Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمانی امتحانات پایان ترم و مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، حال و هوای خاصی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، دانشگاه آزاد گناباد حال و هوا و جنب و جوش دیگری دارد، در هر گوشه‌ای از محوطه دانشگاه دانشجویانی مشاهده می‌‌شوند که جزوه بدست انتظار می‌کشند تا در شیشه‌ای ساختمان مهندسی برق باز شود؛ این آغاز امتحانات یایان ترم دوم سال تحصیلی 97-96 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از میان دانشجویان حاضر در محوطه دانشگاه، چند دانشجوی پسر توجه‌ام را جلب کرد که در حال گفتگو با یکدیگر بودند، نزدیک‌تر رفتم. بحث‌هایشان از جنس درس و امتحانات نبود؛ بلکه تب فوتبالی داشت. اینکه با اسپانیا مساوی می‌کنیم و پرتغال را می‌بریم و از این دست حرف‌ها؛ جلوتر رفتم و بعد از احوال‌پرسی گفتم: «نخستین روز امتحانات است، تصور می‌کردم درباره درس و امتحانات صحبت می‌کنید.».

 

رضا دانشجوی ترم دوم مهندسی برق گفت: آقا نگو! دست از دلم بردار! مگر می‌شود از فوتبال چشم‌پوشی کرد. از یک طرف امتحانات هم هست. کاش می‌شد امتحانات را به وقت دیگری موکول می‌کردند...

 

مرتضی دیگر دانشجوی برق نیز گفت: چرا امتحانات را زودتر و یا دیرتر برگزار نکردند تا با حلاوت، فوتبال را دنبال می‌کردیم.

 

این بحث‌ها مختص پسرها نیست. دخترهای دانشجو انتظارات دیگری دارند و اینکه دانشگاه در ساعات بعد از ظهر که فوتبال برگزار می‌شود در محوطه دانشگاه و یا تالار اندیشه تلویزیون قرار بدهد و فوتبال‌ها را پخش کنند تا نهایت استفاده را ببریم

 

مریم، دانشجوی کارشناسی رشته علوم اجتماعی می‌گوید: تماشای فوتبال از واجبات است. شما بگویید فوتبال به جای خود، با والیبال چکار کنم؛ البته بودند دانشجویانی که نه با فوتبال کاری داشتند و نه با والیبال و از حداقل وقت خود تا برگزاری امتحان استفاده می‌کردند و سرشان به جزوه‌ها بود و برخی عقیده داشتند که فوتبال نان و آب نمی‌شود.

حالا درِ ساختمان مهندسی برق هم باز شده بود و دانشجویان بر اساس شماره‌های اعلام شده بر روی صندلی‌های خود که به صورت مرتب چیده شده، قرار می‌گرفتند. مراقبان و استادان هم با پاکت‌های سؤال در جلسه حاضر می‌شوند تا امتحان شروع شود. ساعت 8 تلاوت قرآن با صدای کریم منصوری از بلندگوهای دانشگاه پخش می‌شود.

 

برخی دانشجویان معلوم است که همراه با تلاوت قرآن زیر لب ذکر می‌گویند. سکوتی که در هنگام تلاوت قرآن حاکم است پس از پایان قرآن شکسته و همهمه‌ها آغاز می‌شود؛ هنوز برگه‌های سؤالات امتحانی توزیع نشده است. دانشجویی به استاد می‌گوید که وقت اضافه در نظر گرفته است. دیگری می‌گوید: استاد این فوتبال نمی‌گذارد که بر روی درس‌ها تمرکز داشته باشیم، استاد هم که لبخند بر لب دارد، از دانشجویان می‌خواهد با آرامش و خوش‌خط به سؤالات پاسخ دهند.

مهدی یعقوبی اول ریابی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد گناباد نیز در حاشیه بازدید از محل برگزاری امتحانات در پاسخ به این پرسش که با توجه به مسابقات جام جهانی فوتبال امکان تغییر برنامه امتحانات وجود نداشت، می‌گوید: برنامه و تقویم آموزشی و امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یکپارچه و سراسری است و ما نیز بر اساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و البته دانشجویان نیز که از قبل در جریان برنامه امتحانات قرار گرفته‌اند حتما باید آمدادگی کامل حضور پیدا خواهند کرد.

 

یعقوبی زمان برگزاری امتحانات دانشگاه را از 27 خرداد تا 7 تیر بیان کرد و از دانشجویان خواست تا با تمرکز بیشتری در امتحانات حضور یابند تا نتیجه مطلوبی از یک ترم تلاش خود بگیرند.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد گناباد تاریخ شروع ترم تابستانی را بر اساس بخشنامه‌های دانشگاه از تاریخ 23 تیرماه تا اول شهریورماه دانست.

از یعقوبی که اهل فوتبال و طرفدار یکی از دو تیم سرخابی‌ها است، یک سوال فوتبالی پرسیدم. اینکه فکر می‌کند تیم ملی فوتبال ایران از گروه خود بالا خواهد آمد؟ وی گفت: تیم ملی فوتبال ایران نه تنها از گروه خود صعود می‌کند؛ بلکه پدیده این دوره از مسابقات جام جهانی نیز خواهد بود.

 

امتحانات نوبت صبح تقریباً تمام شده است و دانشگاه حداقل تا امتحانات نوبت عصر خلوت خواهد بود. پس از حضور در جمع دانشجوبان و مشاهده حال و هوا و تب و تاب امتحانی و فوتبالی، برای موفقیت آنان در امتحانات پایان ترم و موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه دعا می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری آنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جام جهانی دانشگاه آزاد گناباد امتحانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه از برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: این آزمون پس از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی و رقابت سالم بین دانشجویان کلیه‌ی رشته‌های آموزشی و تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به‌طور همزمان برگزار شد.

وی بیان کرد: آزمون غربالگری درون دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴ در ۵ حیطه مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، هنر و سلامت، استدلال بالینی و آموزش پزشکی در ۱۰ کلان منطقه آمایش و بیش از ۱۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی متولی رشته‌های علوم پزشکی برگزار شد.

حسن پور تاکید کرد: این آزمون با همکاری معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه، دفاتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی و دفاتر EDC و EDO در واحد‌ها برگزار گردید. براساس آمار اعلامی از سوی واحد‌ها این دوره با افزایش حدود ۳۰ درصدی متقاضیان نسبت به دوره قبل مورد استقبال پرشور دانشجویان قرار گرفته است. نتایج این آزمون بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۱۸ اردیبهشت اعلام خواهد شد.

دانشجویان برگزیدگان و راهیافتگان بعنوان نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله اول آزمون غربالگری متمرکز وازت بهداشت (مرحله اول آزمون انفرادی) براساس تقویم زمان بندی اعلام شده دبیرخانه المپیاد وزارت بهداشت از ۲۲ الی ۲۴ اردیبهشت می‌بایست به سایت مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت جهت ثبت نام مراجعه کنند.

وی همچنین افزود جهت حضور هرچه بهتر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله اول آزمون غربالگری برای راه‌یافتگان با برنامه‌ریزی صورت گرفته دوره‌های توان‌افزایی و آموزشی متناسب با حیطه‌ها برگزار خواهد شد.

مرحله اول آزمون غربالگری متمرکز در تاریخ ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد. گفتنی است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان دانشگاه‌های کشور به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصت‌های مناسب علمی و شناسایی استعداد‌های برتر حوزه پزشکی هر ساله المپیاد علمی دانشجویی کشور را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • دانشگاه کلمبیا تعلیق دانشجویان معترض را آغاز کرد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی