Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، فردین ارژنگی در برنامه رادیو گفت و گو با عنوان میزگرد رادیویی "پرونده" با اشاره به لزوم پرهیز جوانان از سخت گیری های قبل از تشکیل خانواده افزود : برخی قیدها مربوط به قبل از ازدواج است و مهارت های ازدواج باید مورد تاکید قرار گیرد.
وی شناخت خصوصات مردان و زنان و نیز ویژگی های روحی و روانی طرفین را از الزامات آموزشی جوانان قبل از ازدواج دانست و گفت : خانواده از جنس محبت است و تنها سرمایه ای که خانواده را سرپا نگاه می دارد ، ابراز محبت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارژنگی با بیان اینکه نحوه بروز محبت در میان زوجین منجر به بروز اختلاف می شود افزود : ضرب و شتم نسبت به زنان پدیده ای شناخته شده در دهه های اخیر در کشور است و علی رغم برنامه های متعدد در این حوزه، همچنان آمار بالایی وجود دارد.
رئیس شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر استان تهران گفت : در اکثر پرونده های مربوط به اختلاف خانوادگی که منجر به طلاق شده است ، خشونت بعد از خیانت در صدر موارد اختلافی میان زوجین است.
ارژنگی با بیان اینکه زبان گفتمان میان زوج بایستی در مسیر حل اختلاف انتخاب شود، افزود: عموما خانواده ها در این حوزه دچار ضعف هستند.
وی در این راستا ظرفیت مراکز مشاوره خانواده را بسیار مناسب توصیف کرد و گفت : فرزندان باید از کودکی آموزش ببینند تا در آینده در نقش همسری یا والد قادر به پذیرش شرایط باشند.
ارژنگی افزود : این آموزش عمومی و همگان باید در سطح مدارس ابتدایی اتفاق افتد تا بتوان شاهد بلوغ فکری جوانان بود.
این کارشناس حقوقی با طرح این مسئله که بسیاری افراد معتقدند برای ازدواج سن خاصی نباید مد نظر قرار گیرد گفت :گاه زوجین بعد از ازدواج همچنان با دوستان دوران مجرد ارتباط دارند [و همان سبک و سیاق را پیش می گیرند] که نیازمند آموزش های قبل از ازدواج است.
ارژنگی در ادامه مهریه را به ابزاری در دست زوجه علیه مرد تشبیه کرد و افزود :گاه این مسیر منجر به صدور طلاق توافقی می شود و در ادامه بخشش مهریه توسط زن اتفاق می افتد.
وی همچنین در خصوص مسئله حضانت فرزند یا فرزندان گفت :در اکثر پرونده های طلاق در زمینه حضانت فرزندان مشترک نظریه هایی از روان شناسان و جامعه شناسان دریافت کرده ایم که اعلام می دارند حتی پدر و مادر با وجود شرایط بد، نباید از ملاقات با طفل خودداری کنند.
ارژنگی افزود: حتی اگر پدر یا مادر با مشکلات عدیده روحی مواجه است ، نباید مانع ملاقات با طفل شد.
رئیس شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر استان تهران گفت : این ملاقات باید به گونه ای انجام گیرد که شخصیت اصلی ملاقات کننده از فرزند دور بماند.
وی طلاق را اتفاقی تلخ در زندگی فردی زوجین بعد از زندگی مشترک دانست و افزود : قانون گذار در مواد ۴۱ و ۴۲ و ۴۵ قانون حمایت از خانواده رویکرد مترقی را برای حضانت پیش بینی کرده است.
این کارشناس حقوقی گفت : قانون حمایت خانواده در سال ۹۱ موضوع سلب حضانت را در نظر نگرفته است و اعلام می دارد هم پدر و هم مادر برای حضانت صالح هستند؛ اما باید دید اقتضا و مصلحت طفل چگونه است .
ارژنگی با بیان اینکه البته حضانت دائم از نظر حقوقی مورد اشاره نبوده و نیست افزود : این نوع حضانت با توجه به شرایط فعلی پدر و مادر تغییر می کند .
وی گفت : در طلاق توافقی فرزند برای مادران از اهمیت بسیاری برخوردار است و مادر حتی علاوه بر بخشش مهریه حاضر به واگذاری حقوقی دیگری است تا حضانت طفل را در اختیار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حل اختلاف زوج زبان خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!

علی دایی مرد کارهای نادر و عجیب و غریب است. اگر تا امروز تردیدی بود، دیگر به یقین تبدیل شد که او را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

کسی تا حالا سراغ ندارد که یک اسطوره ورزشی آنهم در رشته فوتبال که حالا دلیل محبوبیت‌اش در جامعه ایران فقط گل ها و رشادت‌هایش نیست، اینطور برای تبریک تولد و ملاقات خانواده یک خبرنگار ورزشی، به خانه‌اش رفته باشد و اینگونه از او بابت زحماتش تجلیل و تقدیر کند.

چنین کاری فقط از یک ستاره پیش‌بینی‌ناپذیر بر می‌آید که متوجه همه رویدادها و آدم‌های اطرافش هست و به جزیی‌ترین مسائل دقت می‌کند.

صالح محمدرحیمی خبرنگار و عکاس ورزشی با گرایش حوزه پرسپولیس دو دهه است که کار رسانه‌ای می‌کند و کسی در خانواده بزرگ فوتبال نیست که از علاقه فوق‌العاده او به شهریار فوتبال آگاه نباشد.

او سال‌هاست با علی دایی همراه و همگام است و فراز و نشیب روزگار برای آقای گل پیشین بازی‌های ملی فیفا، باعث کاهش این علاقه و دوستی نشده است. حتما اگر مخاطب تابناک بوده اید، تا حالا چندین گفت‌وگوی اختصاصی و جذاب و پرتیتر صالح محمدرحیمی با دایی را خوانده‌اید.

صالح به نوعی عکاس اختصاصی علی آقا هم هست و خبرنگار معتمد او محسوب می‌شود. تابناک هم طی سالیان اخیر رسانه معتمد علی دایی بوده و او حرف‌های مهمش را در تابناک به گوش مردم رسانده است و در لحظات سخت و حساس دو سه سال اخیر هم این ارتباط محکم و ناگسستنی ماند.

ظهر امروز اهالی شهرک اکباتان در حال زندگی روزمره و معمولی خود بودند که ناگهان مقابل ورودی بلوک خود، با قد افراشته و لب خندان و برخورد صمیمی علی دایی مواجه شدند.

برخی یادشان رفت نوشابه و خریدهای شان را کنار بگذارند و همانطور کنار دایی ایستادند و عکس یادگاری شان را گرفتند. بچه‌ها از مدرسه برمی‌گشتند که دیداری تاریخی برای‌شان رقم خورد. دایی همه سلام‌ها را جواب داد و با حوصله درخواست عکس از همه را در محله یک خبرنگار حرفه ای ورزش قبول کرد.

اما بخش جذاب این ملاقات، داخل منزل صالح رحیمی و در دیدار مادر ۸۹ساله او با علی دایی رقم خورد. انگار مادر و فرزندی پس از سالها همدیگر را می‌بینند. دایی، سر این مادر که مدتها کسالت و ناخوشی سخت را پشت‌سر گذاشت، بوسید و دل یک خانواده را شاد کرد و البته احترام متقابلش را به جامعه خبرنگاران و عکاسان ورزشی که طی دهه‌ها همراه او در پیروزی و شکست بودند، ثابت کرد.

صالح رحیمی فردا در یادداشتی جداگانه حس خود از این دیدار را به رشته تحریر در خواهد آورد.

 

دیگر خبرها

  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!