Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از اعضای پارلمان افغانستان اعلام کردند که آمریکا و کشورهای غربی برای تامین امنیت در افغانستان صادقانه تلاش نمی‌کنند و این کشور هنوز با مشکلات امنیتی فراوانی روبرو است. ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اعضای پارلمان افغانستان بار دیگر از عدم تعهد آمریکا به مواد پیمان امنیتی با افغانستان انتقاد کردند و خواستار بازنگری این پیمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها تصریح کردند، پیمان امنیتی این کشور با آمریکا سودی نداشته است زیرا واشنگتن و متحدانش تنها برای منافع شخصی در افغانستان فعالیت می‌کنند و در برابر وخامت وضعیت امنیتی این کشور اقدامی انجام نمی‌دهند.

«غلام فاروق مجروح» نماینده هرات در پارلمان افغانستان اظهارداشت: کشورهای حامی دولت افغانستان در برابر این کشور صادق نستند و تنها برای تضعیف رقبا از طریق کشورش تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: کشورهای حامی دولت افغانستان با در نظرگرفتن منافع شخصی، در برابر منافع افغانستان بی تفاوت هستند.

«محمدهاشم» نماینده فاریاب نیز تصریح کرد که کشورهای غربی برای تجهیز نیروهای امنیتی افغان اقدامات اثرگذاری انجام نداده است و به و تعهدات شان در قبال تجهیز این نیروها عمل نکرده‌اند.

تعداد دیگری از نمایندگان پارلمان نیز خاطرنشان کردند که شک و تردیدهای فراوانی درباره همکاری صادقانه آمریکا با دولت افغانستان وجود دارد و متاسفانه آنها از ادامه ناامنی‌ها در افغانستان سود می‌برند.

پیمان امنیتی کابل-واشنگتن سال 2014 میلادی با وجود مخالفت مردم افغانستان پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی به امضا رسید.

این در حالی است که پس از امضای پیمان امنیتی حملات هوایی، ناامنی و فقر اقتصادی در افغانستان افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته کشوری، این استان در همه مؤلفه‌های امنیتی از بالاترین ضریب برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدمحمدرضا طالبی در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد(عج) با اشاره به دو مؤلفه امنیت و سلامت در جامعه اظهار کرد: اگر قدردان این دو مؤلفه نباشیم نعمت بزرگی را در جامعه از دست داده ایم.

وی افزود: نداشتن امنیت در همه ابعاد فردی، اقتصادی و اجتماعی زندگی تمام افراد جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بنا به ارزیابی‌های صورت گرفته کشوری، این استان با وجود داشتن کویر گسترده و مرز طولانی با کشور ناپایدار افغانستان از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این امنیت جز با تلاش و تعامل تمام یگان‌های نظامی و امنیتی حاصل نمی شود، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی تعامل خوبی بین اعضای شورای تأمین و ارگان‌های نظامی وجود دارد .

به گزارش ایمنا، در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی از خدمات ۹ ساله امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز قدردانی و امیر سرتیپ دوم حجت عباسی به عنوان فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور معرفی شد.

کد خبر 749384

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند