Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@14:30:19 GMT

برگزاری مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۳۵۴۱۲

برگزاری مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهدی نامدار اظهار کرد: مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی به مدت سه روز از سه شنبه ۲۹ الی پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه ۹۷ در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی برای چهارمین سال متوالی بین دانش آموزان متوسطه اول سراسر کشور در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: مرحله آموزشگاهی که اول مهر ماه ۹۶ با شرکت ۶۰ هزار دانش آموز استان برگزار می‌شود ۲۲۰ دانش آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند و در نهایت ۱۲ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نامدار همچنین به بیان اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی پرداخت و ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان، کیفیت بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعداد‌ها و در نهایت تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان به محور‌های برگزاری این جشنواره نیز اشاره و عنوان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در شش محور پژوهش، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، بازارچه، زبان و ادبیات فارسی و دست سازه‌های دانش آموزان برگزار می‌شود.


نامدار در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲ دانش آموز استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند و در نهایت با کسب یک رتبه اولی، دو رتبه دومی و سه رتبه سومی به عنوان برگزیده کشوری انتخاب شدند.

انتهای پیام/۷۷۲۷

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری نسب بیان کرد: اگر بنا باشد سبک زندگی اسلامی با نگاه تمدنی  در مقابل سبک زندگی غربی جاری گردد باید به مفاهیم اصیل اسلامی رجوع کنیم و نهج البلاغه منبعی مهم برای  این موضوع است. وی افزود: در بین مجموعه آثاری که از اهل بیت به جا مانده زیباترین مفاهیم در عالی‌ترین غالب‌ها در پهنه موضوعات مختلف در نهج البلاغه بیان شده به گونه‌ای که نهج البلاغه به عنوان دومین کتاب ارزشمند و مقدس بعد از قرآن کریم، چراغ هدایت انسانها است.

دبیر جشنواره استانی گفت: ما معتقدیم که احیاء و تبیین معارف باید فراگیر شود و اگر با نگاه فرا مذهبی و حتی فرا دینی نگاه شود همه بشریت از آن بهره خواهند برد از این رو مقام معظم رهبری فرمودند:احیاءنهج البلاغه فقط وظیفه ما شیعیان نیست بلکه وظیفه همه مسلمان هاست.

وی بیان کرد: جشنواره ملی رسا «نهج البلاغه دانشگاهیان کشور» جمع کثیری از جامعه خصوصا جامعه نخبگانی را مخاطب خود قرار داده است و مخاطب جشنواره رسا اساتید(اعم از هیئت علمی و مدعو) و کارکنان(اعم از رسمی،پیمانی، قرار دادی، شرکتی و حتی طرحی)، دانشجویان حتی دانشجویان بین الملل و خانواده اساتید و کارکنان دانشگاهی است و دبیرخانه ملی جهت هماهنگی متولیان دانشگاهی در هر استانی دبیرخانه ای دارد.

دبیر جشنواره استانی ادامه داد: محورهای جشنواره عبارتند از خانواده، مدیریت و حکمرانی، آرمان‌گرایی و دشمن‌شناسی و جشنواره شامل ادبی در قالب «داستان، شعر، نمایش‌نامه‌ و فیلم‌نامه»، هنری در قالب «نقاشی، پوستر، اینفوگرافی، خوشنویسی و عکس‌نوشته»، رسانه در قالب «نماهنگ (کلیپ)، پادکست، موشن‌گرافی و رسانه مجازی»، معارفه در قالب« مفاهیم نهج البلاغه، حفظ نهج البلاغه، کتــابــخــوانـی و آموزش مجازی» و پژوهش در قالب «رسانه مکتوب، تدوین کتاب و مقاله با رویکرد میان رشته‌ای، ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی» است.

 وی اظهار کرد: علاقمندان جهت شرکت در جشنواره ملی رسا می‌توانند در محورهای بیان شده فوق شرکت کرده و آثار خود را با ثبتنام در سایت رسا http://rasanahad.ir ارسال نمایند
 اطلاع رسانی در هر دانشگاه از طریق شورای نهج البلاغه همان دانشگاه و بستر فضای مجازی 
https://eitaa.com/khademanenahjoalbalagheh
https://splus.ir/khademanenahjoalbalagheh و یا با شماره دفتر نهاد رهبری پیام نور استان سیستان و بلوچستان۰۵۴۳۳۲۹۴۸۸۵
است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری