Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@20:45:29 GMT

الزام شهرداری به ساماندهی فضای پارک حاشیه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۳۸۲۰

محمد علیخانی درباره ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای، گفت: طبق مطالعات جامع صورت گرفته تهران 900 هزار فضای پارک حاشیه‌ای دارد که این تعداد به غیر از منطقه 22 محسوب می‌شود و اگر منطقه 22 را اضافه کنیم تهران حدود یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای دارد.

وی افزود: یکی از مصوبات شورای پنجم در آغاز شروع به کار الزام شهرداری تهران به ساماندهی پارک حاشیه‌ای بوده و شورا شهرداری را الزام کرد که برنامه خود را برای پارک حاشیه‌ای ارائه بدهد و با این اقدام ضمن اینکه ساماندهی صورت می‌گیرد قطعاً در کاهش آلودگی هوا و نظم‌دهی به شهر نیز مؤثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران  گفت:‌علاوه بر دیگر مزایای ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای موجب یک درآمد پایدار برای شهرداری نیز می‌شود و می‌تواند در این اوضاع بی‌پولی و کمبود منابع مالی کمک خوبی برای شهرداری باشد.

علیخانی گفت:‌متأسفانه شاهد آن هستیم که خیلی از ادارات و مغازه‌ها فضای شهری عمومی را به صورت اختصاصی برای پارک خودروی خود تصرف کرد‌ند و مثل این می‌ماند که شهر صاحب ندارد.

وی گفت: محمدعلی افشانی شهردار تهران نیز اعلام کرده‌اند که برای پارک‌ حاشیه‌ای و ساماندهی آن برنامه جدی دارند و این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری آلودگی هوا شورای اسلامی شهر درآمد منابع مالی شهردار تهران حمل و نقل درآمد شورای اسلامی شهر تهران شهردار تهران منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: عملیات خاکریزی، تسطیح و بستر سازی فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی در منطقه ۱۹ تهران آغاز شد.

علی نایبی افزود: این عملیات به مساحت هزار متر مربع به منظور ایجاد چشم انداز زیبا در سیمای شهر، با خاکریزی ۴۵ کامیون به حجم ۹۰۰ تن خاک مناسب کاشت در بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی آغاز شد.

معاون شهردار منطقه ۱۹ گفت: در مرحله بعدی خاک تخلیه شده با لودر تسطیح و برای بستر سازی و کاشت درخت و درختچه آماده می‌شود.

علی نایبی افزود: با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد فضایی دلپذیر و با طراوت برای شهروندان، ۳۰۰ اصله درخت و هزار و ۷۰۰ عدد درختچه در این محدوده برای توسعه فضای سبز شهری کاشته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا