Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@06:07:36 GMT

روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۵۱۲۵

روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ نشست خبری سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی امروز دوشنبه (بیست و هشتم خرداد ماه سال جاری) با حضور مسئولان برگزاری همایش و اصحاب رسانه و خبرنگاران در مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران برگزار شد.
 
میرطاهر موسوی دبیر سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی در این نشست خبری اظهار کرد: متاسفانه روند آسیب‌های اجتماعی در کشور با گستردگی و فراوانی رو به تزاید روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر نوع و میزان و فراوانی آسیب‌های اجتماعی، تعداد افراد و گروه‌های درگیر با انواع آسیب‌ها در کشور نیز نسبت به گذشته رو به افزایش است.
 
دبیر سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی با اشاره به نقش ارزیابی و رصد دقیق و بی‌طرفانه آسیب‌ها خاطرنشان کرد: رصد درست و بی‌طرفانه آسیب‌های اجتماعی در ارائه ارزیابی‌های صحیح و کاربردی برای کنترل و کاهش آسیب‌ها نقشی مهم و غیرقابل انکار دارد و می‌تواند در سیاست‌های عمومی کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار بگیرد و موجب افزایش آگاهی بخشی عمومی شود.
 
موسوی در ادامه یادآور شد: در جامعه فعلی همه ما خواهان توسعه کشور در بخش‌های مختلف هستیم و برای تحقق توسعه به معنای حقیقی باید ایراد‌ها و اشکالات موجود را برطرف کنیم و در این میان بخش گسترده‌ای از ایراد‌های موجود مربوط به آسیب‌های اجتماعی است.
 
وی با اشاره به وجود دیدگاه غلط در کشور مبنی بر اینکه «آسیب‌های اجتماعی جزء ذاتی جامعه است و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در روند توسعه ایجاد می‌شوند»، اضافه کرد: متاسفانه این تلقی در کشور مطرح است و این موضوع توسط جامعه شناسان رد شده و به هیچ عنوان مورد قبول نیست.
 
دبیر سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: وقتی در جامعه از «توسعه» فقط برداشت اقتصادی شود، باید در ادامه منتظر تشدید و گسترش انواع آسیب‌های اجتماعی مثل شرایط فعلی باشیم.
 
موسوی در خصوص وضعیت فعلی آسیب‌های اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گستردگی عناوین و تنوع آسیب‌های اجتماعی در ایران مواجه هستیم و اگر در گذشته با چند عنوان محدود از آسیب‌ها روبرو بودیم، امروز با چندین عنوان از معضلات و مشکلات اجتماعی درگیر هستیم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: همایش ملی آسیب های اجتماعی ایران اکونومیست آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت:

امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری ...بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند ، موجب آرامش شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • ببینید | بخش چهارم صحبت‌های مهم رئیس قوه قضاییه در رابطه با آسیب های اجتماعی
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد