Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده رژیم صهیونیستی و آمریکا یک کمیته مشترک برای اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بعد از خروج واشنگتن از برجام تشکیل داده‌اند.به گزارش بلاغ،به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک رسانه صهیونیستی روز دوشنبه گزارش داده رژیم صهیونیستی با آمریکا تیمی مشترک برای اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه هاآرتص نوشته آمریکا و اسرائیل یک کمیته مشترک تشکیل داده‌اند تا تجربیات خود را برای اجرای نظام تحریم‌ها علیه ایران و کسب هر گونه اطلاعات درباره مقاصد ایران در زمینه برنامه هسته‌ای به کار بگیرند. تحریم‌های اقتصادی علیه ایران قرار است در بازه‌های زمانی 90 و 180 روزه بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اجرایی شوند. 

به نوشته هاآرتص، «شای باباد»، وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی و «اران نیتزان»، فرستاده این رژیم  در واشنگتن برای امور اقتصادی برای تشکیل این تیم با مقام‌های آمریکایی به توافق دست پیدا کرده‌اند. 

آمریکا و رژیم صهیونیستی قبل از حصول «برنامه جامع اقدام مشترک» یا توافق هسته‌ای «برجام» میان ایران و گروه موسوم به 1+5 در سال 2015، همکاری نزدیکی با یکدیگر برای نظارت بر اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران داشتند. 

تیم مشترک آمریکا-رژیم صهیونیستی قرار است به دولت‌ها برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران کمک کرده و به شرکت‌هایی که ممکن است در معرض نقض این تحریم‌ها قرار داشته باشند، مشاوره ارائه دهند. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز 18 اردیبهشت‌ماه کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران خارج و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی امضا کرد. بخشی از تحریم‌ها 90 روز بعد از این تاریخ و برخی 180 روز پس از آن اجرایی خواهند شد. 

دولت‌های کشورهای اروپایی، بعد از ناکامی در مجاب کردن آمریکا به ماندن در «برجام» در تلاش هستند این توافق هسته‌ای را حفظ کنند. اروپایی‌ها می‌گویند قصد دارند تدابیری را برای محافظت از سرمایه‌گذاری‌هایشان در ایران در برابر آثار فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا به کار گیرند. 

این تدابیر تا کنون نتیجه‌ای در بر نداشته‌اند و مجموعه‌ای از شرکت‌های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام ایران را ترک کرده و یا قصد خود برای خروج را اعلام کرده‌اند.  

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد

به گزارش همشهری آنلاین، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

رئیس پنتاگون ادامه داد: آمریکا به صراحت گفته است که اسرائیل باید غیرنظامیان را برای انجام یک عملیات نظامی درنظر بگیرد. آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

او مدعی شد: هدف کنونی ما در خاورمیانه محافظت از غیرنظامیان و سربازان ما و آزادی گروگان‌ها است. ما همچنان مخالف یک عملیات نظامی بزرگ در رفح هستیم.

وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن مدعی شد: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است. تعهد ما به اسرائیل قاطع است و از ۷ اکتبر تاکنون ما ده ها میلیارد دلار کمک به آن ارسال کردیم.

لوید آستین اضافه کرد: ما متعهد به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود هستیم. ارتش اسرائیل نباید عملیاتی را آغاز کند که امنیت و ایمنی غیرنظامیان را درنظر نمی گیرد. ما در حال بازبینی تعدادی کمک امنیتی به اسرائیل در زمینه تحولات کنونی در رفح هستیم.

او همچنین گفت: ما به چندین کشور آفریقایی کمک می کنیم تا توانایی های خود را برای مقابله با تهدیدات تروریستی افزایش دهند و در تلاش هستیم تا توانایی هایی را برای حضور موثر در بسیاری از کشورهای آفریقایی توسعه دهیم.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم اسرائیل روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است.

رفح از روز دوشنبه شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار و ۸۰۰ فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

کد خبر 850524 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه آمریکا و اسرائیل ایالات متحده آمریکا خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی بی‌سابقه بوده است
  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است