Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده که کره شمالی سال گذشته میلادی در صدد ایجاد یک کانال ارتباطی مخفیانه با جرد کوشنر داماد ترامپ از طریق یک سرمایه‌گذار آمریکایی بوده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره نشست اخیر سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور و امضای یک سند بین آن‌ها برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی مدعی شده که پیونگ یانگ سال گذشته در تلاش برای ایجاد کانال ارتباطی مخفی با واشنگتن، درصدد ارتباط‌گیری با تنها داماد دونالد ترامپ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش نیویورک تایمز، یک سرمایه‌گذار آمریکایی به نام «گابریل شولتز» تابستان سال گذشته با دولت آمریکا تماس برقرار کرد و گفته که یک مقام ارشد کره شمالی خواستار دیدار با «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا بود تا با او درباره دیدار احتمالی بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ صحبت کند.

بنا بر این گزارش، کوشنر پس از اطلاع از این تماس، این گفتگو‌ها را به «مایک پامپئو» رئیس وقت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اطلاع داد.

نیویورک تایمز، مطلع کردن پامپئو و احتمالا مطلع نکردن «رکس تیلرسون» وزیر وقت خارجه آمریکا را نشانه دیگری از «روابط متشنج» داماد ترامپ با تیلرسون خوانده است.

پیش از برکناری اولین وزیر خارجه آمریکا در دولت ترامپ توسط رئیس‌جمهور، گزارش‌های زیادی درباره اختلافات کوشنر و تیلرسون مخابره شده بود.

انتشار گزارش نیویورک تایمز در حالی صورت گرفته که پس از اعلام «مایک پامپئو» به عنوان نامزد وزارت خارجه آمریکا به سنای آمریکا و در حالی که او هنوز رئیس سیا بود، او در سفری محرمانه به پیونگ یانگ رفت و با رهبر کره شمالی دیدار کرد.

او بلافاصله پس از آغاز به کار به عنوان وزیر خارجه هم، یک بار دیگر به پیونگ یانگ رفت و با سه «زندانی آمریکایی» به واشنگتن برگشت.

انتشار گزارش نیویورک تایمز درباره تلاش کره شمالی برای ارتباط گیری با داماد ترامپ، هنوز با واکنشی از سوی کاخ سفید و سیا مواجه نشده است.

آقای شولتز هم به ذکر این جمله بسنده کرده است: «من درباره ماهیت تعاملات اقتصادی یا روابط شخصی خودم صحبتی نمی‌کنم».

نیویورک تایمز در بخش دیگری از گزارش خود به تلاش‌های کوشنر برای ایجاد یک کانال ارتباطی بین دولت آمریکا و چین هم گزارش داده است.

بنا بر این گزارش، داماد ترامپ سال گذشته با سفیر چین در آمریکا به منظور سازماندهی نشست بین روسای جمهور دو کشور مجموعه دیدار‌هایی برقرار کرد.

گفته می‌شود کوشنر در جریان دولت انتقالی دونالد ترامپ (فاصله اعلام پیروزی او در انتخابات تا مراسم تحلیف و آغاز به کار او) بدون حضور «کارشناسان مسائل مربوط به چین» دیدار‌هایی با سفیر چین برقرار کرد؛ موضوعی که باعث ابراز نگرانی مقام‌های کنونی وسابق آمریکایی شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نیویورک تایمز کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

حملات خسارت‌بار ایران به اسرائیل، پیروزی داخلی و دیپلماتیک در منطقه بود؛ زیرا به ایران اجازه داد تا توانمندی‌های خود را در مقابل اسرائیل نشان دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: پاتریک کینگزلی در نیویورک‌تایمز نوشت: پرتاب‌های گسترده موشکی و پهپادی آخر هفته ایران به سوی اسرائیل، جنگ سایه بلندمدت طرفین را به یک رویارویی مستقیم تبدیل و این نگرانی را ایجاد کرد که پارادایم قدیمی آنها مبنی بر ضربات دقیق‌سنجیده شده با چیزی آشکارتر، خشن و مخاطره‌آمیز جایگزین شده است. اما اسرائیل هنوز به حمله ایران پاسخ نداده است. مقامات اسرائیل به جای اینکه مردم را برای رویارویی با رقیب اصلی خود آماده کنند، تلاش دارند نشان دهند شرایط به حالت عادی بازگشته است، محدودیت‌ها را برای تجمعات بزرگ برداشته و به مدارس اجازه بازگشایی دادند.

برخی از سیاستمداران راست‌گرای اسرائیل، که از پاسخ فوری ناامید شده‌اند، استدلال کرده‌اند که اسرائیل باید با قدرت - و به زودی - حمله کند وگرنه خطر از دست دادن قدرت بازدارندگی خود را دارد. دیگر مقامات میانه‌روتر استدلال کرده‌اند که اسرائیل باید قبل از واکنش زمان لازم را بگذارد و از حمایتی که از متحدان و بازیگران منطقه‌ای دریافت کرده، استفاده کند؛ زیرا پیش از این ماجرا، بسیاری از قضیه جنگ اسرائیل در غزه عصبانی بودند.

هرگونه پاسخ قهرآمیز اسرائیل، خشم بایدن را ممکن است در پی داشته باشد؛ زیرا بایدن، اسرائیل را برای کاهش تنش تحت فشار قرار داده و در صورت رویارویی بزرگ، اسرائیل به حمایت نظامی او نیاز دارد. به طور خلاصه، مراحل بعدی درگیری نامشخص است. به گفته تحلیلگران، ماهیت پاسخ اسرائیل می‌تواند احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای را افزایش یا کاهش دهد و می‌تواند روابط اسرائیل با کشورهای عربی را که از جنگ غزه انتقاد می‌کنند، بهبود بخشد یا تیره کند.

حمله آخر هفته، که در آن ایران صدها پهپاد و موشک در حال انفجار را عمدتا از خاک خود به سمت اسرائیل برای اولین بار ارسال کرد، به تلافی کشته شدن هفت نظامی ایرانی در سوریه بود. از نظر نظامی، حملات ایران نشان‌دهنده تمایل این کشور برای مقابله مستقیم با اسرائیل به جای استفاده از نیروهای نیابتی منطقه‌ای بود، و در نتیجه فرضیات اسرائیل در مورد آستانه خطر ایران را تغییر داد.
ایران گفته است که هرگونه «اشتباه» اسرائیل در آینده با پاسخی «به طور قابل‌توجهی شدیدتر» مواجه خواهد شد. تحلیلگران می‌گویند که اگر اسرائیل به گونه‌ای به ایران واکنش نشان دهد که منطقه را به جنگ بکشاند، روابط خوبی که اسرائیل اخیرا با متحدان خود به دست آورده، به سرعت از بین می‌رود.

برای ایران، حملاتی که باعث برخی خسارات به اسرائیل شد، پیروزی داخلی و دیپلماتیک بود؛ زیرا به ایران اجازه داد تا توانمندی‌های خود را در مقابل اسرائیل نشان دهد. تحلیلگران گفتند که این حمله همچنین به متحدان ایران در کشورهایی مانند لبنان و یمن اطمینان داد که ایران مایل است خطر حمله به اسرائیل از خاک خود را تحمل کند و به گفته آنها، این امر به ایران اجازه داد تا رهبران رقیب خاورمیانه را که اغلب بی‌سر و صدا با اسرائیل کار می‌کنند، رسوا کند.

یک کارشناس مطالعات بین‌المللی پیشرفته در دانشگاه جانز هاپکینز در واشنگتن، گفت: ایران می‌خواهد «لباس محافظت از جهان اسلام را به تن کند. آنها اساسا قدرت خود را برای مخاطبان منطقه‌ای نشان می‌دهند و به طور همزمان، ضعف رهبران عرب در منطقه را برملا می‌کنند. ملت‌های عرب به این شکل مستقیم که ایران با اسرائیل مقابله کرده، برخورد نکرده‌اند.»

اما عکس این قضیه صادق بود و حداقل یک کشور عربی یعنی اردن، مستقیما در دفع حملات ایران نقش داشت و گمان می‌رود که دیگران بی‌سر و صدا یا از طریق اشتراک‌گذاری اطلاعات یا ارسال داده‌های جمع‌آوری‌شده از حسگرهای شناسایی موشک، به اسرائیل کمک کرده باشند. اردن، همسایه شرقی اسرائیل، دارای جمعیت زیاد فلسطینی است و به طور مرتب از جنگ در غزه انتقاد کرده است.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • دیدار امیر عبداللهیان و وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • نیویورک تایمز : اشتباه محاسباتی اسرائیل باعث تنش شد / عصبانیت امریکا بعد از حمله اسرائیل به دمشق
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود