Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:43:25 GMT

تکریم خیرین به منظور نهادینه شدن فرهنگ خیر لازم است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۴۵۹۳

تکریم خیرین به منظور نهادینه شدن فرهنگ خیر لازم است

به گزارش  خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در دیدار اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس با تجلیل از خیرین نیک اندیش استان افزود: خیرین ایثارگرانی به تمام معنا هستند و اساس و بنیان ایثارگری نیز بر پایه کرامت، سخاوت و بخشندگی بنا نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ایجاد فرصت برای هم نوعان نشان از اوج رفتار اخلاقی دارد که با هیچ میزانی قابل سنجش نیست، گفت: گاهی برخی از اقدامات براساس منفعت طلبی انجام می شود اما کار خیرین برگرفته از ذهنیت درونی و اندیشه ای بوده و در راستای تکلیفی که خداوند برای هر بنده نوع دوست مشخص کرده انجام می شود.

تبادار با بیان اینکه در آموزه های دینی  و در گفتار بزرگان و شاعران نیز بر نوع دوستی تاکید ویژه ای شده است، یادآور شد: نوع دوستی فراگیر بوده و گستره وسیعی دارد، خیرین مدرسه ساز افرادی هستند که در افزایش دانایی جامعه مشارکت داشته و در آموزش و آگاهی بخشی جامعه نقش آفرینی می کنند.

وی ادامه داد: در جامعه ای که دانایی و آگاهی کم رنگ باشد ظلم بیشتر نمود پیدا خواهد کرد چرا که افراد به حق و حقوق خود آگاهی ندارند.

استاندار فارس با تجلیل از خیران نامی استان همچون نمازی و خلیلی، شمار خیرین استان را بیشمار دانست و گفت: باتوجه به جایگاه پرآوازه استان فارس قطع به یقین انتظار برای حضور خیرین در حوزه های مختلف در این استان بسیار وجود دارد و خیرین به خوبی به این امر مهم در  سراسر استان جامه عمل پوشانده اند.

تبادار خاطرنشان کرد: با همت و سخاوت خیرین مدرسه ساز ۱۲۸ پروژه با ۷۱۳ کلاس درس در دستور کار قرار گرفته تا با اتمام این پروژه ها لبخند امید بر لبان دانش آموزان نقش بندد.

وی ادامه داد: اگر راستی، صداقت و رحم کردن به دیگران در جامعه نهادینه شود خداوند نیز برکاتش را نازل خواهد کرد. علی اصغر احمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این دیدار گفت: تا کنون پروژه های زیادی توسط خیرین مدرسه ساز در استان ساخته شده که در بین آن ها هفت پروژه از یک خیر نیز دیده می شود.

سرافراز موصلی مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس نیز در دیدار بیان کرد: ۱۲۸ پروژه خیرین در حال حاضر در حال ساخت است که ۴۵ پروژه آن در مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

کد خبر 4323678

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس اسماعيل تبادار شیراز راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد عید سعید فطر ماه مبارك رمضان شیراز روز جهانی قدس یاسوج خرم آباد نماز عید سعید فطر صنایع دستی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است

امام جمعه بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره و همایش بوشهر ۲ قرن مقاومت در مقابل استعمار گفت: استان بوشهر با تاریخ ۵۰۰ ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با ۴ بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از برگزارکنندگان همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر اظهار داشت: این همایش افق نوینی در عرصه رسانه‌ای جهان ایجاد کرد که امید می‌رود سال آینده با برنامه‌ریزی بسیار دقیق‌تر و کار کارشناسی ویژه این همایش پربارتری برگزار شود.

وی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی روز ملی خلیج‌ فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری همایش روز ملی خلیج‌ فارس در این شورا سیاست‌گذاری لازم انجام می‌شود.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه بوشهر در عرصه تاریخ ایران با مبارزات مردم علیه استعمارگران و متجاوزان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه مقاومت است، گفت: استان بوشهر با تاریخ 500 ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با 4 بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است.

امام جمعه بوشهر از برگزاری همایش 2 قرن مقاومت در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره و همایش بوشهر 2 قرن مقاومت در مقابل استعمار در دهه نخست اسفند ماه امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود که لازم است برای تحقق این مهم شورای تخصصی با مشارکت مسئولان و کارشناسان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، برگزاری کنگره حماسه زنان لرده استان بوشهر علیه استعمار پیر انگلیس را از دیگر برنامه‌های امسال نام برد و گفت: این کنگره بین 8 تا 11 آبان سالروز حماسه زنان لرده در مقابله با قشون انگلیسی و شکست ارتش استعمار پیر، برگزار می‌شود.

وی تهیه فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در زمینه حماسه زنان لرده را مورد تأکید قرار داد و افزود: امسال در سالروز شهادت رئیس علی دلواری 12 شهریور ماه به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار برنامه‌ای ویژه تدوین شود تا سطح ملی و بین‌الملل در بر بگیرد.

صفایی‌بوشهری با اشاره به  اجرا برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این برنامه عصر فردا در بوشهر در راستای تکریم خانواده و حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

برگزاری راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر

حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی هم با اشاره به تدوین برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور خانواده‌ها همراه با برپایی موکب‌های مردمی ساعت 17 و 30 دقیقه از میدان المپیک به طرف میدان شهید رئیس علی دلواری بوشهر به همت ستاد مردمی برگزار می‌شود.

دبیر قرارگاه مردمی برنامه‌های فرهنگی بندر بوشهر با اشاره به اجرا طرح نور اضافه کرد: 25 فروردین ماه، طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حوزه حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در سراسر کشور به اجرا در آمد، به این مناسبت در راستای حمایت از نیروی پر تلاش انتظامی و حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب، راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی خواستار مشارکت گسترده همه مردم در این راهپیمایی بزرگ شد و گفت: خانواده‌های بوشهری در این راهپیمایی حمایت خود را از طرح نور فراجا اعلام و از خدمات مأموران تلاشگر انتظامی تقدیر می‌کنند.

حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر هم با اشاره به اینکه همایش روز ملی خلیج فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر شد، اظهار داشت: در این همایش بین‌المللی با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باشکوه هر چه تمامتر برگزار شد.

اسماعیل سجادی‌منش با اشاره به حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر خاطرنشان کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی اروپایی و آسیایی از جمله کشورهای عربی، روسی، چینی، آلمانی، آمریکایی همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر پوشش دادند که آثار مهمی در جهان در پی‌داشت.

وی با بیان اینکه خبرنگاران داخلی و خارجی از آثار مهم مقاومت در بوشهر بازدید کردند خاطرنشان کرد: خبرنگاران در بازدید از برخی آثار، دیدگاه آنان نسبت به مقاومت مردم بوشهر در برابر کشورهای استعمارگر و استکبار جهانی روشن شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: در بازدید خبرنگاران کشورهای مختلف و رسانه‌های داخلی اقتدار تاریخ مقاومت استان بوشهر نشان داده و در جهان آشکار شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند