کند. 

کمیته قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی با تصویب این لایحه  موافقت کرده است. این لایحه مجازات تا 5 سال زندان را برای هر فردی که از اقدامات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی فیلمبرداری یا آنرا منتشر کند، پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه قرار است این هفته در پارلمان رژیم صهیونیستی به بحث گذاشته شود.

با این حال، آویچای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به نظر من این لایحه از نظر قانونی مشکل ساز است. وی افزود او قادر به دفاع از این لایحه در دادگاه نیست. دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد این لایحه به شکل فعلی خود در بازنگری قانونی دوام نخواهد آورد. او در نامه‌ای به کمیته قانونگذاری کابینه اعلام کرد این لایحه مشکلات قانونی جدی را به همراه خواهد داشت. مندلبلیت احتمال تائید این لایحه در دادگاه عالی را بعید دانست زیرا این لایحه به شکل فعلی خود برخلاف قوانین رژیم صهیونیستی است.

این لایحه که در ماه آوریل توسط سیاستمداران راست گرا پیشنهاد شد و مورد حمایت آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار گرفت، می‌گوید اگر انتشار فیلمی به امنیت کابینه رژیم صهیونیستی آسیب برساند محکومیت فرد خاطی ممکن است دو برابر شده و به ده سال برسد.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دنبال ابراز نگرانی دادستان کل رژیم صهیونیستی طرفداران این لایحه با ایجاد تغییراتی در آن موافقت کردند. بنابر گزارش‌ها نسخه اصلاحی این لایحه قرار است مداخله در اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی و جلوگیری از انجام وظایف آنها را ممنوع اعلام کند. این لایحه خشم‌ بسیاری از گروه‌ها و فعالان راست گرا را به همراه داشت که مسئله سوءاستفاده نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی را مطرح می‌کنند. گروه‌های مخالف در این باره اعلام کردند که این لایحه روند خود را طی می‌کند و هیچ قانون احمقانه‌ای نمی‌تواند مانع از آن شود.

در یکی از فیلم‌های گرفته شده یک نظامی این رژیم با سر دادن فریاد شادی به یک فلسطینی بی حرکت شلیک می‌کند و در فیلم دیگر یک فلسطینی به عنوان هدف تمرینی برای نظامیان رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.  سالهاست رژیم صهیونیستی شاهد پدیده نگران‌کننده‌ای است که در آن اقدامات نظامیان از طریق فیلم، عکس یا ضبط صدا توسط گروه‌های مخالف این رژیم و طرفدار فلسطین ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا

پارلمان بریتانیا لایحه بحث برانگیز اخراج پناهجویان به سمت رواندا را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، پارلمان بریتانیا لایحه‌ی بحث برانگیز مربوط به اخراج پناهجویان از بریتانیا را امضا کرد که به موجب آن دولت بریتانیا این اجازه را دارد تا پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند را اخراج و به رواندا منتقل کند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در راستای تصویب این لایحه قانونی اعلام کرده است که پروازهای اخراج مهاجران این کشور از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

سوناک به همراه اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا به دنبال تصویب قانونی هستند که قضات این کشور را ملزم کند، کشور آفریقای شرقی را به عنوان یک کشور ثالث امن در نظر بگیرند.

آنها همچنین قصد دارد تا به وزرا و قانونگذاران در مورد رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی این اختیار را بدهند تا بخش‌هایی از قوانین بین‌المللی و داخلی حقوق بشر را جهت دور زدن حکم دادگاه عالی بریتانیا مبنی بر غیرقانونی بودن ارسال مهاجران با بلیط یک طرفه به کیگالی، پایتخت رواندا را نادیده بگیرند.

به این ترتیب پس از کشمکش‌های فراوان میان اعضای مجلس اعیان و عوام انگلیس بر سر اصلاح لایحه مذکور، در نهایت این للایحه بدون هیچ اصلاحیه‌ای پذیرفته و به مرحله تصویب رسید. به واسطه تصویب این لایحه در هر دو پارلمان در نهایت، لازم‌الاجرا شدن آن قطعی شد.

در عین حال، موسسات خیریه بریتانیا ضمن مخالفت با این طرح عنوان کرده‌اند که اجرای آن غیرممکن بوده و کمک چندانی به کاهش حجم درخواست‌های پناهندگی در این کشور نمی‌کند.

با این حال ریشی سوناک ضمن حمایت از آن عنوان کرده است که تا ده الی دوازده هفته دیگر اولین پرواز پناهجویان به رواندا انجام خواهد گرفت و تاکید کرده است که اجرای این قانون بدون هیچ «اما و اگری» عملی خواهد شد.

وی در جریان حمایت از لایحه مذکور عنوان کرد: پروازها را آغاز خواهیم کرد و قایق‌هایی راکه مهاجران غیرقانونی را به این کشور می‌آورند، متوقف می‌کنیم.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا