Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@20:44:28 GMT

چطور آبلیموهای تقلبی را تشخیص بدهیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۳۵۸۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ تولید کنندگان با استفاده از عنوان های مختلف مانند محصولات ارگانیک و خانگی، اطمینان خریداران به محصولات ظاهراً سالم آنها جلب می کنند ، موضوعی که در عرضه آبلیموهای سنتی و صنعتی خود را بخوبی نشان می‌دهد.
استفاده از محصولاتی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند خطر به‌مراتب کمتری نسبت به استفاده از محصولات خانگی دارند چرا که این محصولات حداقل اطلاعات لازم برای ردیابی محصولات دارای مشکل را به مصرف‌کنندگان و مسئولان بهداشت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاستوریزاسیون صنعتی تحت شرایط کاملاً کنترل شده علاوه بر این‌که محصول را ایمن و عاری از هرگونه میکروارگانیسم می‌کند، به همراه نگهدارنده‌های مجاز، مدت زمان نگهداری محصول را افزایش می‌دهد.
مراحل فیلتراسیون و هموژنیزاسیون در تولید صنعتی آبلیمو از اهمیت زیادی برخوردارند و دلیل اصلی ظاهر شفاف و فاقد کدورت و پالپ آبلیموهای صنعتی، استفاده از این فناوری های پیشرفته در کارخانجات است. در حالی که تصور عموم بر این است که آبلیموی فاقد پالپ، خاصیت چندانی ندارد.
طبق استاندارد ملی آبلیمو، این محصول یا با فشردن طبیعی میوه یا از رقیق کردن کنسانتره لیمو با آب تهیه می‌شود.
علاوه بر کنسانتره طبیعی، کنسانتره‌های سنتزی و بسیار ارزان لیمو نیز در حال حاضر در بازار کشور به سهولت در دسترس است .
فرآیند تولید صنعتی آبلیمو به دلیل کنترل دقیق شرایط عملیاتی واکنش‌هایی که منجر به تغییر رنگ آبلیمو را به تاخیر می‌اندازد. انجام این واکنش‌ها با افزایش دمای نگهداری، حضور اکسیژن در بسته و نگهداری در معرض نور تسریع می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان بسته سلامت آبلیمو تقلبی تشخیص تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: استقلال، امنیت و راهبرد امنیتی ایران عزیز امروز در پرتو نام بزرگ خلیج‌فارس شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) که فردی علم دوست هستند بارها فرموده‌اند که: «تا نفس دارم از جامعه نخبگانی حمایت خواهم کرد.» امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولین مختلف کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که در سطح جهان رتبه ۱۶ عرصه تحقیقات و پژوهش را داریم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه جایگاه اول تحقیقات و پژوهش را دارد اما این مهم کشور را قانع و راضی نمی‌کند؛ بلکه تلاش نخبگان باید به‌گونه‌ای باشد که این تحقیقات و پژوهش به سمت تولید ثروت برود.

حجت‌الاسلام والسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی رقم بزنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و … در حوزه صادرات را برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.

وی، نخبگان و سرمایه‌گذاران را ۲ بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: اگر دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهای که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.

کد خبر 6093151

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد