Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@22:03:27 GMT

اما و اگر های تعیین نرخ سود جدید بانکی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۳۹۷۳

اما و اگر های تعیین نرخ سود جدید بانکی

به گزارش پارس نیوز، 

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به بررسی شرایط تعیین نرخ سود جدید بانکی از سوی بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی برای تغییر نرخ سود بانکی باید از طریق شورای پول و اعتبار اقدام کند با این حساب بانک مرکزی مستقل و به تنهایی نمی تواند در این زمینه تصمیم گیری کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به یکی از وظایف بانک مرکزی، بیان داشت: بانک مرکزی وظیفه دارد نقدینگی در جامعه را هدایت کند تا برای جامعه ایجاد مشکل نشود برای این کار نیز می تواند از ابزار نرخ سود بانکی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در این روند اگر نقدینگی در جامعه روال طبیعی خود را طی کند، بانک مرکزی با کاهش نرخ سود بانکی می تواند نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند؛ اما اگر نقدینگی به مسیر مناسبی هدایت نشود، کاهش نرخ سود بانکی سیاست گذاری صحیحی نیست.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه جذب نقدینگی موفق عمل نکرده است، گفت: با توجه به فضای روانی که در جامعه وجود دارد، نقدینگی به سمت ارز و سکه رفته است. در جریان التهابات بازار سکه مشخص شد که تعداد معدودی متقاضی سکه بودند این موضوع از وجود نقدینگی های سرگردان در جامعه حکایت دارد. دولت باید با سیاست گذاری و تعیین نرخ سود بانکی نقدینگی را به سمت بانک ها و تولید هدایت کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: فضای جامعه این استنباط را می رساند که دولت نمی تواند در فاصله زمان کوتاهی نقدینگی را هدایت کند بنابراین با سیاست افزایش نرخ سود بانکی باید نقدینگی را از بانک ها جمع آوری کند.

لاهوتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه معدود کسانی هستند که بیشتر سکه های توزیع شده اخیر را خریداری کرده اند، بیان داشت: وقتی افراد به سمت خرید سکه می روند حاکی از آن است که برای این پول ها برنامه ای وجود ندارد و از طرفی صاحبان سرمایه از ترس کاهش ارزش پول شان به سمت بازار ارز، طلا، سکه و مسکن می روند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم هدایت نقدینگی به سمت نیاز جامعه، گفت: هنر دولت باید این باشد که حداکثر استفاده از نقدینگی را برای رفع نیازهای جامعه ببرد./

پایان پیام

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی نرخ سود بانکی شورای پول بودجه نقدینگی جامعه شورای اسلامی دولت ارز سرمایه مسکن مجلس شورای اسلامی دولت شورای اسلامی کمیسیون برنامه بودجه نرخ سود بانکی نقدینگی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ساوه اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی امام صادق (ع)، تشکیل حوزه علمیه و تربیت نیروهای امام باور بود که همزمان یک دانشکده مهدویت تشکیل داد.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم امروز جامعه بشریت، غیبت امام عصر (عج) است، افزود: محرومیت کنونی بشر از وجود پربرکت امام زمان (عج) مشکلات و مصیبت‌های بسیاری در پی داشته است و همه برای آماده‌سازی شرایط ظهور، نقش دارند اما نقش خانواده در این راستا برجسته است.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) با ایجاد کرسی درس و بحث و تشکیل حوزه علمیه در سطح عمیق و وسیع با پرورش ۴۰۰۰ شاگرد زبده، حیات بخش مکتب راستین محمدی (ص) و مذهب و تشیع علوی شد.

وی افزود: بر شیعیان سزاوار شایسته است که با عملکرد خود، گفتار و کردار نیک مایه روشنی این مصباح هدایت و سیر این سفینه نجات باشند تا به دست صاحبش قائم آل محمد (ص) برسد.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه عزت و اقتدار کشور در گرو تربیت صحیح نسل کنونی جامعه است، گفت: چنانچه کشوری بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی، توسعه علمی و به آبادانی زندگی دنیا دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی نگاه کند و به دنبال فراهم کردن مقدمات یک تحول بنیادی باشد.

امام جمعه ساوه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان گفت: دوازده سال دوره دانش‌آموزی، بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است و انتظار است گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات این جامعه هدف برداشته شود.

کد خبر 6095756

دیگر خبرها

  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است