Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی گفت: تا زمانی که دولت آمریکا با زبان تهدید و تحریم با ملت ایران صحبت می‌کند، مذاکره با این کشور نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 اسماعیل دوستی عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نامه مشترک برخی اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون خارج کشور به مسئولان عالی نظام درباره مذاکره مستقیم با آمریکا اظهار داشت: هدف هیئت حاکمه آمریکا نه فقط در زمان ترامپ بلکه در زمان رؤسای جمهور گذشته این کشور نیز نابودی انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسانی که این نامه را نوشتند توجه داشته باشند که مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی با صرف‌نظر کردن از توانمندی هسته‌ای یا قدرت موشکی ایران حل نمی‌شود؛ زیرا حاکمان آمریکا به طور کلی جمهوری ایران را به رسمیت نمی‌شناسند.

به گفته عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی،‌ رفتارهای دولت آمریکا در قبال ملت ایران از جمله حمایت تمام عیار این کشور  از صدام در جریان جنگ تحمیلی،  شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران و همچنین تحریم‌های پیش و پس از مذاکرات هسته‌ای، دشمنی آمریکا و  غیرقابل اعتماد بودن این کشور را به همگان ثابت کرده است.

دوستی خاطرنشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که  اگر از اصول حتمی جمهوری اسلامی یعنی عزت، حکمت و مصلحت عدول کنیم، قطعا به خون شهدا و آرمان‌های امام‌خمینی(ره) خیانت کردیم.

**چطور یک عده انتظار دارند با مذاکره مستقیم مشکلات کشور حل شود؟

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که منجر به برجام شد، گفت: تیم مذاکره کننده کشورمان با هدایت آقای ظریف مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 5+1 از جمله آمریکا را بلافاصله پس از شروع به کار دولت یازدهم آغاز کرد. در نهایت در  مذاکراتی سخت و طاقت فرسا به یک توافق بین‌المللی به نام برجام دست پیدا کرد. وقتی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به این برجام که مورد تایید تمامی مجامع بین‌المللی قرار گرفته پاییند نبوده است و این توافقنامه را پاره می‌کند،‌ چطور یک عده انتظار دارند با مذاکره مستقیم با ترامپ مشکلات کشور حل شود؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نگارش این نامه در شرایط کنونی کشور بسیار نادرست بوده، تاکید کرد: ما باید محکم و استوار در مقابل استکبار جهانی  ایستادگی کنیم و با روحیه انقلابی که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان مدام به آن تاکید می‌کنند، به حرکت عزتمندانه خود ادامه دهیم. 

  دوستی در پایان یاد‌آور شد: تا زمانی که دولت آمریکا حقوق ملت ایران را به رسمیت نشناخته و با زبان تهدید و تحریم با ملت و دولت ایران صحبت می‌کند، مذاکره با این کشور هیچ نتیجه‌ای برای ما نخواهد داشت. 

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده