Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@23:06:07 GMT

اختصاصی| کارخانجات آب معدنی در مرز تعطیلی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۵۱۱۱

اختصاصی| کارخانجات آب معدنی در مرز تعطیلی

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی کشور با تأکید بر اینکه صنایع امروز در تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید بطری مشکل دارند، گفت: اگر فکری به حال تأمین مواد اولیه صنایع آب معدنی نشود آنها مجبور به تعطیلی خواهند بود. ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات

پیمان فروهر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر واحد پتروشیمی تندگویان تنها تأمین کننده مواد مورد نیاز تولید بطری صنایع لبنی، نوشابه و آب معدنی است، اظهار داشت: در طول چند ماه گذشته این واحد تولیدی نرخ مواد اولیه را با محاسبه قیمت‌های بین المللی و نرخ ارز 4هزار و 200 تومانی تعیین کرد که این موضوع باعث رشد قابل توجه قیمت ها برای واحدهای تولیدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه متأسفانه علاوه بر افزایش قیمت مواد اولیه تقاضای کاذب هم در بازار رشد قابل توجهی داشته، گفت: صنایع روغن، نوشابه، آب معدنی و لبنیات 90 درصد مواد نیاز خود را از تولیدکنندگان پرفیوم خریداری می‌کنند.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی کشور، اضافه کرد: تولیدکنندگان پرفیوم با وجود آنکه مواد اولیه خود را از بورس کالا آنهم با قیمت هفت هزار تومان می‌خرند اما در زمان ارائه این مواد به صنایع مختلف مبنای قیمت را بازار آزاد تعیین می کنند که این موضوع مشکلات بسیار شدیدی را برای واحدهای تولیدی روغن، آب معدنی و لبنیات بوجود آورده است.

وی با تأکید براینکه صنایع امروز در تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود در تولید بطری ها مشکل دارند، تصریح کرد: مکاتبات و جلسات مختلفی را با مسئولان وزارت صنعت جهت تأمین مواد اولیه خود برگزار کرده ایم اما هنوز اختلاف زیاد مواد از بورس تا بازار بالا بوده و تولیدکنندگان امکان خرید آنها را ندارند.

 فروهر گفت: اگر فکری به حال تأمین مواد اولیه صنایع آب معدنی نشود آنها مجبور به تعطیلی خواهند شد.

 انتهای پیام/

R1012125/P1010113/S7,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط واحد‌های تولیدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد های تولیدی واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود

وزیر صمت ،گفت: باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عباس علی‌آبادی عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان، اظهار داشت: صنایع در تامین ارز و پشتیبانی مورد حمایت دولت هستند، اما صنایع و تولیدکنندگان باید بتوانند ارز خود را به واسطه صادرات تامین کنند.  

وی افزود: کالای صنعتی کالایی است که بتوان آن را صادر کرد، تولیدکنندگانی که بتوانند کالایی با ارزش افزوده بالا تولید کنند و بتوانند کالا را صادر کنند مزیت رقابتی پیدا خواهد کرد. اگر  تولیدکنندگان نتوانند کالای صادراتی تولید کنند نشان می‌دهد کالای آنها کیفیت لازم را ندارد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با مشکل تولیدکنندگان در ارائه زمان‌بندی مشخص از سوی دولت برای تخصیص ارز تصریح کرد: مسئله زمان‌بندی تخصیص ارز موضوع درستی است، اما به وزارتخانه ارتباطی ندارد و مسئله ملی و به بسیاری از مولفه‌ها مرتبط است.

علی‌آبادی عنوان کرد: دولت تمام تلاش خود را در راستای توسعه صادرات به‌کار گرفته است که یکی از اقدامات در این زمینه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی است که هر ساله یک بار در ابتدای سال برگزار می‌شود و یک بار در انتهای سال به صورت تخصصی برگزار می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند صادرات خود را توسعه دهند و یکی از اقدامات دولت دعوت 2 هزار و 200 بازرگان به این رویداد بوده است. 

وی با بیان اینکه دولت از هر تشکیلاتی که آمادگی در اختیار گرفتن پهنه اکتشاف معادن را داشته باشد، حمایت می‌کند، ادامه داد: هر ماشین‌آلات معدنی که در داخل کشور تولید شود باید خریداری شود و ناترازی در کیفیت مورد قبول نیست، اما اگر ماشین‌آلاتی در داخل کشور تولید نمی‌شود یا در صورت تولید از کیفیت قابل قبول برخوردار نیست از سوی وزارت صمت مجوز واردات صادر خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تنوع نرخ ارز  ام‌الفساد مشکلات تولیدکنندگان است، بیان کرد: مسائل و مشکلات کشور باید اولویت‌بندی شود و ابتدا مسائل اصلی و مهم برطرف شود. مسئله تحریم اولویت اصلی کشور نیست، بلکه تنوع نرخ ارز  ام‌الفساد مشکلات تولیدکنندگان است، تمام اختیارات وزیر در چارچوب قانون به استان‌ها تفویض اختیار می‌شود و نیازی نیست مدیران به تهران مراجعه کنند، بلکه لازم است قانون را رعایت کنند. مسائل و مشکلات تولیدکنندگان در سطح ملی منتقل می‌شود، اما اگر مسائل به صورت مکتوب ارائه شود همان مسائل عینا به مدیران مربوطه منتقل خواهد شد.

علی‌آبادی تصریح کرد: امسال به نظر می‌رسد تا 50 میلیارد دلار ارز تامین شود که نسبت به سال گذشته رشد داشته است و اگر کسی ثبت سفارش داشته باشد تامین ارز انجام خواهد شد. برای امتیاز صادراتی با بانک مرکزی توافق شده است و اگر کسی کالایی را صادر کند ارز تولیدکننده مطالبه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باید به سمت اقتصاد تعادلی و بازار رقابت کامل پیش برویم، گفت: در کشور برخی از صنایع به امید برق و انرژی ارزان هستند، اما دیگر انرژی ارزان نداریم. امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است، بنابراین باید در کیفیت و کمیت جهش داشته باشیم و به نوعی سال رونمایی از ظرفیت‌های موجود در کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: مشکل اصلی شهر اراک آلودگی آب و هوا است، نیروگاه شازند نیازمند فیلتراسیون است و صنایع استان می‌توانند برای این امر کمک داشته باشند تا آلودگی هوای شهر اراک برطرف شود و تا پایان سال آینده شهر اراک از آلودگی پاک شود.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: ایران باید به سمت صنعتی شدن پیش برود، صنایع ایران باید دانش‌بنیان و کیفی باشند، کیفیت در صنعت بسیار مهم است و اولویت در شهر اراک باید تامین آب صنایع باشد، صنعت کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر هدایت شود، کالاهای آساسی باید در جهت تولید استراتژیک و تولید صنعت استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی