Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا در ارومیه مبنی بر کلاهبرداری افراد ناشناس و برداشت از حساب بانکی وی به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار ماموران قرارگرفت.

اصلانی افزود: شاکی با عضویت در یک ربات صیغه یابی در شبکه اجتماعی تلگرام اطلاعات حساب بانکی خود را وارد و مبلغی در جهت ثبت نام پرداخت کرده بود، فرد مذکور بعد از مدتی متوجه برداشت مبلغ 8 میلیون و 500 هزار ریال از حساب خود شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با بررسی های فنی و پلیس مشخص شد 4 نفر متخصص هکر با تشکیل اکیپ حرفه ای و ایجاد ربات صیغه یابی قلابی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد می کردند که با تلاش های شبانه روزی پلیس هر 4 متهم موردنظر پرونده در شهرستان تبریز شناسایی و با اخذ نیابت های قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس آذربایجان غربی گفت: متهمان تا قبل از دستگیری موفق به برداشت وجه از 35 کارت بانکی شده بودند همچنین در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد متهمان از طریق ایجاد این ربات جعلی اطلاعات حدود 300فقره کارت بانکی را درسراسر کشور به سرقت برده و از حسابهای آنان اخذ موجودی کرده بودند.

سردار اصلانی ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد: به هیچ وجه به نرم افزارهایی با عنوان همسریابی و صیغه یابی که در فضای مجازی انتشار یافته اعتماد نکنید زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده و منجر به سرقت از حساب بانکی شما می  شود.

 

انتهای پیام/ ه

دستگیری کلاهبرداران حساب بانکی  

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری کلاهبردار پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه

علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتای استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی آنها توسط کلاه‌برداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.

کسانی ادامه داد: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آنها شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان پنج میلیارد ریال کرده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • دستگیری ۳ سارق در یزد
  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • دستگیری اعضای باند خانوادگی سرقت در زنجان
  • روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت