Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@15:24:05 GMT

1.4 ميليون فقره چک برگشت خورد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۴۱۹۸

1.4 ميليون فقره چک برگشت خورد

خبرگزاري آريا - بالغ بر 1.4ميليون فقره چک به ارزشي بالغ بـر ١٣٩ هزار ميليارد ريال، در ارديبهشت ماه ١٣٩٧ در کل کشور برگشت داده شد که نسبت بـه ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 49.6و 55.1درصد افزايش نشان مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ در ارديبهشت ماه ١٣٩٧، در کل کشور بيش از 9.9ميليون فقره چک به ارزشي‌حدود ٧٩٤ هزار ميليارد ريال مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 47.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7درصد و 70.3درصد افزايش نشان مي‌دهد.
همچنين در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود 3.7ميليون فقره چک به ارزشي بالغ بر ٤٥٦ هزار ميليارد ريال مبادله شد.
در اين ماه 53.9درصد از تعداد چک‌هاي مبادله‌اي کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوي مبادله شده که به‌ ترتيب با 36.9درصد، 9.4درصد و 7.6درصد بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
همچنين 68.1درصد از ارزش چک‌هاي فوق در سه استان تهران (57.5درصد)، اصفهان (5.5درصد) و خراسان رضوي (5.1درصد) مبادله شده که بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.
چک‌هاي وصولي
در ارديبهشت ماه ١٣٩٧، در کل کشور حدود 8.5ميليون فقره چک بـه ارزشي حدود ٦٥٥ هزار ميليارد ريال وصول شد که نسبت به ماه قبـل از نظـر تعداد و مبلـغ بـه ترتيب 47.3درصد و 74درصد افزايش نشان مي‌دهد.
بر اين اساس در ماه مورد گزارش، در کل کشور 85.6درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 82.5درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي وصول شد.
در ارديبهشت ماه ١٣٩٧ در استان تهران حدود 3.2ميليون فقره چک به ارزشي حدود ٣٨٤ هزار ميليارد ريال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد 86.3درصد و از نظر ارزش 84درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي وصول شده است.
همچنين در ماه مذکور در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت تعداد چک‌هاي وصولي به کل چک‌هاي مبادله‌اي در استان، به ترتيب به استان‌هاي گيلان (88.7درصد)، يزد (88.3درصد) و البرز (87.7درصد) اختصاص يافته و استان‌هاي کهگيلويه و بويراحمد (74.4درصد)، کردستان (77درصد) و خراسان شمالي (80.3درصد) پايين‌ترين نسبت تعداد چک‌هاي وصولي به کل چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
در ماه مورد گزارش، در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت ارزش چک‌هاي وصولي به کل ارزش چک‌هاي مبادله‌اي در استان به ترتيب به استان‌هاي بوشهر (91.1درصد)، ايلام (88.9درصد) و خوزسـتان (86.7درصد) اختصاص يافته و استان‌هاي کردستان (45.6درصد)، کهگيلويه و بويراحمد (72.6درصد) و خراسان شمالي (72.7درصد) کمترين نسبت ارزش چک‌هاي وصولي به کل ارزش چک‌هاي مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
چک‌هاي برگشتي
در ارديبهشت ماه ١٣٩٧، در کل کشور بالغ بر 1.4ميليون فقره چک به ارزشي بالغ بـر ١٣٩ هزار ميليارد ريال برگشت داده شد که نسبت بـه ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب 49.6درصد و 55.1درصد افزايش نشان مي‌دهد.
همچنين در استان تهران معادل ٥٠١ هزار فقره چک به ارزشي حدود ٧٣ هزار ميليارد ريال برگشت داده شد. بر اين اساس در ماه مورد گزارش، در کل کشور 14.4درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 17.5درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي برگشت داده شده است.
اين گزارش حاکي است، در ماه مورد گزارش، در استان تهران 13.7درصد از کل تعداد چک‌هاي مبادله‌اي و 16درصد از کل مبلغ چک‌هاي مبادله‌اي برگشت داده شده است.
به گزارش ايلنا؛ در ماه مذکور در بين ساير استان‌هاي کشور بيشترين نسبت ارزش چک‌هاي برگشتي بـه کل ارزش چک‌هاي مبادله شده در استان به ترتيب به استان‌هاي کردسـتان (54.4درصد)، کهگيلويه و بويراحمد (27.4درصد) و خراسان شمالي (27.3درصد) اختصاص يافته و استان‌هاي بوشهر (8.9درصد)، ايلام (11.1درصد) و خوزستان (13.3درصد) کمترين نسبت ارزش چک‌هاي برگشتي به کل ارزش چک‌هاي مبادله شـده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروزسه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۶۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و حواله آن با رشد ۶۴ تومانی، ۴۴ هزار و ۳۴۳ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری بدون تغییر قیمت، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم نیز بدون تغییر قیمت، ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد.

کد خبر 6093606 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار ثابت ماند
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو