Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@23:51:29 GMT

افزایش نرخ فقر در خانواده‌های اسرائیلی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۱۳۵۱

آنطور که یک موسسه صهیونیستی (آژانس امنیت اسرائیل) گزارش کرده است نرخ فقر بین نوجوانان این رژیم به میزان ۱۰.۲% رسیده که بالاترین رقم بین سی و پنج عضو «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» است.

به نوشته وبگاه «مدیا لاین»، گزارش جدید در این زمینه نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌های اسرائیلی با کار تمام وقت و صاحب سه فرزند یا بیشتر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش مشخص شده است که اینک در سرزمین‌های اشغالی، پائین‌ترین سطح آموزش وبالاترین نرخ فقر متعلق به جوامع عرب و یهودیان ارتدوکس ساکن سرزمین‌های اشغالی است.

مدیالاین با اشاره به یک بازار در قدس اشغالی که نوجوانان فقیر در آنجا سعی در جمع آوری خوراکی دارند، نوشت: «بازار "ماحانه یهودا" یکی از مکان‌های رویت نوجوانان فقیر است و درحالی که مردم سرگرم خرید میوه و سبزی هستند، برخی از داوطلبان جعبه‌های غذای رایگان را به نیازمندان نوجوان یا حتی خانواده‌های فقیر می‌دهند.»

در این گزارش مشخص شده است که مهاجران سرزمین‌های اشغالی به ویژه جوانان آن‌ها با مشکلات معیشتی عدیده‌ای مواجه و بسیاری از آن‌ها قادر به تکلم به زبان عبری نیز نیستند.

چندی قبل نیز «شورای ملی اسرائیل برای کودکان» اعلام کرده بود که یک سوم کودکان اسرائیلی زیر خط فقر زندگی می‌کنند که این تعداد، چهار برابر میزان چند دهه گذشته است.

بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۰۶، درصد دانش‌آموزانی که گرسنه به مدرسه می‌روند یا گرسنه سر به بالین می‌گذارند، افزایش یافته است. این مسئله در میان پسر‌های بخش‌های عرب‌نشین اراضی اشغالی فراگیرتر است.

پیش از این نیز بنیاد خیریه «لاتت» در گزارش سالانه خود گزارش داد که فقر در اراضی اشغالی بیشتر شده و فقرا خروج از چرخه فقر را به شدت دشوار یافته‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فقر خط فقر فقیر میوه و سبزی مشکلات کودکان مدرسه فقر اسرائیل نرخ صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت با موشک مقر فرماندهی لشگر۹۱ در پادگان «برانیت» را هدف قرار دادند.   طبق گزارش المیادین، حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد با توپخانه پایگاه «زبدین» در مزارع شبعا  و پایگاه السماقه در کفرشوبا را هدف قرار داد.   از زمان شروع عملیات طوفان‌الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی و جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی است.

 

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی
  • خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • مأموریت دشوار بلینکن