Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@19:40:39 GMT

230 هزار متقاضي در سامانه کارا ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۴۳۵۹

230 هزار متقاضي در سامانه کارا ثبت نام کردند

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مدير سرمايه گذاري اشتغال فراگير و روستايي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: با شروع ثبت طرح هاي اشتغالزايي در روستاها و شهرهاي کمتر از 10 هزار نفر، تاکنون 230 هزار متقاضي براي دريافت تسهيلات بانکي در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

رامين اسدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در سنندج اظهار داشت: دولت براي اشتغالزايي روستاييان و ساکنان شهرهاي کمتر از 10 هزار نفر جمعيت، در مجموع 120 هزار ميليارد ريال اعتبار پيش بيني کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در صورتي که اعتبار مورد نياز طرح هاي متقاضيان به اندازه اعتبارات پيش بيني شده براي اجراي اين طرح برسد، فعاليت سامانه کارا نيز متوقف مي شود.
سامانه کارا براساس مصوبه اواخر خرداد 1396 ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي مبني بر ارائه تسهيلات به طرح هاي اشتغالزا و در راستاي اجراي قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايي و عشايري با استفاده از منابع صندوق توسعه ملي، به منظور تسهيل در فرايند ارائه تسهيلات به سرمايه گذاران و کارآفرينان راه اندازي شده است.
کارآفرينان و سرمايه‌گذاران روستايي علاقمند به فعاليت و سرمايه‌گذاري در مناطق روستايي و عشايري مي‌توانند به سامانه کارا به نشاني kara.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
اسدي تاکيد کرد: پس از ثبت نام، ابعاد طرح پيشنهادي متقاضيان به لحاظ کيفي و کمي توسط کميته فني کارگروه اشتغال استان مورد بررسي قرار مي گيرد و پس از تاييد نهايي، طرح براي تامين اعتبار به بانک معرفي مي شود.
وي يادآور شد: پس از تصويب طرح ها در کارگروه هاي تخصصي، طرح براي اعطاي تسهيلات به بانک هاي عامل منتخب شامل بانک توسعه تعاون، کشاورزي، پست بانک و صندوق کارآفريني اميد معرفي مي شوند.
اسدي گفت: بانک هاي عامل نيز پس از بررسي طرح، در صورت داشتن توجيه فني و اقتصادي طرح آن را در نوبت دريافت وام اشتغال قرار مي‌دهند.
وي افزود: 45 درصد اعتبارات اين طرح به بخش کشاورزي اختصاص مي يابد و ساير بخش ها نيز مانند خدمات،
IT (فناوري اطلاعات)، صنعت و گردشگري درصدي از اين اعتبارات را به خود اختصاص دادند.
مدير سرمايه گذاري اشتغال فراگير و روستايي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: تسهيلات بانکي در روستاها و شهرهاي کمتر از 100 هزار نفر جمعيت در مناطق مرزي با نرخ بهره چهار درصد و در ساير مناطق با نرخ بهره 6 درصدي به متقاضيان واگذار مي شود.
وي هدف از اجراي اين طرح را جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها و مهاجر معکوس با ايجاد اشتغال جديد اعلام کرد و افزود: تسهيلات اين طرح به سه شيوه ايجاد اشتغال جديد، تثبيت شغل و سرمايه در گردش به متقاضيان پرداخت مي شود.
اسدي براي شرکت در کارگروه تخصصي اشتغال کردستان و بررسي طرح هاي استان در سامانه کارا به اين استان سفر کرده بود.
تاکنون يک هزار و 400 طرح متقاضي کردستاني در اين سامانه ثبت شده و استان در جايگاه سوم کشوري به اين لحاظ قرار دارد و از نظر پرداخت ها نيز تاکنون 230 ميليارد ريال به طرح ها پرداخت شده که کردستان از لحاظ ميزان پرداختي تسهيلات اين بخش در جايگاه بيستم کشور قرار دارد.
سهم تعيين شده کردستان براي جذب يک هزار و 300 ميليارد ريال اعتبار مرحله اول اين طرح است.
3020/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی، باید موانع و مشکلات را رفع و به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بست.

رضازاده گفت: در شان نظام اسلامی نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شان و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی، باید تسهیل‌گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کنیم.

کد خبر 6088840

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند